Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#31 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 00:24

Ефекта на пергела е много по-невероятен от недозавиване в твоя сценарий, дори и със задно, за това и предложих полеви тестове. Не е като да не ти следя мисълта.
За разговор с теб съм винаги готов и без това имам да черпя за майстора дето препоръча.


Е аз не казвам че буквално става пумпал. Опитай с писане да видиш дали е лесно да доближиш представата на четящия до това което е в съзнанието ти.:) Острата част на пергела показва зацепилите по-здраво предни колелета,а молива подхлъзналите се задни от рязкото движение на волана. Нали мотора ги спира и те поемайки тежеста на купето стават една добра опорна точка подобна на острата страна на пергела.

М точка Радулов,знаеш ли как ме е яд като искам да кажа нещо и скивам че не се разбере добре.


на Самоковсия път има и друг кофти завой,малко преди Мечката посока София с обратен вираж,там пуснеш ли газта с предното,ти си...........веднага обръщаш посоката. :icon_coolgrin: Малко ли съзтезания съм си правил натам.:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#32 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 10:19

Да добавим към плюсовете на задното предаване и по-малкия радиус на завиване, който се дължи на разликата в разполагането на двигателя - успоредно на полуоските при предното и успоредно на карданния вал и перпендикулярно на полуоските при задното задвижване, което освобождава повече място в широчината на коша на двигателя и позволява по-голям ход на кормилния механизъм, откъдето идва и по-малкия радиус на завиване...

На места, където мога на направя обратен завой с CLK-то, не може да се обърне с автомобил с 1 м. по-къс, дори и с две маневри - трябват си три!


И още един плюс на задното, при ускорение задницата прикляка, като дава допълнително сцепление на задвижващите гуми, докато при предното, при ускорение предницата се надига и задвижващите гуми губят сцепление с пътя... По същата причина обаче, задното има по-голяма склонност към окопаване, съпоставено към предното задвижване... но ако си затънал в кал или сняг и нямаш 4×4 - така или иначе ще ти трябва Беларус!




И трети плюс на задното - карданния вал и диференциалът отзад дават по-добро разпределение на тежестта на автомобила между предния и задния мост. Изхождаме от презумпцията, че автомобилът е с по-разпространеното разположение на двигателя отпред. Докато при предвото задвижване по-голямата част от тежестта на автомобила е съсредоточена в предницата, където се намират най-тежките неща - двигателя и скоростната кутия, което при различни странични ускорения, спиране и тръгване може (не казвам, че е, но може) да създаде проблеми. Отделно, че скоростната кутия, карданния вал и диференциала (взети заедно тежат приблизително колкото двигателя) са разположени ниско, с което свалят центъра на тежестта много ниско. Докато при автомобил с предно задвижване скоростната кутия обикновено е разположена по-високо, заедно с двигателя и липсата на тежки компоненти в по-ниската част - повишават центъра на тежестта, което пак ще кажа, не е задължително лошо, но в определена ситуация, при определени условия, може да е проблем.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#33 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 10:39

Още не съм видял S класа , Роус Ройс ,Майбах ,ферари ,порше , ламборгини , бентли или стреч лимузина с предно пък не знам. Стига глупости всички от гореспоменатите ли не разбират от коли или всички са за дрифт ,еле па Роус-а.


п.п. Аз съм виждал ауди 80 Б4 2,3л с копче за изключване на АБС ,но само на ауди ,на друго не съм виждал.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#34 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 11:40

Още не съм видял S класа , Роус Ройс ,Майбах ,ферари ,порше , ламборгини , бентли или стреч лимузина с предно пък не знам. Стига глупости всички от гореспоменатите ли не разбират от коли или всички са за дрифт ,еле па Роус-а.


п.п. Аз съм виждал ауди 80 Б4 2,3л с копче за изключване на АБС ,но само на ауди ,на друго не съм виждал.

Абе има си коли с копче за изключване на АБС.В лед тоя ABS само пречи.Тази екстра си има своите предимства и недостатъци.Заради по-голяма сигурност и устойчивост се монтират доста екстри,в съвременните автомобили,които помагат при разни ситуации,като завои,хлъзгав път и т.н.През снежно време S-класата е голям проблем да я подкараш,а по принцип тия с предното по-добре се справят.По завоите сори ма с каквото и предаване да си е добре да си натиснеш съединителя,иначе и в двата случая си поизгорял.Не забравяйте че предното дори и да подадеш газ,пак се с по голям шанс.Не трябва да се бъркат понятията блокиране и въртене на колелата с по-големи обороти.Когато превъртат предните гуми/като задвижващи/управлението ти е в ръцете,когато превъртат задните/като задвижващи/,само стабилизирането ти е в ръцете,което е доста по-трудно.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#35 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Публикувано 27 юли 2011 - 11:54

То вярно, че спортни коли и както бе посочено на първата страница относно колите във Ф1, такива с предно няма.............ама са и по-леки, а и двигателите са отзад. То е ясно, че всяка ситуация е конкретна, когато става дума за сравнение на предно и задно при обикновени лимузини, купета и т.н., но определено има разлика между коли със задно, на които на едната двигателя е отпред, а на другата отзад.
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#36 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 12:01

.......инстинктивно да отпусне газта.

В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните с асвалта по РЕД ПРИЧИНИ-дуга тема


МРадулов,ето ти и по-голямата част от причините за увеличеното триене на предните гуми при отпускането на газта:


при предвото задвижване по-голямата част от тежестта на автомобила е съсредоточена в предницата, където се намират най-тежките неща


Намалянето на оборотите на мотора СИ Е ЧИСТА СПИРАЧКА САМО НА ПРЕДНИТЕ КОЛЕЛЕТА! Илия ти е написал и ПРИЧИНИТЕ от които предните гуми са притиснати повече към асвалта,съответно триенето им се увеличава и изобщо недозавиването няма място в примера който съм употребил.

Недозавиване има само когато предите колела приплъзват а аз никъде не споменавам приплъзване.

В ситуацията, която описваш няма никакво значение дали си с предно или със задно, в смисъл, ако движещите колела изгубят сцепление с пътя, колата или поднася или недозавива.


С червеното променяш основната идея на примера ми. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#37 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 13:15

Е много ясно, че една истина няма... ако едното от двете задвижвания беше еднозначно по-добро от другото - тогава всички автомобили щяха да са с еднакво задвижване. Самият факт, че има и тако и вако, сочи че двете технологии имат плюсове и минуси. Та дори и 4×4 да имаш - пак си има плюсове и минуси...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#38 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 13:40

По завоите сори ма с каквото и предаване да си е добре да си натиснеш съединителя,иначе и в двата случая си поизгорял.


Сори и от мен!

Леля Доля от симфоничният оркестър едва ли е запозната с тези чалъми щото до скоро се е движела с градския. Тя взема колата на зетя си и тръгва в дъжда по осеяният със завой и изненади междуградски път. Зетя е праснал дърти гуми щото на Доля щерка и харчи без мярка и разсъдък и за гуми нема. :) За жалост взема и внучето което в най-добрият случай се отървава с уплаха.

Да пуснеш газта на кола с предно в оная ситуация е много по-опасно отколкото със задно. Нали говоря примерно :)а и не е лесно по друг начин да те насоча към основната ми идея,веднага подавам следващ.

Пробвай зимата с алфата,разумно да спуснеш 20 км. и да спираш само със скоростите 'без спирачка' и същото с Бенца.....и обърни внимание с кое първо ще се поднесеш.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#39 Batev

Batev

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1535 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Vienna , Austria
  • Интереси:Футбол,Музика,Автомобили,Компютри и Други
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz ML270 CDI - W163 - 2005
    Mercedes-Benz E290 TD - W210 - 1997
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 13:58

До сега изчетох цялата тема и ми стана интересно(вчпреки,че част от нещата не ги схванах) .Може ли да кажете някой минуси на ASR-а,защото един път пробвах на завой(с моя невероятен опит :D) без ASR(градско без трафик на сух път) и колата си поднесе доста а като подадох малко газ си стана дрифт :D Обаче зимата не знам как стоят нещата :)

п.п.Аз съм виждал кола с копче за ABS.В Пассат Б2 май има в тези след 1990г.

Този пост е редактиран от Batev: 27 юли 2011 - 14:00

  • 0
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя
,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....

... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.

#40 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 14:04

ако едното от двете задвижвания беше еднозначно по-добро от другото - тогава всички автомобили щяха да са с еднакво задвижване.


Е да ама,забравяш че отдавна приходите определят кое е "по-добре" и кое не. Ако света следваше твоята прекрасна логика,отдавна да караме на ток и водороди.
Бързи пари....това е.

Според мен,предното превъзхожда задното само в катеренето.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#41 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 14:10

Може ли да кажете някой минуси на ASR-а


ASR е минус само при дрифта и гевезлъците.:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#42 Batev

Batev

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1535 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Vienna , Austria
  • Интереси:Футбол,Музика,Автомобили,Компютри и Други
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz ML270 CDI - W163 - 2005
    Mercedes-Benz E290 TD - W210 - 1997
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 14:23

А ESP,по-добро ли е от ASR и с какво ?
  • 0
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя
,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....

... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.

#43 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 14:51

Пробвай зимата с алфата,разумно да спуснеш 20 км. и да спираш само със скоростите 'без спирачка' и същото с Бенца.....и обърни внимание с кое първо ще се поднесеш.

Цял живот карам автомобили със задно,Москвич,Жигула,BMW,всички видове на Мерцедес без С-ките,не се оплаквам,само от Алфата съм видял най голяма стабилност.Докато гумата се върти,проблеми няма.За по кофти шофьори,трябва малко електроника.Не,че защитавам смъртно предното,но според мен е по безаварийно в доста ситуации,естествено не във всички,но според мен е важен процента.Задно предаване се монтира на по-тежки возила,да речем и на ОМЕГАТА,нищо,че не е присъщо за Опел.Може би е важно и междуосието.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#44 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 27 юли 2011 - 15:00

А ESP,по-добро ли е от ASR и с какво ?

ASR- анити буксуваща система,влиса в системите към ABS
ESP- електрона програма за стабилизация

Превода е машинен

За обичайните днес високи въртящи моменти на двигателите, регулирането на приплъзване на задвижването предлага повече комфорт и сигурност, особено върху пътища с различно сцепление или хлъзгави такива. Регулирането на приплъзването дава възможност, без буксуващи колела или странични отклонения, хармонично протичане на потеглянето и ускоряването в целия скоростен обхват.
Регулирането на приплъзването на задвижването функционира само заедно с електронен газ-педал (Е-Gas) и използва сензорите за оборотите на колелата на антиблокиращата система (АВS). Повишат ли се изведнъж оборотите на задвижващо колело (приплъзване), системата се намесва в управлението на двигателя, намалява мощността му и препятства този ефект.
Регулирането на приплъзването осигурява следене на пътя и стабилност на движението във времето на ускоряването за целия обхват на скоростта и подкрепя по този начин активната сигурност. Допълнително се намалява износването на гумите. Задействането на регулирането на приплъзването се показва от мигаща контролна лампа, намираща се в комбиниран инструмент. Регулирането на приплъзването включва електронния диференциал (EDS) и е съставна част на електронната стабилизираща програма (ESP). Деактивирането на регулирането на приплъзването е възможно чрез ESP-ключа.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#45 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 15:07

Дбрият карач няма проблеми и с двете. Но дали при предното вниманието не повишено повечко.....

На мен със задното ми е по-лесно. Някакси съм по-спокоен и в завой и при спускане.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни