Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

За ауспусите и гърнетата


  • Please log in to reply
81 мнения по тази тема

#76 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 юли 2013 - 23:24

аз съм решил друго за моето 124 купе - понеже имам два двойни накрайника, но отдясно няма място за гърне както вляво, мисля след средното да направим Y-образно разклонение и да пуснем по една еднакво дълга тръба до двата накрайника.... дали ще стане твърде шумно? (освен оригиналното средно имам и друго гърне по-напред, резонаторно)

 

На комбитата има едно дълго гърне, разположено напречно. Ако може да се направи такова с един вход и два изхода, по един от всяка страна, мисля, че ще ти свърши по-добра работа. 

 

Другият ти вариант е средно БГ гърне - те и без това са камерни, и после прави тръби само. По лични наблюдения на Аспо са камерни, а за Вито и Крафт не съм сигурен.


  • 0

#77 cubal

cubal

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 04 август 2013 - 18:13

Имам 2.3 16V, турбиниран на 76мм генерация само с едно проходно (абсорбиращо гърне center/center). Звука въпреки затихването от турбината е много силен и басов. Проходното гърне е сравнително малко 15X30мм. Поръчах 5x8x18" Magnaflow, пак проходно (но този път center/offset, което би дало допълнително затихване). Проблема е, че нямам място преди ного за друго гърне, а новото не мисля че ще бъде достатъчно. Видях в форума концепция с "глухо гърне", но не знам дали е приложима за турбо кола, а и идеята ми е да затапя съществуващото гърне. Subsonic, беще написал по този въпрос:
Глухото резонаторно гърне "обира" даден честотен диапазон - предимно нискочестотни шумове. Може да се настройва чрез дължината на тръбата (разклонението), а широчината на лентата на затихване зависи от обема на резонатора и плътността на ватата.
Мислите ли, че е приложимо?
  • 0

#78 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 август 2013 - 23:29

Колегата Joreto може да сподели личен опит, защото той беше пуснал снимка на такова глухо гърне.

 

В какъв диапазон от обороти е шумът който искаш да премахнеш?


  • 0

#79 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 август 2013 - 10:56

Няма проблем да караш с глухо гърне на турбо кола, колата затихва чуствително а разлика в к.с./н.м. не би трябвало да има, аз карах доста време с глухо гърне и мисля на новата изпускателна пак да сложа. Ето снимка на стара изпускателна система с глухото гърне (системата беше на 76мм).

 

IMG_20130119_124655_zpsa7432844.jpg


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#80 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 август 2013 - 13:21

Жоре, при теб тръбата между глухото гърне и разклонението изглежда не повече от 30см. Мисля, че е ако е малко по-дълга - примерно 60 или 90см, ще има повече ефект в ниските.

 

Също е важно дали гърнето ще бъде кухо, или пълно с вата. Проходните мисля са пълни с вата.


  • 0

#81 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 август 2013 - 14:23

Незнам колко дълго беше е разклонението, не сме го мерили, идеата беше да го сложим за проба но ефекта беше толкова добър че си остана на колата. При скорост 100-130 км/ч в колата се чуваше само въздуха и шума от гумите, а при другите скорости беше все едно е с фабричната система :)

 

 

П.П. Когато мерих времена на Кондофрей и мощност на диното, колата беше с глухото гърне .


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#82 cubal

cubal

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 август 2013 - 18:31

Благодаря много на Joreto и Subsonic,

Порових се малко и изглежда има много турбо приложения http://www.6speedonl...aust-drone.html

ще пробвам с къса връзка и голямо тяло на резонатора(пълно с вата). Оптивам се да покрия ниските честоти (нещо като muffler 27 от branch resonators, документа който си приложил), Да, с по-дълга тръба ефекта е в ниските, но първо нямам място за нещо повече от 30см, а и от резонансната крива става доста остра, ще ми се да покрия по-голям диапазон. Основновнот ми притеснение беше съвместимост с турбото. Ще е нещо такова

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  4fe76fbf.jpg   131,12K   4 Брой сваляния

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни