Размисли какво може да ми изхлопва при влизане в неравност с двете гуми
Започната от kdl, 11 ное 2010 - 22:14:09
31 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 ноември 2010 - 22:14
Не е като да не е техническа тема, но е от общ характер...
Откакто съм купил колата имам един малък проблем, на който не мога да разбера причината и отстраня.
Значи... като влизам в някаква неравност с двете предни гуми едновременно имам едно изхлопване от предницата на колата, което не се усеща във волана. Тя верно че колата е като електронна игра, и с този амортисьор към хебела няма никаква обратна връзка с пътя, но не е това идеята.
Отделно и секторната ми кутия има луфт, Но това е някак ОК, почти няма кола без луфт в кутията след близо 200х.км. Консултирах се с много хора, които са нясно и ми казаха, че не може да е от нея, но това не ми пречи да я оправя... Еми ще я оправя, но мислех да е след зимата, да я поразбия още.
Всичко по предницата ми е перфе, нова кормилна пръчка, амортисьор, горен носач, тампони на предница, ала бала... аз играя на едро Още като купих колата смених всичко, което показваше признаци на износване.
Еми... не се оправи.
Значи общо са 3 опции.
1. секторната кутия (малко вероятно)
2. тампони на амортисьори (доста вероятно, но...). Амортисьорите не са като на класически макферсон, а са леко изнесени при W202/W208 и са извън пружината. Изглеждат напълно здрави, виждал съм разбити и определено им личи. Т.е. не ми се правят глупости от храброст.
3. тампони на двигател... Там ми се струва най-вероятната причина, понеже колата е със заводско спортно окачване и следвайки елементарна логика, е по-добре да скачаш на пети с Nike със системка, отколкото на бос крак. Като скочищ на петичка на босо, все едно ти изпада далака през гъза. Значи теоритично е възможно да е от тях. Все пак пътищата ни са легендарни и всяка неравност оказва по-голямо натоварване в/у тампоните, спрямо обикновено меко окачване.
Въпросът ми е следния: Някой сменял ли е тампони на 111 мотор. Какви са? Предполагам маслени, нали? Как познахте, че са за смяна? Имаше ли симптоми при палене и гасене на колата? Какво стана след смяната?
Сигурно някои хора си мислят, че колата ми е за моргата след всичките ъпгрейди и смяна на части. В интерес на истината си е в отлично състояние, просто съм перфекционист и искам да е в заводско състояние... за момента друго хоби нямам, така че всеки луд с номера си
Откакто съм купил колата имам един малък проблем, на който не мога да разбера причината и отстраня.
Значи... като влизам в някаква неравност с двете предни гуми едновременно имам едно изхлопване от предницата на колата, което не се усеща във волана. Тя верно че колата е като електронна игра, и с този амортисьор към хебела няма никаква обратна връзка с пътя, но не е това идеята.
Отделно и секторната ми кутия има луфт, Но това е някак ОК, почти няма кола без луфт в кутията след близо 200х.км. Консултирах се с много хора, които са нясно и ми казаха, че не може да е от нея, но това не ми пречи да я оправя... Еми ще я оправя, но мислех да е след зимата, да я поразбия още.
Всичко по предницата ми е перфе, нова кормилна пръчка, амортисьор, горен носач, тампони на предница, ала бала... аз играя на едро Още като купих колата смених всичко, което показваше признаци на износване.
Еми... не се оправи.
Значи общо са 3 опции.
1. секторната кутия (малко вероятно)
2. тампони на амортисьори (доста вероятно, но...). Амортисьорите не са като на класически макферсон, а са леко изнесени при W202/W208 и са извън пружината. Изглеждат напълно здрави, виждал съм разбити и определено им личи. Т.е. не ми се правят глупости от храброст.
3. тампони на двигател... Там ми се струва най-вероятната причина, понеже колата е със заводско спортно окачване и следвайки елементарна логика, е по-добре да скачаш на пети с Nike със системка, отколкото на бос крак. Като скочищ на петичка на босо, все едно ти изпада далака през гъза. Значи теоритично е възможно да е от тях. Все пак пътищата ни са легендарни и всяка неравност оказва по-голямо натоварване в/у тампоните, спрямо обикновено меко окачване.
Въпросът ми е следния: Някой сменял ли е тампони на 111 мотор. Какви са? Предполагам маслени, нали? Как познахте, че са за смяна? Имаше ли симптоми при палене и гасене на колата? Какво стана след смяната?
Сигурно някои хора си мислят, че колата ми е за моргата след всичките ъпгрейди и смяна на части. В интерес на истината си е в отлично състояние, просто съм перфекционист и искам да е в заводско състояние... за момента друго хоби нямам, така че всеки луд с номера си
#2
Публикувано 12 ноември 2010 - 15:03
Това става в момента, когато колелата се движат нагоре (например по гърбицата на легнал полицай) или обратно?Значи... като влизам в някаква неравност с двете предни гуми едновременно имам едно изхлопване от предницата на колата, което не се усеща във волана.
#3
Публикувано 12 ноември 2010 - 15:21
Не, нямам проблеми на легнали полицаи. Минавам ги бавно.
Но примерно на кръговото на 4км. като се спускам посока ПИБ и НСС, има леки пропадания на пътя в дясната лента от автобусите. Там ми изхлопва редовно (затова правя дясен от лявата лента ).
Имам чувството че е мотора точно заради това. При неравност нагоре (като легнал полицай), мотора си тежи и е смачкал тампоните, движението нагоре не довежда до "хлоп". Но при пропадане, за момент мотора остава по-високо от пропадането и после си пада с цялата тежест на тампоните отново.
Не са със сигурност шарнири, тампони, носачи и т.н. една от трите посочени причини е според мен.
Но примерно на кръговото на 4км. като се спускам посока ПИБ и НСС, има леки пропадания на пътя в дясната лента от автобусите. Там ми изхлопва редовно (затова правя дясен от лявата лента ).
Имам чувството че е мотора точно заради това. При неравност нагоре (като легнал полицай), мотора си тежи и е смачкал тампоните, движението нагоре не довежда до "хлоп". Но при пропадане, за момент мотора остава по-високо от пропадането и после си пада с цялата тежест на тампоните отново.
Не са със сигурност шарнири, тампони, носачи и т.н. една от трите посочени причини е според мен.
#4
Публикувано 12 ноември 2010 - 15:38
на мен ми тропаше много паразитен хебел
#5
Публикувано 12 ноември 2010 - 17:48
А на мен ми се е случвало да ми тропат незатегнати спирачни апарати. Провери ги!
#6
Публикувано 12 ноември 2010 - 20:10
#7
Публикувано 12 ноември 2010 - 20:30
Въпроса не е дали са нови, а дали като са ги сменили са ги затегнали. Малко да уточня нюанса!Всичко ми е чисто ново по спирачките: http://forums.mbclub...showtopic=22757
Не е от тях.
И понеже говорим за нюанс, един стар виц (само за тези, които не го знаят):
Отива една мутра при Шефа и пита:
-Шефе, абе тука отида-говорат ми за нюанси, там отида-нюанс било т"ва, нюанс било он"ва....Абе кажи ми кво е т"ва нюанс, да не се излагам?!
Виж с"а к"во, Круша....малко ми е трудно да ти обясним, ама моем "ти покажем! Я с"а си свали гащите и се наведи!
Сваля гащите Крушата и се навежда, шефа го нафър----форва и спокойно, дъвчейки пурата обяснява:
-Глей с"а к"во, Круша, и аз имам к---ур в г...ъза ти, и ти имаш к---ур в г...ъза ти, ОБАЧЕ ИМА НЮАНС!
А един случай преди време: На мен ми се беше откъснало ухото за захващане на задника за купето отдясно и ми тропаше по същия начин, но отзад. И се видя едва след като я вдигнаха.
#8
Публикувано 12 ноември 2010 - 20:33
Страшен виц... в случая нямам нюанс със спирачните апарати. Благодаря за идеята все пак.
#9
Публикувано 12 ноември 2010 - 21:46
Относно амортесьора и обратната връзка - ами той има друга функция.
Когато въртиш волана бавно наляво надясно той се свива разпуска нормално.
Въпросът е че като караш бързо през неравности - когато е в изправност амортесьорът не позволява на колелата да се отклоняват много от траекторията, защото вибрацията е с друга честота - флуида не може да мине толкова бързо през него, ерго остава относително твърд.
На моторите по принцип слагат такива по кормилото - точно за да не става headbshaker или tankslapper - това е когато нацелиш в движение бабуна по определен начин, без въпросния амортесьор, предната гума почва бясно да осцилира, с увеличаваща се амплитуда, заради жироскопичните сили, и в крайна сметка цялата рама се усусква и те хвърля през глава с мотора върху тебе. В бедният ми моторджийски стаж почти имах такъв случай - отървах се само с борбата да задържа кормилото и ми коства няколко дълги секунди изпълнени с невероятни усилия.
Това че няма много обратна връзка е повече заради секторната кутия - мислех че 208-ците са с рейка между другото. Секторната кутия има огромен ресурс, сравнен с рейката, но има и харакетрното плаващо чувство.
Иначе тампоните на мотора са хидравлични - познава се че са за смяна като им изтече маслото.
Когато въртиш волана бавно наляво надясно той се свива разпуска нормално.
Въпросът е че като караш бързо през неравности - когато е в изправност амортесьорът не позволява на колелата да се отклоняват много от траекторията, защото вибрацията е с друга честота - флуида не може да мине толкова бързо през него, ерго остава относително твърд.
На моторите по принцип слагат такива по кормилото - точно за да не става headbshaker или tankslapper - това е когато нацелиш в движение бабуна по определен начин, без въпросния амортесьор, предната гума почва бясно да осцилира, с увеличаваща се амплитуда, заради жироскопичните сили, и в крайна сметка цялата рама се усусква и те хвърля през глава с мотора върху тебе. В бедният ми моторджийски стаж почти имах такъв случай - отървах се само с борбата да задържа кормилото и ми коства няколко дълги секунди изпълнени с невероятни усилия.
Това че няма много обратна връзка е повече заради секторната кутия - мислех че 208-ците са с рейка между другото. Секторната кутия има огромен ресурс, сравнен с рейката, но има и харакетрното плаващо чувство.
Иначе тампоните на мотора са хидравлични - познава се че са за смяна като им изтече маслото.
#10
Публикувано 12 ноември 2010 - 21:59
Subsonic, благодаря отново за намесата. Изключително много уважавам мненията ти.
Запознат съм с амортисьорите на кормилото на моторите. Много близки приятели имам моторджии, за жалост някои вече не са м/у нас... но да, нагледал съм се на маниащини там.
Амортисьорът и пръчката от секторната и хебела са чисто нови и все още в отлично състояние. Проверих ги наскоро. Хебела ми нямаше преди отклонения, не съм го напъвал с щанга да проверя, но нямам промени в управлението на колата от както съм я купил. Но да, наясно съм че имам голям луфт в секторната кутия. Просто не ми се връзва с вертикалните прехлопвания.
Последно като гледах тампоните на мотора бяха здрави, това е преди няколко месеца. И аз така мисля, че трябва да си изплюят маслото и тогава са си заминали.
Ти допъскаш ли, че е възможно да се получава прехлопване на вертикални неравности от секторната?
Запознат съм с амортисьорите на кормилото на моторите. Много близки приятели имам моторджии, за жалост някои вече не са м/у нас... но да, нагледал съм се на маниащини там.
Амортисьорът и пръчката от секторната и хебела са чисто нови и все още в отлично състояние. Проверих ги наскоро. Хебела ми нямаше преди отклонения, не съм го напъвал с щанга да проверя, но нямам промени в управлението на колата от както съм я купил. Но да, наясно съм че имам голям луфт в секторната кутия. Просто не ми се връзва с вертикалните прехлопвания.
Последно като гледах тампоните на мотора бяха здрави, това е преди няколко месеца. И аз така мисля, че трябва да си изплюят маслото и тогава са си заминали.
Ти допъскаш ли, че е възможно да се получава прехлопване на вертикални неравности от секторната?
#11
Публикувано 12 ноември 2010 - 22:54
Ами не би трябвало.
По-скоро си мисля за стабилизиращата щанга, или амортесьори, или пък тампони на носачите
По-скоро си мисля за стабилизиращата щанга, или амортесьори, или пък тампони на носачите
#12
Публикувано 12 ноември 2010 - 23:16
Ст.щанга е с нови тампони и е перфектна. Едно време с Илийката го бистрихме и обсъждахме, че изчезва едно особено прехлопване при движение в завой, което е причинено от тях. Не знам дали ги е сменил.
Амортисьорите са с отлични долни тампони. Горните не ги виждам добре, оставил съм ги като едната от трите ми опции. Там не мога да преценя. Стъблото не мърда на никъде, дори и качена на подемник (като сменях гумите).
Тампоните на носачите са нови и сменени скоро. Със сигурност не е от тях. Даже май не беше и наложително да ги сменям предните, ама какво да направя, в такова настроение бях и ги смених и тях, заедно с тампоните на щангата, кормилната пръчка и амортисьора.
Горните носачи са отлични, проверени са.
Амортисьорите са с отлични долни тампони. Горните не ги виждам добре, оставил съм ги като едната от трите ми опции. Там не мога да преценя. Стъблото не мърда на никъде, дори и качена на подемник (като сменях гумите).
Тампоните на носачите са нови и сменени скоро. Със сигурност не е от тях. Даже май не беше и наложително да ги сменям предните, ама какво да направя, в такова настроение бях и ги смених и тях, заедно с тампоните на щангата, кормилната пръчка и амортисьора.
Горните носачи са отлични, проверени са.
#13
Публикувано 13 ноември 2010 - 00:35
То по нашите прекрасни пътища коя кола не и тропа нещо???
И аз като теб за 20'000км по БГ пътищата смених доста неща по очиларката- шарнири и тампони на долните носачи, биалетки, тампони на стабилизиращата щанга. Четирите амортисьора (сменени малко преди да купя колата) са чисто нови и скъпи- SACHS за W210 със спортно окачване(Авангард). Предницата се уплътни значително, НО от време на време при неравност от рода на последователно пропадане и издигане на настилката се чува едно досадно хлопване от предницата. В два сервиза я гледаха и казват всичко е ОК. Ми ще си карам така и на мен не ми се правят излишни финансови гимнастики за няма нищо
И аз като теб за 20'000км по БГ пътищата смених доста неща по очиларката- шарнири и тампони на долните носачи, биалетки, тампони на стабилизиращата щанга. Четирите амортисьора (сменени малко преди да купя колата) са чисто нови и скъпи- SACHS за W210 със спортно окачване(Авангард). Предницата се уплътни значително, НО от време на време при неравност от рода на последователно пропадане и издигане на настилката се чува едно досадно хлопване от предницата. В два сервиза я гледаха и казват всичко е ОК. Ми ще си карам така и на мен не ми се правят излишни финансови гимнастики за няма нищо
#14
Публикувано 13 ноември 2010 - 00:42
Мисля че за такова изхлопване става въпрос, леко, но малко дразнещо.
Ще взема да рециклирам секторната кутия, да сменя хебела и маркучите към казанчето (еба ги, винаги текат). И ако не се оправи, това е... ще се кара в следващите няколко години без да пипам по предницата и това е.
Ще взема да рециклирам секторната кутия, да сменя хебела и маркучите към казанчето (еба ги, винаги текат). И ако не се оправи, това е... ще се кара в следващите няколко години без да пипам по предницата и това е.
#15
Публикувано 13 ноември 2010 - 11:16
Да, и аз смених тампоните на стабилизиращата. Преди това смених и паразитния хебел - вероятно без да е било необходимо, защото все пак проблемът се оказа, че е в тампоните на стабилизиращата. Но понеже знам, че и ти ги сменя - затова не ти предложих този вариант по-рано.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни