Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Голяма Консумация на ток при изключен двигателГоляма Консумация на ток при изключен двигател


  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 Nasko9991

Nasko9991

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Автомобил:
    C270 2001

Публикувано 27 октомври 2010 - 19:45

Здравейте Колеги,
Имах следната неприятна случка и се опасявам да не се повтори отново. Возилото е C220 CDI W203.
Преди няколко дена намерих акумулатора напълно изтощен и трябваше да отключа с металния ключ. Казах си - дошло му е времето на оригиналния акумулатор, все пак е на 5 години - сдал е багажа. Слагам нов акумулатор и колата пали от раз, всички уреди работят, няма грешки на таблото. Всичко изглежда ок до следващата сутрин, когато всичко се повтаря - напълно изтощен нов акумулатор и отваряне с металния ключ.
След зареждане на двата акумулатора и серия от замервания се установи че консумацията на ток е 15 - 16 Аm при не работещ двигател и изключени консуматори. Напрежението при работещ двигател беше 13.9v - което е в нормални граници. Случката се разигра в провинцията и след няколко часово каране до София и преглед при майстор се установи че проблема се е оправил сам, по някакъв начин. В момента карам с резервен акумулатор в багажника, защото не знам кога ще се повтори отново ситуацията.
Моля ви за компетентно мнение къде да търся проблема. Има подобна тема за повишена консумация в следствие от забил датчик на подгряването на колекторните тръби, но не съм сигурен дали го има при моя модел. В момента основните големи консуматори си работят нормално - подгряване и преместване на седалки, прозорци, климатик ...
  • 1

#2 fiveq

fiveq

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 598 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia,Bg.
  • Интереси:Обичам да карам, музиката (почти от всякакъв тип), хубавите парфюми,удоволствията в живота и мнооого други неща, просто ме питайте.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 октомври 2010 - 02:13

Здравейте Колеги,
Имах следната неприятна случка и се опасявам да не се повтори отново. Возилото е C220 CDI W203.
Преди няколко дена намерих акумулатора напълно изтощен и трябваше да отключа с металния ключ. Казах си - дошло му е времето на оригиналния акумулатор, все пак е на 5 години - сдал е багажа. Слагам нов акумулатор и колата пали от раз, всички уреди работят, няма грешки на таблото. Всичко изглежда ок до следващата сутрин, когато всичко се повтаря - напълно изтощен нов акумулатор и отваряне с металния ключ.
След зареждане на двата акумулатора и серия от замервания се установи че консумацията на ток е 15 - 16 Аm при не работещ двигател и изключени консуматори. Напрежението при работещ двигател беше 13.9v - което е в нормални граници. Случката се разигра в провинцията и след няколко часово каране до София и преглед при майстор се установи че проблема се е оправил сам, по някакъв начин. В момента карам с резервен акумулатор в багажника, защото не знам кога ще се повтори отново ситуацията.
Моля ви за компетентно мнение къде да търся проблема. Има подобна тема за повишена консумация в следствие от забил датчик на подгряването на колекторните тръби, но не съм сигурен дали го има при моя модел. В момента основните големи консуматори си работят нормално - подгряване и преместване на седалки, прозорци, климатик ...


Хм, това ми звучи някак познато... Имаш ли CD Player и какъв тип ?
Имахме на морето преди 2 лета подобен проблем... та на морето (в Приморско) купувахме за това чисто нов акумулатор, мислейки, че е някакъв сериозен проблем. Другият като резерва в багажника. Нощно време разкачване на акумулатора с едни клещи...хората ни зяпат ... резил. Но не можехме на място пред хотела да установим защо става това.

Та... кво се оказа. Имаме SONY CD Player с USB- вход и е вързано не през ключа на стартера . Да, ама излиза , че е по-добре да е вързано през стартера май. Защото пущината (Sony- то де) си имало някаква програма за демонстрация Demo - menu и въпреки, че е била изключена изрично (прави се ръчно) , но по незнайни причини се самовключила пак, и дори при свален панел и кола в пълен покой Sony-то си въртяло демо-то и това е една постоянна консумация и нощем докато ние спим горе в хотела...
Слизаме да ходим на плаж... тц, няма никой, не може да се завърти изобщо, като умряла колата.
Еййй... до като разберем от какво става това - тая консумация, побесняхме... (18) :censored:
Чак в къщи с подходящите инструменти... замерване... спиране на демо-то - изчезна постоянната консумация. Да, ама първият акумулатор беше вече заминал и не ставаше и за резерва, изхвърлихме го.

Разбира се, може и да не е при теб това проблема, но споделям само като насока къде евентуално да търсиш проблема...
Щото и ние така се пулехме от къде, аджеба, идва тая консумация перманентна...
Провери си радио/ CD как е вързано евентуално.
Говоря пак за С-тка , W 203 , 220 CDI - 2001

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC01511.JPG   316,17K   35 Брой сваляния

  • 0
5q



Публикувано изображение




Публикувано изображение

#3 Nasko9991

Nasko9991

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Автомобил:
    C270 2001

Публикувано 28 октомври 2010 - 09:10

Хм, това ми звучи някак познато... Имаш ли CD Player и какъв тип ?
Имахме на морето преди 2 лета подобен проблем... та на морето (в Приморско) купувахме за това чисто нов акумулатор, мислейки, че е някакъв сериозен проблем. Другият като резерва в багажника. Нощно време разкачване на акумулатора с едни клещи...хората ни зяпат ... резил. Но не можехме на място пред хотела да установим защо става това.

Та... кво се оказа. Имаме SONY CD Player с USB- вход и е вързано не през ключа на стартера . Да, ама излиза , че е по-добре да е вързано през стартера май. Защото пущината (Sony- то де) си имало някаква програма за демонстрация Demo - menu и въпреки, че е била изключена изрично (прави се ръчно) , но по незнайни причини се самовключила пак, и дори при свален панел и кола в пълен покой Sony-то си въртяло демо-то и това е една постоянна консумация и нощем докато ние спим горе в хотела...
Слизаме да ходим на плаж... тц, няма никой, не може да се завърти изобщо, като умряла колата.
Еййй... до като разберем от какво става това - тая консумация, побесняхме... (18) :censored:
Чак в къщи с подходящите инструменти... замерване... спиране на демо-то - изчезна постоянната консумация. Да, ама първият акумулатор беше вече заминал и не ставаше и за резерва, изхвърлихме го.

Разбира се, може и да не е при теб това проблема, но споделям само като насока къде евентуално да търсиш проблема...
Щото и ние така се пулехме от къде, аджеба, идва тая консумация перманентна...
Провери си радио/ CD как е вързано евентуално.
Говоря пак за С-тка , W 203 , 220 CDI - 2001


Оригинален CD Changer + голяма навигация, които се изключват при изваждане на контактния ключ. Това също беше едно от първите ми предположения, но музиката си работеше и дисковете се сменяха когато имаше голяма консумация и сега когато няма. Също не ми се вярва, че музиката в колата може да разреди целия акумулатор за 6-8 часа, все пак е 100Аmh.
  • 0

#4 Nasko9991

Nasko9991

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Автомобил:
    C270 2001

Публикувано 28 октомври 2010 - 09:46

Разединява се отрицателния полюс от акумолатора и
между клемата и полюса се включва амперметър .
Затварят се вратите да няма консуматори и се
гледат показанията ако е над 100 милиампера нещо не е наред .

Последователно се вадят препазителите от гнездата им!

Който предпазител ти изключи консуматора ,
по неговата верига се търси проблема .


Когато проблема беше налице, амперметъра показа около 15Ам и кабелите на уреда загряха. Замерванията бяха при затворени врати и отворен капак на двигателя, където е акумулатора (на предишния модел акумулатора е в багажника).
Ако се появи консумацията отново, последователното вадене на предпазителите е следващата стъпка. Има надежда да не се появи ако е изгорял бушона на въпросния консуматор.
Сега всяка вечер преди да заключа колата, закачам амперметъра между минусовата клема и масата на купето и проверявам консумацията - много неприятна процедура, но до някъде гарантира, че на другия ден акумулатора няма да е напълно разреден.
  • 0

#5 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 28 октомври 2010 - 11:27

колега като мериш консумацията натисни бутона
да имитираш че капака е затворен заключи колата
и изчакай 10 мин да "заспи" колата ,че тя си има свой живот
и тогава мери консумацията
трябва да е под 20 мА
  • 0

#6 Nasko9991

Nasko9991

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Автомобил:
    C270 2001

Публикувано 28 октомври 2010 - 13:37

колега като мериш консумацията натисни бутона
да имитираш че капака е затворен заключи колата
и изчакай 10 мин да "заспи" колата ,че тя си има свой живот
и тогава мери консумацията
трябва да е под 20 мА


При заключена кола и заспали ел.блокове консумацията е 70-80мА (0.08А) и смятам че това е в нормални граници. От тази консумация няма как да падне акумулатора за няколко часа. Когато консумацията беше голяма и паднаха и двата акумулатора, нямаше как да замеря в "заспало" състояние, защото кабелите на уредчето което ползвах загряваха за 15-20 секунди и отчиташе консумация 15-16А.
Учудвам се как кола с толкова много електроника няма елементарна защита която да предпази акумулатора от пълен разряд. Най лошото е че проблема не е локализиран и не знаеш кога и къде ще се случи следващият път.
  • 0

#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 28 октомври 2010 - 19:33

по принцип има система която като падне
акумулатора да почне да изключва консуматорите
ама при теб явно нещо не е сработила
малкия акумулатор трябва да има закъсила клетка
за да го прави
ама 16 А си е доста голям ток
малко неща могат да черпят толкова
  • 0

#8 Nasko9991

Nasko9991

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Автомобил:
    C270 2001

Публикувано 28 октомври 2010 - 20:25

по принцип има система която като падне
акумулатора да почне да изключва консуматорите
ама при теб явно нещо не е сработила
малкия акумулатор трябва да има закъсила клетка
за да го прави
ама 16 А си е доста голям ток
малко неща могат да черпят толкова


Къде се намира малкия авариен акумулатор да го проверя в какво състояние е. Модела е фейслифта, комби от 2005г(ако това има значение).
Поне до сега не съм виждал такъв под предния капак или багажника. Какво представлява, ампераж, размери? Проблем ли е да се разкачи от инсталацията?
  • 0

#9 kruz-vn

kruz-vn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 CDI, 2002

Публикувано 10 декември 2010 - 20:14

Имах същия проблем няколко дни след като купих колата. Беше с някакъв скапан акумулатор от автокьщата и до като се наканя да взема нов, 5 пъти ми даваха ток. Оказа се, че има голяма оттечка (над 400 Amh) и в магазина на Бош не искаха да ми дадат гаранция до като не я отстраня. Обиколих няколко майстори и накрая единия оправи работата. Оказа се че италианеца явно е слагал gps и то некадърно та майстора му намери бушона (след бая умуване и проби по веригите), махна го и всичко си влезе в нормата.
  • 0

#10 chefo

chefo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:Elena
  • Автомобил:
    MB C220 CDI -2001

Публикувано 02 януари 2011 - 10:53

здравей колега,относно консумацията на ток която ти създава проблем мога да споделя моят случай какъв беше.Значи 1 ден искам да запаля и няма никакъв ток,помислих че е от акумулатора,свалих го заредих го след което колата запали без проблем,на другият ден същата работа няма ток.Купих нов Бош 100 ампера слагам го и пали без проблем,но на следващият ден пак не иска да запали и вече откачих,замерихме Бошът както беше чисто нов нямаше грам ток във него и от там при майстор.Цял ден го проверяваха кво му има и "болката" беше следната.Значи имало някакъв нагревател на двигателят който служи при студено време да подгрява допълнително антифриза,та този нагревател дърпа страшно много ток защото за 1 денонощие ми събори новият Бош,просто този нагревател при мен е направил оттечка и затова черпи всичкият ток,след като го откачихме от веригата да черпи ток,сега нямам никакъв проблем с него.Надявам се да съм бил полезен за разрешаването на твоят проблем просто още 1-но предположение къде да търсиш проблема.Успех
  • 0

#11 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 02 януари 2011 - 13:26

А вода в клетките имали , зареждали го 24 часа.И при мене беше така заредих го , сипах преварена вода и да чукна на дърво вече 3ти ден пали без проблеми.Е говора за в124 много по прост модел , от към ситеми.Но пробвай и този вариант.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 02 януари 2011 - 14:54

Да, в нагревателя на водата ти е проблема - или по-скоро в електрониката която го управлява, щото реотана си е е реотан. Изключването му напълно не е решение, защото без него по-трудно достига работна температура двигателя.
  • 0

#13 trika

trika

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград

Публикувано 01 февруари 2011 - 21:43

здр сащата работа се полу4ава с моита ц 220 цди 2005 тока се губи ама когато си поиска
  • 1

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 01 февруари 2011 - 22:04

Да, в нагревателя на водата ти е проблема - или по-скоро в електрониката която го управлява, щото реотана си е е реотан. Изключването му напълно не е решение, защото без него по-трудно достига работна температура двигателя.

+1, елиминиранто на този нагревател не е добра идея и ще доведе до по-големи бели от паднал акумулатор. Разбирира се, ефекта от изключения нагревател ще се прояви след време, но пък ще е убийствен и за двигателя и за банковата сметка. Като моментален резултат може да се очаква много по-бавно достигане на работна температура(90 градуса), ако въобще бъде достигната, повишен разход на гориво и мръзнене в купето придружено с потни или замръзнали стъкла.
Автомобила е пълен с най-различни системи, които комуникират една с друга. "Чичо Манчо" дето е голем разбирач по 201 и 124 е абсолютно безсилен пред въпросния автомобил. Освен да прояви касапския си нрав, нищо повече не му остава. Ще ти клъцне жичките за 50 кинта, а после ще ти обясни колко калпави са тия новите коли и как се трошат като солети.

Избора си е ваш колеги. Можете да елиминирате нагревателя за 50-тина кинта и да чаката да изляза прав, а можете да си оправите проблема и да се радвате на автомобила, който би ви служил вярно.

Моя опит с термостата казва да не се слуша "чичо Манчо", а да си закараш колата на компетентен диагностик и после да се кефиш на топлината.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 Furious

Furious

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W 203 AMG
    SAAB 9-5 Aero

Публикувано 21 март 2011 - 17:25

Колега ,
Аз имах подобен на твоя проблем .
При мен се оказа проблем в блоковете които управляват електрическите седалки .Този блок пращаще грещни сигнали по CAN-а и държеше половината периферия на колата будна . Ако си с такива седалки пиши и ще ти кажа как да тестваш и как да решиш проблема .
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни