Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Размисли какво може да ми изхлопва при влизане в неравност с двете гуми


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

Анкета: Размисли какво може да ми изхлопва при влизане в неравност с двете гуми (22 потребител(и) са гласували)

Коя е най-вероятната причина за изхлопването на предницата?

Не можете да видите резултатите от анкетата ако не сте гласували. Моля влезте с потребителското си име и гласувайте за да видите резултатите.
Глас Гостите не могат да гласуват

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 ноември 2010 - 22:14

Не е като да не е техническа тема, но е от общ характер...

Откакто съм купил колата имам един малък проблем, на който не мога да разбера причината и отстраня.
Значи... като влизам в някаква неравност с двете предни гуми едновременно имам едно изхлопване от предницата на колата, което не се усеща във волана. Тя верно че колата е като електронна игра, и с този амортисьор към хебела няма никаква обратна връзка с пътя, но не е това идеята.

Отделно и секторната ми кутия има луфт, Но това е някак ОК, почти няма кола без луфт в кутията след близо 200х.км. Консултирах се с много хора, които са нясно и ми казаха, че не може да е от нея, но това не ми пречи да я оправя... Еми ще я оправя, но мислех да е след зимата, да я поразбия още.

Всичко по предницата ми е перфе, нова кормилна пръчка, амортисьор, горен носач, тампони на предница, ала бала... аз играя на едро :) Още като купих колата смених всичко, което показваше признаци на износване.

Еми... не се оправи.
Значи общо са 3 опции.

1. секторната кутия (малко вероятно)
2. тампони на амортисьори (доста вероятно, но...). Амортисьорите не са като на класически макферсон, а са леко изнесени при W202/W208 и са извън пружината. Изглеждат напълно здрави, виждал съм разбити и определено им личи. Т.е. не ми се правят глупости от храброст.
3. тампони на двигател... Там ми се струва най-вероятната причина, понеже колата е със заводско спортно окачване и следвайки елементарна логика, е по-добре да скачаш на пети с Nike със системка, отколкото на бос крак. Като скочищ на петичка на босо, все едно ти изпада далака през гъза. Значи теоритично е възможно да е от тях. Все пак пътищата ни са легендарни и всяка неравност оказва по-голямо натоварване в/у тампоните, спрямо обикновено меко окачване.

Въпросът ми е следния: Някой сменял ли е тампони на 111 мотор. Какви са? Предполагам маслени, нали? Как познахте, че са за смяна? Имаше ли симптоми при палене и гасене на колата? Какво стана след смяната?

Сигурно някои хора си мислят, че колата ми е за моргата след всичките ъпгрейди и смяна на части. В интерес на истината си е в отлично състояние, просто съм перфекционист и искам да е в заводско състояние... за момента друго хоби нямам, така че всеки луд с номера си :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#2 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 15:03

Значи... като влизам в някаква неравност с двете предни гуми едновременно имам едно изхлопване от предницата на колата, което не се усеща във волана.

Това става в момента, когато колелата се движат нагоре (например по гърбицата на легнал полицай) или обратно?
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 15:21

Не, нямам проблеми на легнали полицаи. Минавам ги бавно.
Но примерно на кръговото на 4км. като се спускам посока ПИБ и НСС, има леки пропадания на пътя в дясната лента от автобусите. Там ми изхлопва редовно (затова правя дясен от лявата лента :) ).

Имам чувството че е мотора точно заради това. При неравност нагоре (като легнал полицай), мотора си тежи и е смачкал тампоните, движението нагоре не довежда до "хлоп". Но при пропадане, за момент мотора остава по-високо от пропадането и после си пада с цялата тежест на тампоните отново.

Не са със сигурност шарнири, тампони, носачи и т.н. една от трите посочени причини е според мен.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 ahil7704

ahil7704

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия

Публикувано 12 ноември 2010 - 15:38

на мен ми тропаше много паразитен хебел
  • 0

#5 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 12 ноември 2010 - 17:48

А на мен ми се е случвало да ми тропат незатегнати спирачни апарати. Провери ги!
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 20:10

Всичко ми е чисто ново по спирачките: http://forums.mbclub...showtopic=22757

Не е от тях.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 20:30

Всичко ми е чисто ново по спирачките: http://forums.mbclub...showtopic=22757

Не е от тях.

Въпроса не е дали са нови, а дали като са ги сменили са ги затегнали. Малко да уточня нюанса! ;)

И понеже говорим за нюанс, един стар виц (само за тези, които не го знаят):
Отива една мутра при Шефа и пита:
-Шефе, абе тука отида-говорат ми за нюанси, там отида-нюанс било т"ва, нюанс било он"ва....Абе кажи ми кво е т"ва нюанс, да не се излагам?!
Виж с"а к"во, Круша....малко ми е трудно да ти обясним, ама моем "ти покажем! Я с"а си свали гащите и се наведи!
Сваля гащите Крушата и се навежда, шефа го нафър----форва и спокойно, дъвчейки пурата обяснява:
-Глей с"а к"во, Круша, и аз имам к---ур в г...ъза ти, и ти имаш к---ур в г...ъза ти, ОБАЧЕ ИМА НЮАНС! :lol:

А един случай преди време: На мен ми се беше откъснало ухото за захващане на задника за купето отдясно и ми тропаше по същия начин, но отзад. И се видя едва след като я вдигнаха.
  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 20:33

Страшен виц... в случая нямам нюанс със спирачните апарати. ;) Благодаря за идеята все пак.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 ноември 2010 - 21:46

Относно амортесьора и обратната връзка - ами той има друга функция.

Когато въртиш волана бавно наляво надясно той се свива разпуска нормално.

Въпросът е че като караш бързо през неравности - когато е в изправност амортесьорът не позволява на колелата да се отклоняват много от траекторията, защото вибрацията е с друга честота - флуида не може да мине толкова бързо през него, ерго остава относително твърд.

На моторите по принцип слагат такива по кормилото - точно за да не става headbshaker или tankslapper - това е когато нацелиш в движение бабуна по определен начин, без въпросния амортесьор, предната гума почва бясно да осцилира, с увеличаваща се амплитуда, заради жироскопичните сили, и в крайна сметка цялата рама се усусква и те хвърля през глава с мотора върху тебе. В бедният ми моторджийски стаж почти имах такъв случай - отървах се само с борбата да задържа кормилото и ми коства няколко дълги секунди изпълнени с невероятни усилия.

Това че няма много обратна връзка е повече заради секторната кутия - мислех че 208-ците са с рейка между другото. Секторната кутия има огромен ресурс, сравнен с рейката, но има и харакетрното плаващо чувство.

Иначе тампоните на мотора са хидравлични - познава се че са за смяна като им изтече маслото.
  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 21:59

Subsonic, благодаря отново за намесата. Изключително много уважавам мненията ти.

Запознат съм с амортисьорите на кормилото на моторите. Много близки приятели имам моторджии, за жалост някои вече не са м/у нас... но да, нагледал съм се на маниащини там.

Амортисьорът и пръчката от секторната и хебела са чисто нови и все още в отлично състояние. Проверих ги наскоро. Хебела ми нямаше преди отклонения, не съм го напъвал с щанга да проверя, но нямам промени в управлението на колата от както съм я купил. Но да, наясно съм че имам голям луфт в секторната кутия. Просто не ми се връзва с вертикалните прехлопвания.

Последно като гледах тампоните на мотора бяха здрави, това е преди няколко месеца. И аз така мисля, че трябва да си изплюят маслото и тогава са си заминали.

Ти допъскаш ли, че е възможно да се получава прехлопване на вертикални неравности от секторната?
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 ноември 2010 - 22:54

Ами не би трябвало.

По-скоро си мисля за стабилизиращата щанга, или амортесьори, или пък тампони на носачите
  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 ноември 2010 - 23:16

Ст.щанга е с нови тампони и е перфектна. Едно време с Илийката го бистрихме и обсъждахме, че изчезва едно особено прехлопване при движение в завой, което е причинено от тях. Не знам дали ги е сменил.
Амортисьорите са с отлични долни тампони. Горните не ги виждам добре, оставил съм ги като едната от трите ми опции. Там не мога да преценя. Стъблото не мърда на никъде, дори и качена на подемник (като сменях гумите).
Тампоните на носачите са нови и сменени скоро. Със сигурност не е от тях. Даже май не беше и наложително да ги сменям предните, ама какво да направя, в такова настроение бях и ги смених и тях, заедно с тампоните на щангата, кормилната пръчка и амортисьора.
Горните носачи са отлични, проверени са.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#13 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 ноември 2010 - 00:35

То по нашите прекрасни пътища коя кола не и тропа нещо??? :kill_myself:
И аз като теб за 20'000км по БГ пътищата смених доста неща по очиларката- шарнири и тампони на долните носачи, биалетки, тампони на стабилизиращата щанга. Четирите амортисьора (сменени малко преди да купя колата) са чисто нови и скъпи- SACHS за W210 със спортно окачване(Авангард). Предницата се уплътни значително, НО от време на време при неравност от рода на последователно пропадане и издигане на настилката се чува едно досадно хлопване от предницата. В два сервиза я гледаха и казват всичко е ОК. Ми ще си карам така и на мен не ми се правят излишни финансови гимнастики за няма нищо :blink:
  • 0

#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 ноември 2010 - 00:42

Мисля че за такова изхлопване става въпрос, леко, но малко дразнещо.
Ще взема да рециклирам секторната кутия, да сменя хебела и маркучите към казанчето (еба ги, винаги текат). И ако не се оправи, това е... ще се кара в следващите няколко години без да пипам по предницата и това е.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 ноември 2010 - 11:16

Да, и аз смених тампоните на стабилизиращата. Преди това смених и паразитния хебел - вероятно без да е било необходимо, защото все пак проблемът се оказа, че е в тампоните на стабилизиращата. Но понеже знам, че и ти ги сменя - затова не ти предложих този вариант по-рано.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни