Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с шофьорската ел.седалкаНякои позиции на ключа не работят


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Публикувано 17 април 2011 - 01:22

От преди 3 дни шофьорската ми ел. седалка отказа да се движи напред-назад и нагоре-надолу (задната и част). Всички други функции работят - предната и част се движи нагоре-надолу, облегалката и подглавника се движат без проблеми.
Днес си играх 3ч да я разглобявам и умувам и да търся проблема. Това, което установих е, че 100% не е изгорял бушон, когато бутна копчето релето в контрол модула (който се намира под седалката) прицъква, но не завърта моторчето. Контрол модула има букса за всяко движение на седалката (в случая 5) и тези, които са отказали изглежда да са в двата края. Разместих буксите и установих, че проблема не е в моторчетата. Сега когато дам седалката да се вдигне на горе, тя тръгва на пред (поне си оправих проблема, защото се бях свил доста и не беше особенно удобно. :dry:
Отворих го тоя модул, но не виждам нагари по платката. Състоянието и е все едно е чисто нова. Струва ми се, обаче че някой я е отварял вече - имаше 1 драскотина от отверка на едната щипка на капака. Номера на модула е 2088200526 и още втората тема във google ми излиза тази. Тук пича показва, че при него проблема е в един транзистор. Даже дава линк към схемата. Само дето при мене тоя транзистор не е нагорял, както при него. Прикачвам снимките от темата му в тази, за да видите как е при него. При мен ги няма тези нагари около този транзистор, но ми се струва, че е сменян точно той, защото от зад на моята платка има по-голяма от другите капки калай, точно на този транзистор. Понеже не разбирам от електроника и схемата по-горе не ми говори нищо, няма как да съм сигурен дали е в това проблема.
Срещали ли сте подобен проблем (само част от функциите на ел седалката да не работят)? Мислите ли, че проблема може да е в копчетата (аз ги отписах, защото чувам релето как прищраква, но не се задвижва моторчето)? Някой ще се навие ли да си даде модула, за да тествам дали проблема е в моя? Гарантирам, че след като съм го направил веднъж мога да го сваля за под 10 мин и то без да ви разбутвам (режа) свинските опашки с които са хванати кабелите. После ще го сглобя лично както си е бил и ще черпя бира! :) Не ми се ще да почна да препоявам по моя, при положене, че не съм сигурен дали проблема не е другаде... :D
Имайки в предвид, че този глупав модул струва над 500лв :kill_myself: , искам да се опитам да си го поправя, било то с помощ на приятел. :)

Прикачени файлове


  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#2 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 17 април 2011 - 08:31

Само не разбрах като е свързана правилно - всяко моторче е на мястото си и бутнеш копчето какво става? Цъка и не се движи, не цъка и не се движи или ? Провери ли дали копчето ти е наред? Щом можеш да си движиш заттилника с копче значи си с трите памети => модула за движение ти е от по-сложните... Аз съм навит да помогна с малко познатия по електроника някоя вечер и да го фикснем :)
  • 0

#3 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Публикувано 17 април 2011 - 09:01

Огледай хубаво и кондензаторите да не са "вдигнали шапката на уволнение" :flagMB new:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 09:19

Колега,намери някоя кола в морга и ходи за тест.Мисля че няма да имат против да го пробваш освен ако не са катили.

Ако тръгне,вземаш твоето модулче и отиваш в ПАН сервиз,избираш си най-приветливият тип/ ама от техниците:) да не избереш секретарката/ и го запознаваш с проблема.

Ако е пич и се съгласи да намери време за твоя наистина дразнещ проблем,мисля че ще минеш с до 50 кинта макс.

Чичо Джони е предимство! ;)

Модулът е 101% от тяхната компетенция а и липса на схема не би било проблем понеже платката е малка. А ако се заровиш в нета и намериш/отпечаташ схема на цялата система на екстрата......техникът по-трудно би ти отказал.

Козата си иска баш кво си трябва,знаеш :icon_coolgrin: а добрият слаботоков ел техник е твоят човек!

Ако не ти дойде друга идея,мога да се обърна към приятел в сверата.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 10:21

Марти, трябва да се видим да ти обясня някои неща за седалката, преди да осерете нещо!
Повярвай ми, не пипайте много модула!
При мен беше затегнал мотор, който ми го рециклираха + изгорял среден слой на модула, който един мастър ми го възстанови, след близо 5-6 часа гъзене.

Модулите работят по Кан-а. Т.е. не можеш да ги размениш ляв и десен. Кодирани съм към КАН-а. Сети се, че с моргата нищо няма да постигнеш.
Добрата новина е, че моторчетата са същите като на БМВ и Ауди. Стига да си намериш правилното.

Модулът струва доста над 500лв :) Да не ти казвам колко точно, че ще ти се повдигне.
Пали и идвай към лабиринта ако искаш, да раздуем!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 11:11

Марти, трябва да се видим да ти обясня някои неща за седалката, преди да осерете нещо!
Повярвай ми, не пипайте много модула!
При мен беше затегнал мотор, който ми го рециклираха + изгорял среден слой на модула, който един мастър ми го възстанови, след близо 5-6 часа гъзене.

Модулите работят по Кан-а. Т.е. не можеш да ги размениш ляв и десен. Кодирани съм към КАН-а. Сети се, че с моргата нищо няма да постигнеш.
Добрата новина е, че моторчетата са същите като на БМВ и Ауди. Стига да си намериш правилното.

Модулът струва доста над 500лв :) Да не ти казвам колко точно, че ще ти се повдигне.
Пали и идвай към лабиринта ако искаш, да раздуем!


Нито модулът струва толкова!
Нито вещият ел техник ще осере нещо!
Нито моргата не би помогнала ако има същият модул!
Нито работят по кан шина-тя е за следене комуникация и контрол!
Мотор се проверява с 12 волта,стига да знае човек какво прави........проследяват се изходните букси за моторите и им се подава директен ток при откачено положение.
Ако има късмет с повреден мотор и той е същият като многото които притежавам......човека ще получи го подарък от мен-мерцедесов.
Ляв и десен модул са заменими при повечето модели,при този не съм сигурен само щото не съм се сблъсквал с въпросният модел но мисля че няма да има проблем освен ако двата модула не се допълват в работата си.
Стар диагнозата е чалъма при тази замяна и въпросната кан шина по която модулът ще бъде стартиран ако не тръгне в което се съмнявам.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 HIFI

HIFI

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Интереси:Еlectronics, Embedded Software Development for Microcontrolers, BasketBall
  • Автомобил:
    CLK 320 W208
    m112 18V V6 218hp
    SmaragdSchwarz

Публикувано 17 април 2011 - 11:48

Не можеш да ме убедиш, че не комуникират по кан, защото съм виждал сменени такива два модула от дясната и лявата врата и копчетата на лявата врата командваха дясната седалка - защото модула си отговаря на повикванет от управлението на вратата!!! Това го гарантирам. От морга без да се обучи със стар едва ли ще тръгне та в този смисъл е безполезно - затова и Лилов го е казал. Не знам тези моторчета стъпкови ли са - ако са с 12В нищо няма да направиш - ако не са става да ги тестваш - но пак няма да разбереш ако има проблеми (заминали или окъсени намотки от разтопена лакировка в следствие на прегряване от лошо управление)...
  • 0

#8 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Публикувано 17 април 2011 - 13:57

Колеги, благодаря ви за отговорите, но ако проблема беше в забило моторче, то тогава като разместих буксите нямаше да го подкарам, прав ли съм?
За теста савалих десния модул и го сложих на мястото на левия, но резултата беше, че не тръгна въобще. Реших, че проблема е в обърнати букси или нещо такова, но ако казвате, че трябва да се обучи през Star-а, тогава отпада и лесния вариант с пробата с друг модул... Но без да се пробва, мисля че няма как да разберем...
HIFI, когато бутна копчето за местене напред-назад и регулиране на височината в предната част, те не работят, но чувам прищракването на релетата в модула. В темата по горе пича казва, че този транзистор, който му е нагорял управлява тока от релетата към моторчетата. Проблема е, че при мен не е нагорял и няма как да съм сигурен.
При това положение, може ли проблема да е в самите копчета?
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#9 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2097 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 13:59

При мен също понякога се получава тоя проблем, че като натискам бутоните на вратите се чува цъкане от релетата и не винаги се местят адекватно седалките, проблема според мен е в самите бутони, там нещо се ебава, защото като ги раздвижа се оправя, ходил съм на диагностика и като се включи star и се местят седалките от бутоните на лаптопа нямам проблеми. Аз бих проверил самите бутони.
  • 0

#10 X-Light

X-Light

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас/София
  • Автомобил:
    CLK W208 2.0 Kompressor 192 PS

Публикувано 17 април 2011 - 14:04

top, благодаря! Ще пробвам да отворя бутоните и да разгледам за нещо, което ще ми хване окото. :icon_coolgrin:
Сега се замислих, ако проблема е в самите копчетата, нямаше ли като натисна бутона с някоя запаметена позиция седалката да си се движи все едно няма проблем? При мен си се движат само тези позиции, които мога да задвижа и от самите копчета.
top, ще се радвам да споделиш дали при теб е било така и как се оправи? :rolleyes:
  • 0

Публикувано изображение
The best or nothing.


#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 14:41

Колеги, не се карайте.

HIFI е го е написал точно. С моргата нищо няма да се оправи. Защо?
Защото записва грешка голямо F и отказва да го командва. Едва след като изтрихме грешката, почна да работи. Т.е. при всеки опит за ремонт, триехме грешката.
Като се разменят модулите, се получава точно това! Левите копчета например, командват дясната седалка.
Колко пъти съм разглобявал седалката, да се опитвам да разбера къде е проблемът...

1. Някакво "майсторче" беше изкъртило едното реле, защото решил че е от него... Как точно и защо точно това реле, само кристална топка, гледане на кафе и астрологичен зодиак от Алена (всичките накуп) могат да помогнат. Така купих колата, с развалена седалка.
Братото сложи едни корави реленца там, рециклираха мотора, който не се движеше (в моя случай: Напред / Назад движението) и аз бодър, ведър, слагам и... голям квадратен чеп! Пак нищо не работи!
Викам, айде, голяма работа, ще жертвам движението на седалката Нагоре / Надолу. Пак голям квадратен чеп, моторчетата имат съвсем различен захват.

2. Решихме да превържем релетата, да управляват временно другите моторчета. Мисля че това се получи временно.

3. Накрая намерихме време и един пич, на брат ми приятел седна и почна компонент по компонент да търси проблема. Вкл. разпоявайки чиповете, което за мен е равносилно на мозъчна операция. Той момчето може и друго да е правил, но само това да съм разбрал от обясненията. Търсейки стандартните стойности на всеки компонент, смени няколко, които били "тръгнали". Равносметката: абсолютно всичко е здраво, но не тръгва!

И тук пича се светна, че има среден слой със силови пътечки по средата на платката, който не се вижда никъде!

Марти, много съжалявам братле, че ти се налага да минеш през това. Отвратително е! Проблемът с тази седалка е причината да мразя толкова много коли на CAN-шини. Новите коли стават почти невъзможни за ремонт по такива модули.
Единствения човек, който може да го оправи, и когото познавам е HIFI, друг въпрос е дали има време и желание, че и той се беше заринал с работа последно.

Аааа, а може и да стигнете до съгласие в HIFI да си размените механизмите на седалките :) Напред / Назад движението ще го имаш :)

Разрових се из компютъра и ти качвам пълната документация и всички снимки, които съм правил по времето на ремонта. Съжалявам че не е по-изчерпателна информацията, но въобще не ми беше до снимки докато го правихме.

НЕ ПИПАЙ КОПЧЕТАТА, няма какво да им се развали!
Надявам се написаното е полезно и ще обори някои митове относно ел.седалките с памет на CAN Мерцедесите!

Прикачени файлове


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2097 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 14:46

Да, би трябвало като натиснеш някой бутон за запаметена позиция да се движи всичко по седалката едновременно и да работи - при мен така става. Имало е пъти когато примерно движа седалката напред или назад и сам се задейства и подглавника и се вдига в най горно положение и тогава цъкат релетата. Може би нещо в бутоните дава на късо и смесва функциите. Имал съм и случай когато по никакъв начин не мога да накарам седалката да се мести и просто движа бутона напред и назад докато не проработи - и проработва :) Мисля че най лесно ще елиминираш съмнението за повредено моторче или модул ако закачиш колата със star и я тестват да управляват местенето на седалките през диагностичната програма. Между другото и Е класата ни (W210) e с ел. седалки и памет и тя го прави тоя номер понякога, но рядко и не съм се занимавал да го проучвам.
  • 0

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 23:24

:)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 23:24

Не можеш да ме убедиш, че не комуникират по кан, защото..........

От морга без да се обучи със стар едва ли ще тръгне...............

Не знам тези моторчета стъпкови ли са - ако са с 12В нищо няма да направиш -

ако не са става да ги тестваш -

но пак няма да разбереш ако има проблеми

(заминали или окъсени намотки от разтопена лакировка в следствие на прегряване от лошо управление)...


Лафят си по КАНа разбира се,изобщо не твърдя обратното,по тази шина диагнозата ги хваща.

Без да се обучи,пак тръгват,като се откачи и закачи акомулатора....откача се повредения,маха се батерията,слага се здравият модул,закача се батерията,софта прочита кво му трябва и пуска управлението.Пак казвам при тях не знам дали ще стане,защото не съм го правил на такава кола.Грешката се записва когато имаме даден вид нередност и "главата" прекъсва управлението за да пази от по големи нередности.
Моторите не са стъпкови и точно с 12в се придвижват ако има проблем на друго място.Всичко в колата е на този волтаж,траф бубини се използват само в софта за намаляване и увеличаване на някой напрежения в електрониката му.

Тестват се и се разбира дали има проблем/нали това казвам,човек трябва да знае какво прави/

Ако импрегнацията на намотките/разтопена лакировка,дет му викаш/е заминала и имаме намален поток на магнитно поле било от ротор или статор,симптома е увеличен шум,мирис и само наченки на движение поради загуба на мощност именно от липса на магнитни полета.

Играчка работа за един добър жичкаджия....наплющял доста години в четене на дебела електробумащина-като мен :)

п.с.
Стъпковите мотори които споменаваш пак се тестват с 12в,стига да са поставени в съоражение работещо на този волтаж.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#15 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2011 - 23:31

НЕ ПИПАЙ КОПЧЕТАТА, няма какво да им се развали!


Надявам се написаното е полезно и ще обори някои митове относно ел.седалките с памет на CAN Мерцедесите!


Е как да няма кво да им се развали,като онзи ден поправях поредното.


Колега,кво имаш пред вид като казваш КАН Мерцедесите и митовете? Поясни ако обичаш...човек се учи докато е жив?

По отношение на системата за задвижване на седалките винаги има кво да научиш.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни