Колата завива сама надясно
Започната от Praetorian, 10 апр 2012 - 22:14:48
151 мнения по тази тема
#1
Публикувано 10 април 2012 - 22:14
Здравейте,
преди 5 дни смених зимните гуми с летни. На следващия ден установих, че колата завива леко вдясно. Т.е. все едно невидима ръка върти волана - накланя се сам надясно. Когато го пусна при ниска скорост, колата за около 40-50 метра сменя една(!) лента. Ако го придържам макар и съвсем леко, проблеми няма - колата си върви направо без отклонение.
Преди не ми беше правило впечатление (нито със зимните, нито със същите летни предния сезон.), а по принцип в задръстване си я пускам леко напред като отпускам само спирачката (колата е автомат). Сега в същата ситуация, ако не коригирам, се забивам в тротоара.
Свалиха ми и ми прегледаха рейката - имаше минимално отклонение.
Смених десен носач, накрайник на рейката, регулираха ми сходимостта.
Обаче биенето на дясно си остане непроменено.
Не се съмнявам в никой от майсторите (смяна на гуми, рейкаджиите, за монтажа на окачването и регулирането).
Потърсих информация в немските форуми и се стреснах сериозно. Проблемът е всеобщ при 203, 204, 209, 210 и 211. Най-силно изразен е май при 203-ките.
Някои са правили по 14 регулажа, по всевъзможен начин са въртени гуми, сменя се всичко по окачването, обаче биенето настрани си остава. Като че ли, най-малко проблеми се срещали с гуми 195/хх/15 и като цяло със зимните.
Статистически се изразява така:
80% от случаите завива надясно
10% от случаите завива надясно и наляво, както си поиска
10% от случаите завива наляво
МБ имали някакъв ремонтен комплект с болтове, но той излизал с настройките към 400 евро (в Немско) и не винаги давал задоволителен резултат.
Не разчитам на чудо, но все пак ми е интересно какви са наблюденията ви за вашите коли.
Поздрави!
преди 5 дни смених зимните гуми с летни. На следващия ден установих, че колата завива леко вдясно. Т.е. все едно невидима ръка върти волана - накланя се сам надясно. Когато го пусна при ниска скорост, колата за около 40-50 метра сменя една(!) лента. Ако го придържам макар и съвсем леко, проблеми няма - колата си върви направо без отклонение.
Преди не ми беше правило впечатление (нито със зимните, нито със същите летни предния сезон.), а по принцип в задръстване си я пускам леко напред като отпускам само спирачката (колата е автомат). Сега в същата ситуация, ако не коригирам, се забивам в тротоара.
Свалиха ми и ми прегледаха рейката - имаше минимално отклонение.
Смених десен носач, накрайник на рейката, регулираха ми сходимостта.
Обаче биенето на дясно си остане непроменено.
Не се съмнявам в никой от майсторите (смяна на гуми, рейкаджиите, за монтажа на окачването и регулирането).
Потърсих информация в немските форуми и се стреснах сериозно. Проблемът е всеобщ при 203, 204, 209, 210 и 211. Най-силно изразен е май при 203-ките.
Някои са правили по 14 регулажа, по всевъзможен начин са въртени гуми, сменя се всичко по окачването, обаче биенето настрани си остава. Като че ли, най-малко проблеми се срещали с гуми 195/хх/15 и като цяло със зимните.
Статистически се изразява така:
80% от случаите завива надясно
10% от случаите завива надясно и наляво, както си поиска
10% от случаите завива наляво
МБ имали някакъв ремонтен комплект с болтове, но той излизал с настройките към 400 евро (в Немско) и не винаги давал задоволителен резултат.
Не разчитам на чудо, но все пак ми е интересно какви са наблюденията ви за вашите коли.
Поздрави!
#2
Публикувано 10 април 2012 - 22:23
И на мен ми дърпаше много надясно, даже повече от твоя, и над 50 колата беше супер неуправляема, да не говорим за 100, интересно ми беше, понеже преди години съм вдигал доста по-големи скорости и нямаше никакви ядове, седеше залепена на пътя и нямаше никакви отклонения. В случаят моя ремонтен комплект беше около 100-тина лв. сложих нови болтове с ексцентрични или каквито там бяха шайби, майстора на реглажа беше гарантирано добър, и нещата са много по-добре вече, не са идеални, но както той ми каза, това са коли на доста километри или години, или и двете. 100-те лв. ми включваха болтовете и реглажа, за сега ядове няма.
ПП: И по моят начин гаранция няма, но като за начало си струва да се опита.
ПП: И по моят начин гаранция няма, но като за начало си струва да се опита.
Този пост е редактиран от Тоцата: 10 април 2012 - 22:23
#3
Публикувано 10 април 2012 - 22:23
Баси ситуацията?!!?!? Къде прави реглаж и сходимост на предницата???
Възможно е там да са оплескали нещата.
Възможно е там да са оплескали нещата.
#4
Публикувано 10 април 2012 - 22:29
Благодаря за бързите мнения!
В Мотоексперт правих регулирането. Но както писах - и преди него (+ ремонта и монтажа на частите), и след него ситуацията е същата.
Сега чета, че и СЛК, МЛ, ЦЛЦ и ЦЛС са засегнати.
В Мотоексперт правих регулирането. Но както писах - и преди него (+ ремонта и монтажа на частите), и след него ситуацията е същата.
Сега чета, че и СЛК, МЛ, ЦЛЦ и ЦЛС са засегнати.
#5
Публикувано 10 април 2012 - 22:34
А какво не е засегнато, то май всички модели го имат тоя проблем. До сега не съм се сблъсквал с него, дано и занапред да е така.
пп W208 засегнати ли са като модел
пп W208 засегнати ли са като модел
Този пост е редактиран от Алфонсо: 10 април 2012 - 22:41
#6
Публикувано 10 април 2012 - 22:37
А какво не е засегнато, то май всички модели го имат тоя проблем. До сега не съм се сблусквал с него, дано и занапред да е така.
пп W208 засегнати ли са като модел
Не са. Както и 202-ката. Поне засега не намирам оплаквания за тях.
Ако обяснението не се окаже нещо елементарно а-ла "различно налягане в гумите", "лошо балансирана гума", "дясната спирачка зацепва" или подобно ще сменяме марката.
И отново чета, че проблемът се среща (само) при летни гуми.
Този пост е редактиран от Praetorian: 10 април 2012 - 22:43
#7
Публикувано 10 април 2012 - 22:40
ХЕхехех чак да се сменя марката... много радикално ми се вижда.Не са. Както и 202-ката. Поне засега не намирам оплаквания за тях.
Ако обяснението не се окаже нещо елементарно а-ла "различно налягане в гумите", "лошо балансирана гума" или подобно ще сменяме марката.
Ако ще сменяш нещо, то можеш да смениш модела, едно фейслифтово 208 Кабрио с 230 Компресор от 2001/2002 лошо ли ще ти дойде??
#8
Публикувано 10 април 2012 - 22:48
Ако не се претрепя с моята, може и до такова да опра. Или пък директно да питам в МБ "Кой е последният ви модел, който на прав и равен път си кара право напред, като пуснеш волана?" Само да не ме върнат на някой Аденауер.
#9
Публикувано 10 април 2012 - 22:56
И на мен ми дърпаше много надясно, даже повече от твоя, и над 50 колата беше супер неуправляема, да не говорим за 100, интересно ми беше, понеже преди години съм вдигал доста по-големи скорости и нямаше никакви ядове, седеше залепена на пътя и нямаше никакви отклонения. В случаят моя ремонтен комплект беше около 100-тина лв. сложих нови болтове с ексцентрични или каквито там бяха шайби, майстора на реглажа беше гарантирано добър, и нещата са много по-добре вече, не са идеални, но както той ми каза, това са коли на доста километри или години, или и двете. 100-те лв. ми включваха болтовете и реглажа, за сега ядове няма.
ПП: И по моят начин гаранция няма, но като за начало си струва да се опита.
Това коя година стана и в кой сервиз?
#10
Публикувано 10 април 2012 - 22:56
Ако не се претрепя с моята, може и до такова да опра. Или пък директно да питам в МБ "Кой е последният ви модел, който на прав и равен път си кара право напред, като пуснеш волана?" Само да не ме върнат на някой Аденауер.
Еййй чак пък да опреш?!?!?! Не мисля че ЦЛК-то отстъпва по нещо на Cl203 даже напротив
#11
Публикувано 10 април 2012 - 22:58
Ами ако със зимните гуми го нямаш този проблем а летните го имаш на едни и същи джанти не е ли логично проблема да е в крива гума ?
При 210-ката като ми е биела на някъде то е било единствено и когато съм имал крив носач или шенкел.
При 210-ката като ми е биела на някъде то е било единствено и когато съм имал крив носач или шенкел.
By Batev
#12
Публикувано 10 април 2012 - 23:02
Аз забелязвам същото поведение и в/у моята 202-ка. Само че при мен нещата седят така.
Отклонение има и в двете страни повече е вляво, но при мен мисля, че филма е друг.
1-во лявата гума ми спада и от там може да ми идва отклонението вляво, след като изравня налягането и в 2-те гуми имам отклонение и в двете страни но не е много шокиращо.
2-ро Минах на 16-ки летни гуми и джанти а зимните ми бяха 15-ки. (може и от това да е)
3-то. Имам крива предна лява джанта
4-то Разбито ми е амортесьорчето на рейката( най-вече мисля че от него е проблема, защото при неравности усещам вибрациите във волана и ако мина през някоя неравност и съм пуснал волана колата рязко си променя посоката)
Ще почна първо от изправяне на джантата, след което хубаво балансиране и най-накрая амортесьорчето.
Отклонение има и в двете страни повече е вляво, но при мен мисля, че филма е друг.
1-во лявата гума ми спада и от там може да ми идва отклонението вляво, след като изравня налягането и в 2-те гуми имам отклонение и в двете страни но не е много шокиращо.
2-ро Минах на 16-ки летни гуми и джанти а зимните ми бяха 15-ки. (може и от това да е)
3-то. Имам крива предна лява джанта
4-то Разбито ми е амортесьорчето на рейката( най-вече мисля че от него е проблема, защото при неравности усещам вибрациите във волана и ако мина през някоя неравност и съм пуснал волана колата рязко си променя посоката)
Ще почна първо от изправяне на джантата, след което хубаво балансиране и най-накрая амортесьорчето.
Този пост е редактиран от rado32: 10 април 2012 - 23:04
#13
Публикувано 10 април 2012 - 23:02
Това коя година стана и в кой сервиз?
Преди 2-3 месеца, сервиза е по пернишко
#14
Публикувано 10 април 2012 - 23:05
При летните гуми миналото лято не съм забелязал да бие надясно.
Гумите ми ги слага Иван в Казичене - едва ли не ги е балансирал правилно.
Утре ще си проверя налягането; ще погледна дясната накладка, дали не е по-силно износена; и ще идва при Иван за проверка на баланса и евентуално да размени местата на гумите (обаче колата да ми дава такова яко отлконение надясно при 20-30 км/ч ми се вижда странно. то гумата трябва да е на поничка. а всъщност са на 5000км).
Гумите ми ги слага Иван в Казичене - едва ли не ги е балансирал правилно.
Утре ще си проверя налягането; ще погледна дясната накладка, дали не е по-силно износена; и ще идва при Иван за проверка на баланса и евентуално да размени местата на гумите (обаче колата да ми дава такова яко отлконение надясно при 20-30 км/ч ми се вижда странно. то гумата трябва да е на поничка. а всъщност са на 5000км).
#15
Публикувано 10 април 2012 - 23:08
4-то Разбито ми е амортесьорчето на рейката( най-вече мисля че от него е проблема, защото при неравности усещам вибрациите във волана и ако мина през някоя неравност и съм пуснал волана колата рязко си променя посоката)
Всичко дотук, добре обаче 202-ката няма рейка
Имаш в предвид амортисьорчето на кормилната щанга сигурно
Иначе е напълно възможно проблемът да е породен от крива гума. Има и възможност да е от наклона на пътя, то пътищата ни са в трагично състояние, така че ако пътя по който се движиш има страничен наклон нормално е колата да дърпа леко в посока на този наклон.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни