Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

"Задно предаване" срещу "Предно предаване"FWD vs RWD


  • Please log in to reply
388 мнения по тази тема

#16 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 22:59

С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола :)

Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.

А намери ли злосторника, който е сложил тополата на пътя ти? :D
Това е шега де...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#17 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 26 юли 2011 - 23:11

С Рено5,зимно време с 60км. на прав път пуснах газта и за по малко от секунда се изпрах странично в топола :)

Колите ми никога не са били раздрънкани и с кофти гуми.

Така де,само,че аз с Мерца като дам газ на завой и задницата ми хуква на пред към канавката.Нямам ЕСП,ма се дразня от тъпи екстри.С Алфата такива проблеми нямам,че даже с 100 като слашкам волана наляво надясно рязко и колата веднага си влиза в пътя.С Мерца ако направя така и с в канавката.Задното е по-добро за дрифтове,но в никакъв случай и по безопасно.Нямате си на идея,колко BMW тунингови излетяха от пътя.Що ли,как ли,ми пичлегарчетата,като дадат гад до дупка на 100км/ч и са в канавката,защото задницата е изпреварила.За зимата да не говорим.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#18 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:16

в смисъл, ако движещите колела изгубят сцепление с пътя, колата или поднася или недозавива.


Аз не случайно започвам с молба за старание за да не се пропусне някоя дума.:)

Не изпускай нито една дума.:)

когато мотора започне да спира предницата и да не позволява на предните гуми да се въртят свободно. В този момент същите две предни гуми имат по-голямо триене от задните


'По-голямо триене' е точно обратното на 'загуба на сцепление'!

Много бързо четеш. :icon_coolgrin:
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#19 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:24

С Мерца ако направя така и с в канавката.


В примера не се споменава за сръчкване или друго. Просто пускане на газта в завой на хлъзгав път.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#20 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 23:31

Аз не случайно започвам с молба за старание за да не се пропусне някоя дума.:)



'По-голямо триене' е точно обратното на 'загуба на сцепление'!

Много бързо четеш. :icon_coolgrin:

Виждам че и ти не си от бавно четящите.
Готов съм да сложим по каса бира и да проведем полеви изпитания, на полигон разбира се.
В описания от теб сценарии с предно предаване аз залагам на недозавиване поради по-ниската скорост на въртене на предните колела в сравнение с движението на автомобила, демек загуба на сцепление, а не повишено сцепление.
Твърдя го толкова убедено, защото на пътя от Самоков към София има един десн завой с десен звой в него, предшестван от прилична права, огледално на твоя сценарии, но физически същата постановка. От дясно е река, от ляво е насрещното и после скала.
До момента, аз не съм видял паднал в реката с каквато и да е кола, но съм виждал много челни удари и много скални удари и спредно и със задно, по късмет пропуснали челните. Сметай тоя път го пътувам 18-та година, поне два пъти седмично, един от които пъти, там обезателно има катастрофа. Ако е валнало да намокри и двата пъти има катастрофа. В обратна посока, съответо завоя е ляв, но пък преди него има остър десен, което налага влизането в левия с много ниска скорост, така че в едната посока завоя не е нищо особенно, но в обратната е много коварен поради висока скорост и недозавиване.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#21 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:36

като дадат гад до дупка на 100км/ч и са в канавката,защото задницата е изпреварила.За зимата да не говорим.


А като дадеш газ до дупка на предното и ако колата ти има коне какво ще стане когато предните колелета започнат да приплъзват а ти в този момент трябва да останеш в завоя? Къде ще иде колата направо или в пътя?

Обърнете внимание на конкретната суитуация а не се опитвайте да ми изтъквате предното щото съм грешният човек който изобщо ще се вслуша.

Истинското и по-безопасно задвижване ЗА НАЧИНАЕЩ водач от двете ЗА МЕН е задното!
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#22 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:42

Колите, предназначени за снеговити зони имат копче за изключване на АБС, особенно тия с АБС първо поколение. Питал ли си се защо?
На сняг и лед АБС не помага значително за управляемостта на колат, но значително удължава спирачния път, виж на мокро, прашно или сухо е съвсем различна работа. От друга гледна точка, колите с ЕСП защо имат бутон за изключването му? Ако мислиш, че е за да можем да подрифтим, то грешиш. Опитай зимата в сняг да излезеш с включено ЕСП, там от където би излезнам с леко боксуване и ще разбереш, най-много се усеща на равно и заледено, щото ако не е равно си си обречен.

От системите за сигурност и подобряване на сцеплението съм много доволен, вкарват колата в пътя моментално, връщат газта, упражняват спирачно усилие където е нужно.... няма начин да ме убедиш, че без тях е по-добре.
Дай да видим какво става като изключиш АБС-а (въпреки че аз кола с копче за спиране точно на АБС не съм виждал)
Така... спираме АБС-а, на заснежен път набиваш рязко спирачки, колелата блокират, накъдето и да въртиш волана колата се движи като шейна направо т.е. става неуправляема.
  • 0

#23 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 23:47

А като дадеш газ до дупка на предното и ако колата ти има коне какво ще стане когато предните колелета започнат да приплъзват а ти в този момент трябва да останеш в завоя? Къде ще иде колата направо или в пътя?

Обърнете внимание на конкретната суитуация а не се опитвайте да ми изтъквате предното щото съм грешният човек който изобщо ще се вслуша.

Истинското и по-безопасно задвижване ЗА НАЧИНАЕЩ водач от двете ЗА МЕН е задното!

Същата работа колега, отново имаш разлика в оборотите на движещите колела спрямо скоростта на колата. дали ще са в повече или в по-малко, все имаш загуба на сцепление.
В никакъв случай не те прокламирам за война с водни бомби в мирно време, както казах и аз съм фен на задното, но и не анатемосвам предното. Всяко си има преимущества и недостатъци, като везната се накланя в полза на задното, поне за мен. 4х4 не обсъждаме, че те пък са с едни подмножества...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#24 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:50

Виждам че и ти не си от бавно четящите.
Готов съм да сложим по каса бира и да проведем полеви изпитания, на полигон разбира се.
В описания от теб сценарии с предно предаване аз залагам на недозавиване поради по-ниската скорост на въртене на предните колела в сравнение с движението на автомобила, демек загуба на сцепление, а не повишено сцепление.
Твърдя го толкова убедено, защото на пътя от Самоков към София има един десн завой с десен звой в него, предшестван от прилична права, огледално на твоя сценарии, но физически същата постановка. От дясно е река, от ляво е насрещното и после скала.
До момента, аз не съм видял паднал в реката с каквато и да е кола, но съм виждал много челни удари и много скални удари и спредно и със задно, по късмет пропуснали челните. Сметай тоя път го пътувам 18-та година, поне два пъти седмично, един от които пъти, там обезателно има катастрофа. Ако е валнало да намокри и двата пъти има катастрофа. В обратна посока, съответо завоя е ляв, но пък преди него има остър десен, което налага влизането в левия с много ниска скорост, така че в едната посока завоя не е нищо особенно, но в обратната е много коварен поради висока скорост и недозавиване.


Колега пътя за Самоков го познавам много добре и завоя и огледалната ситуация която ми описваш нямат нищо общо с това което искам да кажа аз в онзи пример с изненадата,постоянната скорост но близка до границата на приплъзването в завоя.
Няма да правя никакви полеви тестове,тях ги оставям на по-пресните водачи. Бира мога да пия и да лафя ама само с хора с които си следим мисълта и не се отклоняваме от темата.
Пак казвам,търся вината в себе си...може би аз не съм се изразил правилно и не съм успял да обясня това което имам пред вид....но пък виж,други трима ме разбраха.
В разговор би било по-лесно и бих продължил само тогава.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#25 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 26 юли 2011 - 23:53

Пичове незнам ама не мене Б класата сама ми върти волана като се налага ... скороста намаля .. всякакви контроли се пускат .. лудница ;)
Говоря за зимно време
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#26 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 юли 2011 - 23:57

Някой любезен мод да ги тури в една тема за задно предно и там да си рацъкваме като имаме време. Полезни мнения се раждат и никак не е добре да се забутват в чата.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#27 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2011 - 23:57

От системите за сигурност и подобряване на сцеплението съм много доволен, вкарват колата в пътя моментално, връщат газта, упражняват спирачно усилие където е нужно.... няма начин да ме убедиш, че без тях е по-добре.
Дай да видим какво става като изключиш АБС-а (въпреки че аз кола с копче за спиране точно на АБС не съм виждал)
Така... спираме АБС-а, на заснежен път набиваш рязко спирачки, колелата блокират, накъдето и да въртиш волана колата се движи като шейна направо т.е. става неуправляема.

В никакъв случай и никога не съм подлагал на съмнение ползите от електронните системи за сигурност и стабилност. Обаче нието една от тия системи не е перфектна и не покрива 100% от случаите, както и никоя система не променя физичните закони действащи на нашата планета.
А с включен АБС губиш и управлението и спирачното услие от блокиралите гуми. Ако не си виждал кола с копче за изключване на АБС, то не си виждал достатъчно коли, което не го приемай като критика или заяждане, тук има доста хора които ще потвърдят, че наистина съм прав за наличие на копчето за АБС на всякакви марки, особенно на коли 90-95 година.
Иначе ти кола имаш с АБС, идва зима, на първи аз баих ти направил компания за един тест на някой празен паркинг, после ще обсъдим резултатите някъде на топло. Ако нямаш копче имаш бушон, ако те е страх да се базикаш с твойта, ще пробваме с мойта.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#28 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 27 юли 2011 - 00:05

Колега пътя за Самоков го познавам много добре и завоя и огледалната ситуация която ми описваш нямат нищо общо с това което искам да кажа аз в онзи пример с изненадата,постоянната скорост но близка до границата на приплъзването в завоя.
Няма да правя никакви полеви тестове,тях ги оставям на по-пресните водачи. Бира мога да пия и да лафя ама само с хора с които си следим мисълта и не се отклоняваме от темата.
Пак казвам,търся вината в себе си...може би аз не съм се изразил правилно и не съм успял да обясня това което имам пред вид....но пък виж,други трима ме разбраха.
В разговор би било по-лесно и бих продължил само тогава.

Ефекта на пергела е много по-невероятен от недозавиване в твоя сценарий, дори и със задно, за това и предложих полеви тестове. Не е като да не ти следя мисълта.
За разговор с теб съм винаги готов и без това имам да черпя за майстора дето препоръча.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#29 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 27 юли 2011 - 00:09

Що ли попитах изобщо....

Според мен винаги е по-добре да имаш ABS през зиме и лете, отколкото да нямаш.
Тази система е точно за такива ситуации,където гумите губят сцепление - мокро или сняг.
Контролът на колата е в пъти по-добър с ABS отколкото без ABS и с блокирали гуми, пързалящи се неконтролируемо в някаква посока.

АBS-ът укротява колата и спирането и ти позволява да избегнеш удара.

Аз съм виждал и карал доста коли от всякакъв клас, но такива с копче за изключване на ABS никога не съм виждал...
Такива с копче за изключване на ESP и ASR съм виждал много, но такива с копче за ABS - не съм....
  • 0

#30 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 юли 2011 - 00:09

В никакъв случай и никога не съм подлагал на съмнение ползите от електронните системи за сигурност и стабилност. Обаче нието една от тия системи не е перфектна и не покрива 100% от случаите, както и никоя система не променя физичните закони действащи на нашата планета.
А с включен АБС губиш и управлението и спирачното услие от блокиралите гуми. Ако не си виждал кола с копче за изключване на АБС, то не си виждал достатъчно коли, което не го приемай като критика или заяждане, тук има доста хора които ще потвърдят, че наистина съм прав за наличие на копчето за АБС на всякакви марки, особенно на коли 90-95 година.
Иначе ти кола имаш с АБС, идва зима, на първи аз баих ти направил компания за един тест на някой празен паркинг, после ще обсъдим резултатите някъде на топло. Ако нямаш копче имаш бушон, ако те е страх да се базикаш с твойта, ще пробваме с мойта.

Teствал съм го вече това, още на 124-ката и то по неволя. Точно преди една зима ми се прецака единия датчик на АБС-а оттам цялата с-ма отказа, лампата светна и колата си остана с нормални спирачки. Оказа се, че датчика се е зацапал с прах от накладките, ама докато го открия това покарах известно време без АБС, като шейната на дядо коледа.
Някак си не можах да възприема всяко спиране на колата да е с влачене на гуми и с поднасянето на предницата леко наляво-надясно.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни