Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Трудно въртене на волана.


  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 IPSOS

IPSOS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 58 Мнения:

Публикувано 19 септември 2011 - 11:18

Здравейте,

Искам да попитам дали при някого от вас има следния проблем, както и за възможности по отстраняването му. От известно време започна да се усеща по- трудно въртене на волана при завой на дясно, както в движение при ниска скорост така и в спряло състояние. Единствено при завъртане на дясно го има, когато волана се връща на ляво усилието си е нормално.
Колата е W210 E220CDI 2001 година, с екстра във VIN е описано параметрично завиване.
• Проверил съм маслото на хидравликата и то е в нормата си. Колата е с пластмасово казанче и мисля, че няма филтър който да се сменя както при W124.
• Налагането в гумите е в нормата и износването е нормално.
• Спирачните апарати работят отлично.
• Не мисля, че по окачването (шарнири) има проблем, но ще закарам да проверят, все пак от дупките може нещо да се е разтропало.
Не съм запознат с това как работи електронното управление на волана, но съм чувал че при други марки автомобили, това се появява като първият симптом е именно неравномерното усилие при завиване на ляво и надясно, след това се получава характерно дърпане в едната посока и то при ниска скорост (тогава електро усилвателя действа най-силно), а при по висока скорост колата си държи правата посока. С напредване на проблема колата започва сама да завива щом се пусне волана при ниска скорост. До колкото знам, проблема се причинява от износването на датчика отчиташ завъртането на волана, който представлява нещо като потенциометър. Чувал съм, че въпросният датчик е възможно да се смени самостоятелно, но съм чувал и че се сменява и целият EPS модул, чиято цена е меко казано солена.
Модула подлежи ли на проверка когато се свали? Но пък и платката да се окаже здрава, и няма проблем в самата електроника, май остават датчика на волана , датчик на коляновия вал (който не мога да си обясня по каква причина е вързан там, но май е така) и редуктора който е на кормилния прът.
Възможно ли е колата да се включи за диагностика в компютъра и да се провери уравновесяването усилието в двете посоки? Може пък да има нужда нещо да се нулира само.

Ако някой колега се е сблъскал с този проблем и го е решил успешно ще се радвам да сподели.
  • 0

#2 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 20 септември 2011 - 07:58

След като ти прегледат окачването - нека ти направят и един реглаж на преден/заден мост.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни