Сензор за входящия въздухAir Intake Temperature Sensor
Започната от gosho777, 28 апр 2011 - 19:22:56
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 април 2011 - 19:22
Здравейте!Отдавна бях хвърлил око на сензора за входящия въздух,който се намира малко преди дросела на тръбата идваща от въздушния филтър (двигател М111.940).Беше доста почернял,ама не ми се занимаваше с него.Обаче реших да премеря какви стойности дава на по-хладен и по-топъл въздух.Прочетох темата на колегата "Субсоник",там ставаше въпрос за друг двигател,но принципът е един и същ.
Та свалих го въпросния датчик,настроих мултицета на съпротивление (Ом) и премерих.Показа 0,кръгла нула,всъщност нищо не показа.Позачистих малко и пак.... пак нула.Аз ли нещо съм в грешка или датчикът не показва никакви стойности,даже и ни най-малка цифричка.Допрях червената и черната клема на мултицета да проверя данеби нещо да не отчита,ама не,работи си на съпротивление.
Питането ме е дали все пак ако е за смяна не трябва да показва една и съща стойност при загрят и студен,или може и нищо да не показва?
И като го сменя дали ще трябва стардиагноза за изчистване на грешка или нещо такова,или само го заменям и ГАЗ?!
DSC05333.JPG 64,56K 103 Брой сваляния
Та свалих го въпросния датчик,настроих мултицета на съпротивление (Ом) и премерих.Показа 0,кръгла нула,всъщност нищо не показа.Позачистих малко и пак.... пак нула.Аз ли нещо съм в грешка или датчикът не показва никакви стойности,даже и ни най-малка цифричка.Допрях червената и черната клема на мултицета да проверя данеби нещо да не отчита,ама не,работи си на съпротивление.
Питането ме е дали все пак ако е за смяна не трябва да показва една и съща стойност при загрят и студен,или може и нищо да не показва?
И като го сменя дали ще трябва стардиагноза за изчистване на грешка или нещо такова,или само го заменям и ГАЗ?!
DSC05333.JPG 64,56K 103 Брой сваляния
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#2
Публикувано 28 април 2011 - 21:20
А пробва ли да го мериш на мястото му при работещ двигател, защото на тоя датчик му трябва въздушен поток за да мери нещо. Освен това, мисля(не съм много сигурен), че тоя датчик има две стойности, едната(не я знам колко е) над 4 градуса или 7 беше, а другата под 4 или 7. Субсоник, ако има точно инфо(съмнявам се да няма), моля да го сподели.Здравейте!Отдавна бях хвърлил око на сензора за входящия въздух,който се намира малко преди дросела на тръбата идваща от въздушния филтър (двигател М111.940).Беше доста почернял,ама не ми се занимаваше с него.Обаче реших да премеря какви стойности дава на по-хладен и по-топъл въздух.Прочетох темата на колегата "Субсоник",там ставаше въпрос за друг двигател,но принципът е един и същ.
Та свалих го въпросния датчик,настроих мултицета на съпротивление (Ом) и премерих.Показа 0,кръгла нула,всъщност нищо не показа.Позачистих малко и пак.... пак нула.Аз ли нещо съм в грешка или датчикът не показва никакви стойности,даже и ни най-малка цифричка.Допрях червената и черната клема на мултицета да проверя данеби нещо да не отчита,ама не,работи си на съпротивление.
Питането ме е дали все пак ако е за смяна не трябва да показва една и съща стойност при загрят и студен,или може и нищо да не показва?
И като го сменя дали ще трябва стардиагноза за изчистване на грешка или нещо такова,или само го заменям и ГАЗ?!
DSC05333.JPG 64,56K 103 Брой сваляния
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 28 април 2011 - 22:34
Този датчик се мери по всяко време когато пожелаеш.Стойностите му са от 5700 до 6300 ома при температура 20 градуса.При промяна на темп. се променя и съпротивлението.Нормално е че не си премерил нищо.Трябва ти нов,който струва около 30лв.
Никога не оставям магарето си в калта.
#4
Публикувано 28 април 2011 - 23:20
Проблемът се оказа в моя телевизор,понеже мултицетът е нов и е друг модел от предишния ,не съм го настроил на правилното положение.Понеже има две деления за ОМ и три за КилоОМ,аз го бях щракнал само на ОМ.Одеве колегата митиооо ми подсказа и го превключих на килоомове.Сега показа стойности,при стайна температура някъде към 6,след обдухване със сешоара и охлаждане на терасата се променяха следователно от 3 на топло до 6-8 и нещо на хладно.Значи приемам че работи нормално.(или не?)
Благодаря за отговорите,направо бях готов да взема нов.
Благодаря за отговорите,направо бях готов да взема нов.
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#5
Публикувано 28 април 2011 - 23:41
Работи правилно.Спести си 30лв.
Никога не оставям магарето си в калта.
#6
Публикувано 29 април 2011 - 14:46
Много благодаря!
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#7
Публикувано 16 януари 2012 - 18:48
Колеги, същия датчик при мен даде 4,3 килоома, на температъра отвън около -4 градуса. Да приемам ли че е за смяна?
#8
Публикувано 25 януари 2012 - 00:38
Обикновено като се скапе почва да окъсява и показва стойности от сорта 10-20-50 ома.
При -4 трябва да дава към 10-тина Кома, но ако се променя със затопляне и съпротивлението му пада значи е наред.
resistance: 2300 - 2700 ohms / 20 °C
resistance: 240 - 250 ohms / 90 °C
При -4 трябва да дава към 10-тина Кома, но ако се променя със затопляне и съпротивлението му пада значи е наред.
resistance: 2300 - 2700 ohms / 20 °C
resistance: 240 - 250 ohms / 90 °C
#9
Публикувано 12 февруари 2017 - 09:58
Здравейте.
При мен на Мерцедес Ванео, показва 4,9к при стайна температура.
При изваждане от фризера, държан минута, показва 11.5к.
Писали сте че трябва да е 5700 до 6300 ома.
Ако е така, вероятно от тук е моя проблем с паленето при студено време.
Ходих в сервиз на Мерцедес, грешки при теста не са открити.
Какво мислите ?
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни