Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Филтър за твърди частицирешения на проблема


  • Please log in to reply
41 мнения по тази тема

#1 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 14 април 2011 - 13:21

Колеги днес ми светна лампата със двигателчето (на снимката) без компютъра да изписва някъква Malfunction. След Стардиагноза се оказа че е запушен филтъра за твърди частици. Колата е е220 cdi w211. Какви са начините за решение на проблема? Задължително ли се сменя с нов или има и други варианти?

Прикачени файлове


  • 0

#2 sakata

sakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 724 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W210 E320T CDI
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2011 - 13:36

много хубаво комби колега ако е това от подписа ти. Аз лично не съм чувал за други решения при филтрите - те са консуматив и основното правило е, че от тях не се пести. Сменяй смело и после ще видим, филтър е все пак не е автоматична скоростна кутия :)
  • 0
I expect nothing. I fear no one. I am free.

#3 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 14 април 2011 - 15:37

Благодаря за комплимента! Наистина е хубава колата, нали е от семейството на едната от двете марки коли в света(мецедес и всичко друго) :cool:
Междувременно разбрах, че тези филтри се саморегенерирали при продължително каране от 2000-3000 оборота/мин. Този weekend ще го направя да видим какво ще се случи с моя.
Поздрави!
  • 0

#4 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Публикувано 14 април 2011 - 20:45

Митко , това е ... превод от немски през гугъл

Активно регенериране:
Когато саждите във филтъра достигнат определени граници (около 45%) в еку-то настъпват малки корекции в графиката на впръскване на горивото, аванса и надува на турбината, за да се увеличи температурата в изпускателна система и регенерацията да започне. Ако пътуването е кратко със чести спирания то процеса за регенериране не може да завърши и светлината за предупреждение ще светне за да покаже, че DPF-а е частично блокиран.

По принцип трябва да бъде възможно да се започне пълно възстановяване на DPF-a и изчистване на лампата за предупреждение - за целта се шофира в продължение на 10 минути със скорост по-голяма от 70 км/ч със обороти над 3000.

Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.
  • 0

#5 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 18 април 2011 - 13:45

Така, ето какво направих:
изчистих грешката и след 20мин. градско каране и гасене на автомобила за 10 мин. лампата отново светна. На другия ден отново изчистих грешката непосредствено преди пътуването на дълъг път. Карах на отиване и на връщане в продължение на по 15-20мин. със 3500оборота/мин. Засега няма проблеми, дано да съм го продухал :drift1: Имам обаче едно питане породено от следния текст:

Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.


Това значи ли че когато стане така, че филтъра се запуши над 75% има начин да се продуха в сервиз или не?
Благодаря на колегата Chataloff!
Поздрави!
  • 0

#6 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Публикувано 18 април 2011 - 14:12

Митко , само не се плаши :rolleyes:
Вени ти каза за сервиз със Стар Диаг. Процедурата отнема 15-17 мин при температура на газовете 575 °C .Четвъртък ако минеш през Тракия ще говорим подробно .
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2011 - 14:26

Аз се чудя, що по аутобаните в немско, от време на време някоя нафтичка кихва и прави ТЕЦ Бобов Дол зад себе си :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2097 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2011 - 16:39

Имал съм такава кола с DPF и в книжката общо взето пишеше че трябва да се кара извънградско от време на време. Един 100км пробег по магистралата няма да и дойде зле на колата.
  • 0

#9 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 18 април 2011 - 21:26

И как разбираме дали имаме гадост за твърди частици на автомобила си? Или е стандарт и всички имат?
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#10 chataloff

chataloff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 136 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Düsseldorf

Публикувано 19 април 2011 - 09:31

Едно филмче за регенерация на DPF

  • 0

#11 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2011 - 10:20

И как разбираме дали имаме гадост за твърди частици на автомобила си? Или е стандарт и всички имат?


Ако пуши,когато дадеш газ, значи нямаш ;)
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#12 Deliyski

Deliyski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Якоруда
  • Автомобил:
    Mercedes E220 (W211)

Публикувано 13 септември 2012 - 22:13

И аз имах същия проблем,просто караш повече извън градско и всичко си идва на мястото.
  • 0

#13 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 358 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 14 септември 2012 - 10:08

Нещо, което е малко по-встрани но пак по темата. На стар диагноза се вижда, кога и на колко км. се е регенерирал за последен път DPF филтъра. Т.е. това е една допълнителна възможност за контрол на реалния пробег на колата, примерно при покупка на употребяван автомобил...
  • 0

#14 dimitardonev

dimitardonev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    w211 2005g.

Публикувано 14 септември 2012 - 22:18

Здравейте колеги, отдавна не съм писал тук във форума, но мисля че намерих решение на проблема си със DPF и много ще се радвам да го спомена. Вече 9 месеца не ми е светвала лампата за DPF, а аз продължавам да си карам колата по обичайния начин и то основно градско каране. Решението на проблема дължа на един човек който за мен е както се казва "првилния човек" за ремонти по Мercedes. Та малко предистория:
Забелязах че основно лампата за DPF светва когато резервоарът е на резерва и/или дълго време е каран така.
След дълго диагностициране, каране по магистрали с пълна газ, регенерации на филтъра, включително и сваляне на филтъра нищо не се случваше освен да се отбележи че "всичко е наред" и че филтъра не е запушен, а след изразходването на един резервоар гориво лампата отново светва както съм споменавал постове по-горе.
Та решението: може на някой да му звучи налудничево, но единственото логично решение е че когато колата е във резерва компютъра решава че няма да има достатъчно гориво за да се стартира регенерация на филтъра и не го прави и така започва натрупването на сажди. Вече 9 месеца не оставям колата и една минута да свети резерва и съответно не съм имал проблеми със филтъра.
Считам че ще е полезно за други колеги който имат подобен проблем, хем да споделят дали решението действа при тях.
Майстора се казва Данаил 0899979525 :allhail
  • 0

#15 SLav_

SLav_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:коли,моторни спортове,хората и приятелите...
  • Автомобил:
    190е 2.0i 1991г. & W211 Avantgarde E320CDI V6 2007г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2012 - 15:28

Има логика,аз мойта е познавам като почне по басово да се чува от отзад като подам газ :)
  • 0
Публикувано изображение <=-Температура/час в Бургас

Публикувано изображение




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни