Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем алтернатор М102.962


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 10 януари 2012 - 18:48

Въпросът е следният:

Мотор 102.962 бензин (няма АГУ) с алтернатор Lucas (мисля?) на празен ход и с подаване на газ зарежда ОК, но само когато няма консуматори. При консуматори не зарежда изобщо. Моля за насоки за диагностика- намотки, реле-регулатор, диоден блок, статор, четки??? Не съм свалил още алтернатора.
  • 0

#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 януари 2012 - 20:08

Диодният блок, понякога наричан на създателя си Грец........ или по-точно, четките му.

Защо да сваляш алтернатора.........свали само блокчето - прави се ,спестява и време. ;)

Този пост е редактиран от бай Васил: 10 януари 2012 - 20:10

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 10 януари 2012 - 20:33

Аз бих тръгнал първо от четките , след това шайба лагери , реле регулатор , замерване :)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#4 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 януари 2012 - 00:19

Колега, на 90% са ти четките, на моя М103 беше същото (те са еднакви ако не се лъжа), че и по-зле и като смених четките се оправи, и да на тези алтернатори това може да се смени много лесно, без да се сваля самия алтернатор, от задната му част се намира "токоизправителя" и четките, те са на едно тяло заедно и се държат на 2 болтчета, много лесно се сваля, аз трябваше да смъкна целия алтернатор да го разбера това :)))

Този пост е редактиран от IvoR1: 11 януари 2012 - 00:30

  • 0

M112.940 inside

 

 


#5 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 15 януари 2012 - 13:00

Диодният блок беше, оправиха ми го във Франсиз Куп за 25 лв. Поздрави на всички и благодарности за отговорите!
  • 0

#6 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 05 август 2016 - 13:09

Здравейте, вчера както си карах ми светна лампата за акомулатора. В момента в който светна първата мисъл ми беше алтернатора, малко след това в движение ми угаснаха фаровете и се обедих, 50 метра по-надолу намерих място да паркирам безопасно и я угасих. Акомулатора тотално беше занулен, но имаше още ток колкото да светна лампичката в салона да си прибера документите на колата. отворих капака и ми замириса на гума, и си помислих да не би да е затегнал, но така на ръка, като разклащам отпред металната перка се помръдва. Докато работеше двигателя се чуваше едно като тъпо виене, все едно чувам чисто нови гуми на джип минаващ покрай мен. не ми се ще да я водя по майстори в Несебър понеже тука само развалят ( досега никой нищо не е успявал да ми поправи, само да развалят повече ), и чакам по-нататък брат ми да ме задърпа до Бургас при един майстор. Какви са вашите предположения, да си спестя излишни ровения по колата от баш мастъри ?!


Този пост е редактиран от pipetko: 05 август 2016 - 13:14

  • 0

#7 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 05 август 2016 - 13:55

Предложенията са прости. Първо кажи с кой двигател си ,мисля предполагам със стария. При положение ,че си с него и си по технически наясно мога ди ти кажа какво да пробваш и за 20 минути ще имаш точен отговор там.

 

Първо на зарядното/динамото има загват на два болта разхлабваш горния разхлабваш долния /трябва да е легне под колата/ бориш се да извадиш горния и така зарядното ще може да мине към помпата хидравличната и ще отпусне ремъка ,който не е нужно да вадиш. Повърти го леко на ръка и ще видиш шайбата и лагера му дали са наред.

 

Ако искаш пък преди това погледни четките те се свалят без да се сваля нищо друго само трябва да легнеш хубаво под колата. Там работата е за 10 минути цялата. Нови струват 15 левчета до 20 левчета общо взето.

 

Пускате му един мултиметър докато колата работи /всеки акомулаторджия може да го направи/ и се вижда дава ли ток или не. Преди да почнеш да пипаш.

Най вероятно е нещо по зарядното така както го описвам ,но знам ли.


  • 0

#8 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 05 август 2016 - 14:40

Предложенията са прости. Първо кажи с кой двигател си ,мисля предполагам със стария. При положение ,че си с него и си по технически наясно мога ди ти кажа какво да пробваш и за 20 минути ще имаш точен отговор там.

 

Първо на зарядното/динамото има загват на два болта разхлабваш горния разхлабваш долния /трябва да е легне под колата/ бориш се да извадиш горния и така зарядното ще може да мине към помпата хидравличната и ще отпусне ремъка ,който не е нужно да вадиш. Повърти го леко на ръка и ще видиш шайбата и лагера му дали са наред.

 

Ако искаш пък преди това погледни четките те се свалят без да се сваля нищо друго само трябва да легнеш хубаво под колата. Там работата е за 10 минути цялата. Нови струват 15 левчета до 20 левчета общо взето.

 

Пускате му един мултиметър докато колата работи /всеки акомулаторджия може да го направи/ и се вижда дава ли ток или не. Преди да почнеш да пипаш.

Най вероятно е нещо по зарядното така както го описвам ,но знам ли.

Мотора е м102 92-ра година. Одеве изкарах четките и виждам, че не са чак толквоа зле та да не зарежда изведнъж и то хич. Обаче един познат ме зачеса, че четките може да са здрави, но релето може да е заминало. И се чудя да взема ли от някъде едно втора ръка с четки, колкото за пробата. За разглабяне на алтернатора не мисля тъй като виждам че на мястото където се държат ( шината) има неравности и ще ми трябва или върток със приставка или ключ лула, защото с гаече нен става. Мога само долния да разхлабя с гаечен. Първо ще пробвам да сменя четките и релето, да видим какво ще стане, ако тръгна пфуу ще се оттърва леко.


Този пост е редактиран от pipetko: 05 август 2016 - 14:42

  • 0

#9 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 18 септември 2016 - 14:49

така и никой не ми отговори, взех си реле с четки, сложих го, резултата е същия. Запалих колата на комулатор като съм изключил алтернатора и виенето изчезна. Загасих я закачих кабела на алтернатора, запалих и виенето се появи, кеото означава, че нещо товари алтернатора, поне установих че не е и ролка.

Видях доста болтова, въпроса е КАК да го сваля тоя алтернатор. Видях и че самата шина се държи с два болта, те са захванати на раменца към блока.

Тази снимка е от интернет, но прилича на моя двигател:

Mercedes-Benz-190E_1984_1280x960_wallpap

307577d1273699933-begining-my-brabus-eng


Този пост е редактиран от pipetko: 18 септември 2016 - 14:58

  • 0

#10 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 18 септември 2016 - 22:13

Ами най-лесното е първо да си провериш обтягането на ремъка.

Много често се чупи обтегача. По-точно едно чопче вътре.

Няма да го видиш, без да го разглобиш, а ефекта е точно този. Не зарежда алтернатора. Това е по простата причина, че ремъка не върти ролката, а приплъзва по нея.

Не ти е виновен алтернатора според мен. Иначе самия той се държи на 2 /ДВА / болта и нищо друго.

 

http://zakolata.bg/f.../37/1370333.jpg

 

 

Ето за това нещо иде реч. Счупено е точно където шпилката се лови към обтегача.

Това е подобрения по-нов модел. При теб тази шпилка завършва с кука, която влиза в един отвор. Е точно стената на този отвор е строшена.


Този пост е редактиран от sv_trener: 18 септември 2016 - 22:22

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#11 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 20 септември 2016 - 02:28

Според мен е просто лагер на динамо. Динамото и стартера на тези мотори са им слаби части. Ако трябва иди някъде в Поморие просто да ти го свалят и пробвай да го въртиш на ръка.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#12 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 23 септември 2016 - 10:31

Предложенията са прости. Първо кажи с кой двигател си ,мисля предполагам със стария. При положение ,че си с него и си по технически наясно мога ди ти кажа какво да пробваш и за 20 минути ще имаш точен отговор там.

 

Първо на зарядното/динамото има загват на два болта разхлабваш горния разхлабваш долния /трябва да е легне под колата/ бориш се да извадиш горния и така зарядното ще може да мине към помпата хидравличната и ще отпусне ремъка ,който не е нужно да вадиш. Повърти го леко на ръка и ще видиш шайбата и лагера му дали са наред.

 

Ако искаш пък преди това погледни четките те се свалят без да се сваля нищо друго само трябва да легнеш хубаво под колата. Там работата е за 10 минути цялата. Нови струват 15 левчета до 20 левчета общо взето.

 

Пускате му един мултиметър докато колата работи /всеки акомулаторджия може да го направи/ и се вижда дава ли ток или не. Преди да почнеш да пипаш.

Най вероятно е нещо по зарядното така както го описвам ,но знам ли.

Благодаря за отговора!

M102 е мотора. Вчера заредих акомулатора и запалих колата, замерих с мултицета: изгасен мотор: 13.00 волта, запален мотор: 13.3. Четките ги гледах, бяха си добре, но за всеки случай смених релето (диода ) със четките ( понеже са заедно ). Видях че не е от лагера, тъй като се върти. Забелязах, не знам дали горе го писах това, но когато махна самия кабел от алтернатора и запаля колата виенето спира, когато закача кабела ( за да зарежда ), започва да вие пак.

 

 

Ами най-лесното е първо да си провериш обтягането на ремъка.

Много често се чупи обтегача. По-точно едно чопче вътре.

Няма да го видиш, без да го разглобиш, а ефекта е точно този. Не зарежда алтернатора. Това е по простата причина, че ремъка не върти ролката, а приплъзва по нея.

Не ти е виновен алтернатора според мен. Иначе самия той се държи на 2 /ДВА / болта и нищо друго.

 

http://zakolata.bg/f.../37/1370333.jpg

 

 

Ето за това нещо иде реч. Счупено е точно където шпилката се лови към обтегача.

Това е подобрения по-нов модел. При теб тази шпилка завършва с кука, която влиза в един отвор. Е точно стената на този отвор е строшена.

 

Не мисля че това е проблема, ремъка е добре обтегнат до колко виждам и усещам на пипане.
 


  • 0

#13 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 септември 2016 - 12:36

Сваляш алтернатора и го носиш на специализиран сервиз! Щом при товар вие ,значи се товари прекомерно и 13,3V е крайно незареждане ,без консумация трябва да е от 13.8-14.2 ,а с включени консуматори не трябва да пада под 13.5-13.6V

Пишеш ,че си сменил четките с диода ,но това не е така! Сменил си четките с релето ,но алтернатора има отделно диоден блок ,в който е възможно да се корено проблема според мен ,затова най-добре сваляй и на стенд за алтернатори!


  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 септември 2016 - 14:15

А рекъкът как е? Натегнат ли е достатъчно?


  • 0

#15 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 23 септември 2016 - 21:33

Сваляш алтернатора и го носиш на специализиран сервиз! Щом при товар вие ,значи се товари прекомерно и 13,3V е крайно незареждане ,без консумация трябва да е от 13.8-14.2 ,а с включени консуматори не трябва да пада под 13.5-13.6V

Пишеш ,че си сменил четките с диода ,но това не е така! Сменил си четките с релето ,но алтернатора има отделно диоден блок ,в който е възможно да се корено проблема според мен ,затова най-добре сваляй и на стенд за алтернатори!

 

Диода имах предвид онова реле. Да знам за диодния блок, че може да е и той проблемен. И аз за него си мисля сега

А рекъкът как е? Натегнат ли е достатъчно?

Да


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни