Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Колата завива сама надясно


  • Please log in to reply
151 мнения по тази тема

#1 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 22:14

Здравейте,

преди 5 дни смених зимните гуми с летни. На следващия ден установих, че колата завива леко вдясно. Т.е. все едно невидима ръка върти волана - накланя се сам надясно. Когато го пусна при ниска скорост, колата за около 40-50 метра сменя една(!) лента. Ако го придържам макар и съвсем леко, проблеми няма - колата си върви направо без отклонение.

Преди не ми беше правило впечатление (нито със зимните, нито със същите летни предния сезон.), а по принцип в задръстване си я пускам леко напред като отпускам само спирачката (колата е автомат). Сега в същата ситуация, ако не коригирам, се забивам в тротоара.

Свалиха ми и ми прегледаха рейката - имаше минимално отклонение.
Смених десен носач, накрайник на рейката, регулираха ми сходимостта.

Обаче биенето на дясно си остане непроменено.

Не се съмнявам в никой от майсторите (смяна на гуми, рейкаджиите, за монтажа на окачването и регулирането).

Потърсих информация в немските форуми и се стреснах сериозно. Проблемът е всеобщ при 203, 204, 209, 210 и 211. Най-силно изразен е май при 203-ките.

Някои са правили по 14 регулажа, по всевъзможен начин са въртени гуми, сменя се всичко по окачването, обаче биенето настрани си остава. Като че ли, най-малко проблеми се срещали с гуми 195/хх/15 и като цяло със зимните. :unsure

Статистически се изразява така:
80% от случаите завива надясно
10% от случаите завива надясно и наляво, както си поиска
10% от случаите завива наляво

МБ имали някакъв ремонтен комплект с болтове, но той излизал с настройките към 400 евро (в Немско) и не винаги давал задоволителен резултат.

Не разчитам на чудо, но все пак ми е интересно какви са наблюденията ви за вашите коли.

Поздрави!
  • 0

#2 Тоцата

Тоцата

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:от село съм :)
  • Автомобил:
    FORD EXPLORER

Публикувано 10 април 2012 - 22:23

И на мен ми дърпаше много надясно, даже повече от твоя, и над 50 колата беше супер неуправляема, да не говорим за 100, интересно ми беше, понеже преди години съм вдигал доста по-големи скорости и нямаше никакви ядове, седеше залепена на пътя и нямаше никакви отклонения. В случаят моя ремонтен комплект беше около 100-тина лв. сложих нови болтове с ексцентрични или каквито там бяха шайби, майстора на реглажа беше гарантирано добър, и нещата са много по-добре вече, не са идеални, но както той ми каза, това са коли на доста километри или години, или и двете. 100-те лв. ми включваха болтовете и реглажа, за сега ядове няма.


ПП: И по моят начин гаранция няма, но като за начало си струва да се опита.

Този пост е редактиран от Тоцата: 10 април 2012 - 22:23

  • 0

#3 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 22:23

Баси ситуацията?!!?!? Къде прави реглаж и сходимост на предницата???
Възможно е там да са оплескали нещата.
  • 0

#4 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 22:29

Благодаря за бързите мнения!

В Мотоексперт правих регулирането. Но както писах - и преди него (+ ремонта и монтажа на частите), и след него ситуацията е същата.

Сега чета, че и СЛК, МЛ, ЦЛЦ и ЦЛС са засегнати.
  • 0

#5 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 22:34

А какво не е засегнато, то май всички модели го имат тоя проблем. До сега не съм се сблъсквал с него, дано и занапред да е така.
пп W208 засегнати ли са като модел

Този пост е редактиран от Алфонсо: 10 април 2012 - 22:41

  • 0

#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 22:37

А какво не е засегнато, то май всички модели го имат тоя проблем. До сега не съм се сблусквал с него, дано и занапред да е така.
пп W208 засегнати ли са като модел


Не са. Както и 202-ката. Поне засега не намирам оплаквания за тях.
Ако обяснението не се окаже нещо елементарно а-ла "различно налягане в гумите", "лошо балансирана гума", "дясната спирачка зацепва" или подобно ще сменяме марката. :kill_myself

И отново чета, че проблемът се среща (само) при летни гуми.

Този пост е редактиран от Praetorian: 10 април 2012 - 22:43

  • 0

#7 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 22:40

Не са. Както и 202-ката. Поне засега не намирам оплаквания за тях.
Ако обяснението не се окаже нещо елементарно а-ла "различно налягане в гумите", "лошо балансирана гума" или подобно ще сменяме марката.

ХЕхехех чак да се сменя марката... много радикално ми се вижда.
Ако ще сменяш нещо, то можеш да смениш модела, едно фейслифтово 208 Кабрио с 230 Компресор от 2001/2002 лошо ли ще ти дойде??
  • 0

#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 22:48

Ако не се претрепя с моята, може и до такова да опра. Или пък директно да питам в МБ "Кой е последният ви модел, който на прав и равен път си кара право напред, като пуснеш волана?" Само да не ме върнат на някой Аденауер.
  • 0

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 22:56

И на мен ми дърпаше много надясно, даже повече от твоя, и над 50 колата беше супер неуправляема, да не говорим за 100, интересно ми беше, понеже преди години съм вдигал доста по-големи скорости и нямаше никакви ядове, седеше залепена на пътя и нямаше никакви отклонения. В случаят моя ремонтен комплект беше около 100-тина лв. сложих нови болтове с ексцентрични или каквито там бяха шайби, майстора на реглажа беше гарантирано добър, и нещата са много по-добре вече, не са идеални, но както той ми каза, това са коли на доста километри или години, или и двете. 100-те лв. ми включваха болтовете и реглажа, за сега ядове няма.


ПП: И по моят начин гаранция няма, но като за начало си струва да се опита.


Това коя година стана и в кой сервиз?
  • 0

#10 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 22:56

Ако не се претрепя с моята, може и до такова да опра. Или пък директно да питам в МБ "Кой е последният ви модел, който на прав и равен път си кара право напред, като пуснеш волана?" Само да не ме върнат на някой Аденауер.


Еййй чак пък да опреш?!?!?! Не мисля че ЦЛК-то отстъпва по нещо на Cl203 ;) даже напротив
  • 0

#11 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 22:58

Ами ако със зимните гуми го нямаш този проблем а летните го имаш на едни и същи джанти не е ли логично проблема да е в крива гума ?

При 210-ката като ми е биела на някъде то е било единствено и когато съм имал крив носач или шенкел.
  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#12 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 23:02

Аз забелязвам същото поведение и в/у моята 202-ка. Само че при мен нещата седят така.
Отклонение има и в двете страни повече е вляво, но при мен мисля, че филма е друг.
1-во лявата гума ми спада и от там може да ми идва отклонението вляво, след като изравня налягането и в 2-те гуми имам отклонение и в двете страни но не е много шокиращо.
2-ро Минах на 16-ки летни гуми и джанти а зимните ми бяха 15-ки. (може и от това да е)
3-то. Имам крива предна лява джанта
4-то Разбито ми е амортесьорчето на рейката( най-вече мисля че от него е проблема, защото при неравности усещам вибрациите във волана и ако мина през някоя неравност и съм пуснал волана колата рязко си променя посоката)


Ще почна първо от изправяне на джантата, след което хубаво балансиране и най-накрая амортесьорчето.

Този пост е редактиран от rado32: 10 април 2012 - 23:04

  • 0
Публикувано изображение

#13 Тоцата

Тоцата

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:от село съм :)
  • Автомобил:
    FORD EXPLORER

Публикувано 10 април 2012 - 23:02

Това коя година стана и в кой сервиз?


Преди 2-3 месеца, сервиза е по пернишко
  • 0

#14 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 10 април 2012 - 23:05

При летните гуми миналото лято не съм забелязал да бие надясно.
Гумите ми ги слага Иван в Казичене - едва ли не ги е балансирал правилно.
Утре ще си проверя налягането; ще погледна дясната накладка, дали не е по-силно износена; и ще идва при Иван за проверка на баланса и евентуално да размени местата на гумите (обаче колата да ми дава такова яко отлконение надясно при 20-30 км/ч ми се вижда странно. то гумата трябва да е на поничка. а всъщност са на 5000км).
  • 0

#15 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2012 - 23:08

4-то Разбито ми е амортесьорчето на рейката( най-вече мисля че от него е проблема, защото при неравности усещам вибрациите във волана и ако мина през някоя неравност и съм пуснал волана колата рязко си променя посоката)


Всичко дотук, добре обаче 202-ката няма рейка ;)
Имаш в предвид амортисьорчето на кормилната щанга сигурно :)

Иначе е напълно възможно проблемът да е породен от крива гума. Има и възможност да е от наклона на пътя, то пътищата ни са в трагично състояние, така че ако пътя по който се движиш има страничен наклон нормално е колата да дърпа леко в посока на този наклон.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни