Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Избор на спирачни дискове и накладки


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 K.Tsvetanov

K.Tsvetanov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211

Публикувано 17 юли 2011 - 15:02

Здравейте колеги,

трябва да сменям предни дискове и накладки.
Карам W211 2003 320 цди.
Иска ми се да избере нещо от интернет но незнам какво точно да търся.
Как да съм сигурен че дисковете които ще избере ще паснат на колата..някои знае ли някакви стандартни диаметри или някаква друга спецификация която да гледам.

Отворен съм за вашите предложения....предпочитам да се доверя на вас отколкото на някои майстор на който хич не му дреме за колата ми.

Очаквам вашите предложения.
Поздрави
  • 0

#2 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1916 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 юли 2011 - 15:27

най точния метод за определяне на модела дискове и накладки за твоята кола е по шаси номера

иначе избери си от каталога на феродо:
http://www.fmecat.eu...sVer=&engseal=0

пс: ако дадеш шасито ще ти кажа точно какво ти трябва
  • 0

#3 K.Tsvetanov

K.Tsvetanov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211

Публикувано 17 юли 2011 - 16:00

WDB2110261A262231

мерси колега
а някакъв сайт или магазин в софия където мога да разгледам различни модели??
  • 0

#4 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1916 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 юли 2011 - 17:58

дисковете ти са A 211 421 09 12
накладките A 004 420 05 20

магазини има много ;)
  • 0

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3979 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 17 юли 2011 - 20:35

Много съм се наточил да си напазарувам ето от тук преди зимата. Предполагам, няма нужда да обяснявам какво точно съм избрал...
В момента съм във фаза на укриване от съпружеското тяло във фонда "и аз съм човек". По план график октомври ще е месеца, жалко, че малко след монтажа всичко ще се скрие зад стоманените джанти и тасовете...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8095 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2011 - 21:27

Black Diamond не са наистина черни дискове, просто са боядисани.
Няма нито една причина да ги сложиш на пътнически автомобил пред Мтек, Цимерман и т.н.
Protecta продават черна боя :), лесно се постига същия ефект.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3979 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 18 юли 2011 - 07:27

Black Diamond не са наистина черни дискове, просто са боядисани.
Няма нито една причина да ги сложиш на пътнически автомобил пред Мтек, Цимерман и т.н.
Protecta продават черна боя :), лесно се постига същия ефект.

Сигурен ли си?
Ако е така, не виждам причина да се набутвам...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1916 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 юли 2011 - 08:01

аз по принцип не виждам смисъл да се купуват измислени китайски боклуци опаковани от англичани ама....

всеки си знае...
  • 0

#9 imanev

imanev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W211 E350 2005

Публикувано 13 август 2019 - 12:42

Здравейте колеги,

Зимата съм с 16 цола оригинални джанти, а лятото се обувам с 18 цола. Прегрявам си втори път дисковете и съотверно ги шлайфам, но след последното шлайфане, реших кардинално проблема, взимайки спирачни апарати, двбутални на брембо, както и двойно вентилирани дискове на същата марка. Майсторето казва, че са спорт пакет, но не това е важно, със сигурност ще загряват по-малко заради увеличената притискателна площ, но и ще охлаждат по-добре, заради двойната вентилация.

Оригинално дисковете ми са 312мм и респективно нямам ядове с летни и зимни джанти. Сега с новите дискове, които са на 330мм няма да имам проблеми лятото, но за зимата не съм сигурен.

Някой побирал ли е стандартна джанта 16 цола върху 330мм спирачни дискове и апарати? Или ще трябва да махам 16-ките и да търся нещо по-голямо за зимата - или 17-ки или само гуми за наличните 18 цола джанти?

Благодаря предварително!

Ето ми джантата:
f4652448bfe3b9b4a9c5c05d40928d0c.jpg

Ето и диска с апарата:
756fcac43027f9f16926e1df701fc685.jpg

Този пост е редактиран от imanev: 13 август 2019 - 12:45

  • 0

#10 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 292 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 14 август 2019 - 11:20

Един колега беше сложил 330мм дискове и 4 бутални апарати от C36 AMG на W202 с 16-ка джанта (от СпортПакет). Ползваше 5мм фланци за да не опира апарата в джантата.

 Дупчените дискове се охлаждат по-лошо отколкото плътните, защото повърхността им е по-малка.


  • 0

#11 imanev

imanev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W211 E350 2005

Публикувано 14 август 2019 - 14:24

 Дупчените дискове се охлаждат по-лошо отколкото плътните, защото повърхността им е по-малка.

 

Замисли ме..., но не си прав, всъщност дупчения диск има по-малко материал за охлаждане (респективно за акумулиране на топлина) и е с по-голяма площ. Дупката всъщност образува цилиндър и площа на обиколката му е по-голяма от площа на двете основи на цилиндъра. При 5мм отвор и 29мм дебелина на диска, разликата в повърхността с дупка и без дупка е близо10 пъти повече в полза на дупката.

Ако нямаме дупка, площа за охлаждане е лицето на кръга от двете страни, при 5мм диаметър лицето на кръга от двете страни е около 49кв.мм. Ако пробием дупка с диаметър 5мм, се получава цилиндричен отвор, височината на който цилиндър е дебелината на диска, където лицето (площа) на този цилиндър е около 455кв.мм при 29мм дебелина на диска (височина на цилиндъра). 

 

От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо. 


  • 1

#12 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Е, мирясах!....Хм, като помисля отново...май не съм.
  • Автомобил:
    W212

Публикувано 14 август 2019 - 19:07


От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо. 

От трета страна WRC и Формула 1 не ползват дупчени дискове. И това не е защото са по-бедни и/или глупави от нас.

 

Основното предимство на дупчените дискове е при обикновените автомобили с голяма мощност, респективно с големи дискове. В мокро време по диска се образува покритие от вода. Ако дисковете са плътни, този воден филм няма къде да "излезе" поради голямата площ на накладката и диска. Не се образува достатъчно бързо висока температура, за да се изпари водата.

Затова и виждаме дупчени дискове при големите дизелови семейни комбита, например. :)

 

В спортния клас автомобили, проблемът с липса на загряти до червено дискове не съществува :)


  • 1

#13 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1782 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 август 2019 - 19:18

И още един фактор. Маркетинг. По-добра визия
Особено за дизелови комбита :)

Този пост е редактиран от drjivago: 14 август 2019 - 19:20

  • 1

#14 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 292 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 15 август 2019 - 12:17

Замисли ме..., но не си прав, всъщност дупчения диск има по-малко материал за охлаждане (респективно за акумулиране на топлина) и е с по-голяма площ. Дупката всъщност образува цилиндър и площа на обиколката му е по-голяма от площа на двете основи на цилиндъра. При 5мм отвор и 29мм дебелина на диска, разликата в повърхността с дупка и без дупка е близо10 пъти повече в полза на дупката.

Ако нямаме дупка, площа за охлаждане е лицето на кръга от двете страни, при 5мм диаметър лицето на кръга от двете страни е около 49кв.мм. Ако пробием дупка с диаметър 5мм, се получава цилиндричен отвор, височината на който цилиндър е дебелината на диска, където лицето (площа) на този цилиндър е около 455кв.мм при 29мм дебелина на диска (височина на цилиндъра). 

 

От друга страна всички спорт пакети са с дупчени дискове, сигурно има защо. 

 По сметките си прав, с уточнението, че дебелината на диска всъщност трябва да е по-малка - защото е вентилиран и нов диск е с обща дебелина около 32мм - т.е. 22мм метал.

 Друг е въпроса дали може да използваш тази площ - дупките са перпендикулярни на въздушния поток. Заради въртенето на диска през въздушния поток през тях е много по-малък отколкото по повърхнината му. Т.е. може да се охлажда основно чрез инфрачервена радиация. От типа и времето спиране зависи дали този метод на охлаждане ще има значим ефект.

 Аз бих взел прорязани дискове, повечето имат посока - точно за да се охлаждат по-добре. 


  • 0

#15 ДаниелЕ320

ДаниелЕ320

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 elegans 2.5d 113k
    W211 Avangard EVO 320 cdi 7gtronic

Публикувано 18 август 2019 - 20:39

здравей колега сложи си за оригинално вграждане дискове и накладки ATE ще останеш доволен


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни