Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 4 гласа

VIN Декодерwww.mbclub.ru не работи


Да поясня - на когото не му работи ЕPC - проблемът е, че сте си update-нали версията на JAVA. Необходимо е да върнете по-старата версия. Пълно описание на проблема има на официалния сайт на EPC тук:

http://www.service-a...ction?pageId=10

За проверки на VIN номера пишете в тази тема, а не на лични съобщения!
ВНИМАНИЕ, проверките на VIN могат да съдържат грешки!
За да проверите коректно цвета и тапицерията, годината на производство и др. вижте първото мнение по темата или на сайта на клуба!

  • Please log in to reply
1868 мнения по тази тема

#1 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юни 2010 - 09:47

Системата за проверка на VIN номера на сайта на руския клуб www.mbclub.ru вече доста време не функционира, а от разговорите ми с руснаците стана ясно, че те не планират да я пускат отново.

В тази тема можете да поискате Datacard за вашия автомобил, като посочите VIN номера.
Информацията се извлича от софтуера Electronic Part Catalog (EPC) на Daimler.
Информацията се предоставя във вида, в който е достъпна от системата, на английски език.
По изключение е възможно да се даде информация на немски език, ако това изрично е поискано!

До системата имат достъп и всички членове на клуба, през немския сайт www.mercedes-benz-clubs.com като въведат номера на клубната си карта и паролата за достъп (паролата за немския сайт, не за този форум!). Влизането става от четвъртото меню "Club Lounge", първата опция "Anmeldung" или от английската версия "Registration". Избирате EPC и кликвате синия бутон EPC-NET. Необходимо е да имате инсталирана JAVA на компютъра си.

На следващото клипче може да се види как се влиза в системата.
http://www.youtube.com/watch?v=eUTVuDhW1OY
Клипчето е направено със старата версия на немския сайт и със старата версия на EPC, но разликите са незначителни.

Как се разчита информацията?
Вижте прикаченото изображение за повече яснота!
  • Номерът на поръчката (Order Number) се състои от #_#_###_#####
    втората цифра от номера е последната цифра от годината на производство на автомобила
    третата, четвъртата и петата цифра са номера на дилъра (в коя държава е продаден автомобилът за първи път)
    Наличието на номер на поръчка не означава, че автомобилът е поръчков!
  • Цвят на автомобила се разпознава по Paint Code, който трябва да е трицифрен.
    Възможно е да има латинска буква U след кода.
    Ако в Datacard има описание на цвета, това описание може да е грешно! Особено ако не е цвят.
  • Тапицерията на автомобила се разпознава по Equipment полето, който е трицифрен код.
    Възможно е след кода да има латинска буква А.
    Ако в Datacard е дадено описание на тапицерията, то може също да е сгрешено! Особено ако не е вид тапицерия.
  • Екстрите на автомобила могат да бъдат видяни в раздела SA code.
    Обикновено екстрите имат трицифрени кодове.
    За някои модели са дадени кодовете + описанието им на английски (или немски) език.
    За други автомобили са дадени само кодовете на екстрите.
    Кодът на боята и кодът на тапицерията обикновено се повтарят като последен и предпоследен код в екстрите.
    Ако към тях има описания - те най-вероятно са грешки!

Прикачен файл  koe_kakvo_e_v_datacard.png   48,25K   283 Брой сваляния

Какво означават кодовете все още можете да проверите на сайта Мерцедес-Бенц Клуб България във меню "Информация", подменю "Проверка на кодове" или направо на адрес: http://bulgaria.merc...odes/234/de/001

В полето въвеждате трицифрения код без буквата отзад (ако има такава).
От радиобутоните над полето избирате типа на кода, който проверявате:
  • Дилър - това е дилъра - страната на първоначална продажба
  • Цвят - цвета на боята на автомобила
  • Тапицерия - материал и цвят на тапицерията
  • Екстра - това е оборудването на автомобила

Ако има някакви въпроси - питайте тук!
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#2 st16me

st16me

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 621 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кюстендил

Публикувано 19 юни 2010 - 10:16

Здравейте,

Може ли някой да изкара данните за следния ВИН: WDB2110041A164234.

ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ОТЗОВАЛИ СЕ. :friends:
  • 0

#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юни 2010 - 11:47

Накратко - колата и била такси в Германия...

VIN: WDB2110041A164234
Модел: E 200 CDI
Номер на двигателя: 646951 30 041529
Номер на скоростната кутия: 722699 04 061704
Фабрично радио: Becker 6000
Поръчка номер: 0 3 216 07564
Дата: 29.10.2002 г.
Тапицерия: текстил и кожа, черен антрацит
Цвят: Слонова сокт

ЕКСТРИ:

OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
MANNHEIM BRANCH
CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
THROUGH-LOADING FEATURE
FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
TAXIMETER INTEGRATED INTO REARVIEW MIRROR
CONNECTION FOR TAXI ROOF SIGN
ROOF ANTENNA, REAR CENTER FOR TAXI-RADIO ETC.
COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
TAXI - INTERNATIONAL
OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
RADIO AUDIO 50 APS
AIR CONDITIONER
LIGHT IVORY - UNI-COLOR
SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
HIGH-CAPACITY BATTERY
YOM 12/1/2/K/X
SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
TAXI EMERGENCY ALARM SYSTEM
TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
RADIO UNIT SWITCH AND MICROPHONE
PREINSTALLATION FOR "RADIO TRANSM. INTEG."
VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
POWER OUTPUT VARIANT
DISPLACEMENT 2.2 LITER
R4-DIESEL ENGINE OM646
COMAND PREINSTALLATION
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#4 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 744 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 09:17

Здравейте колеги,
имам следния проблем, декодера на www.mbclub.ru не работи, или поне от германия. Искам да проверя един Мерцедес, но нещо не става.
Може ли някой да удари едно рамо.
WDB2010241A693309
  • 0

#5 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 10:02

Бат Анди, в Даймлер не ви ли дават достъп до EPC и WIS?

не излиза много - количката е малко стара!

Engine number 102962 12 175956
Sales des 190 E
Order number 0 2 230 01164
Transmission 722400 03 226519
Cab 04951
Lamps BOSCH
Windshield wipers BOSCH 920701
Paint 702
Equipment 371

420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
466 (no designation available)
593 Heat-ins. single-layer glass with band filter,blue
620 AIR POLLUTION CONTROL

Според мен колата трябва да е 1992 г. или евентуално може да е декември 1991 г.
По VIN не излиза точната дата, ама тоя двигател го слагат от 91 до 93 година...
В комбинация с номера на поръчката, 99.99% гаранция за годината.

Продадена е в Швабиш Гмунд (ако ти говори нещо, но е в Германия)
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 11:07

Като стана дума за руския VIN checker - говорих си с управата на руския клуб.
Казаха, че имат проблем, защото поддържането на VIN Checker-а е скъпо, а те не получават от това нищо.
Освен това, понеже имаха англоезична версия - много чужденци са го ползвали, което допълнително товари.
Не на последно място - засекли са, че се ползва и с комерсиална цел от търговци, магазини, сервизи и т.н.
Също така - известни проблеми от страна на Даймлер, за това, че предоставят информацията в Интернет.
И още - вече всички членове на официалните клубове имат достъп до EPC и WIS...

Всичките изброени по-горе фактори са ги накарали да спрат системата и по техните думи - засега нямат намерение да я пускат пак.
Ние имахме проект за наш подобен VIN checker, ще видим... но вероятно ще трябва достъпа до него да бъде ограничен по някакъв начин, за да не следваме братушките и в проблемите :)
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#7 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 744 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 11:22

Мерси Илийка,
Има и EPC и WIS, но аз нямам права. днес сам в заваода в Унтертюркхаим, а колегата който има права е отпуска. А това е колата на шефа и ми звънна сутринта да ме пита дали мога да му кажа номера на мотора. Нали си има практикант и явно не му се е занимавало да кара някой майстор да му го търси. Иначе колата няма много екстри, но я е взел за 3000 евро есента. Казва че била на 180 000км.
Още веднъж благодаря за бързия отговор
  • 0

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 11:36

Можеш ли някак си да чекнеш дали съм уцелил годината?
Защото руския VIN checker даваше приблизителна година на произвоство за автомобилите, за които няма точна дата в EPC-то...
И аз си играх с reverse engineering да търся откъде намират годната.
Накрая стигнах до извода, че втората цифра от номера на поръчката е последната цифра от годината на произвоството.
А първите три могат да се възстановят, като се види съответния двигател през кои години е слаган на съответния модел.
Това пък е достъпно от други бази данни и в общи линии с малко сметки е възможно да се възстанови датата +/- 12 месеца.
Та ако човека знае датата (то я пише на табелката под капака) - можеш ли да чекнеш някой път 92 година ли е?
Не е спешно - може и след месец :) Просто проверявам, дали алгоритъмът ми е верен.
Мерси за което предварително.
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#9 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 744 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юни 2010 - 12:01

Можеш ли някак си да чекнеш дали съм уцелил годината?
Защото руския VIN checker даваше приблизителна година на произвоство за автомобилите, за които няма точна дата в EPC-то...
И аз си играх с reverse engineering да търся откъде намират годната.
Накрая стигнах до извода, че втората цифра от номера на поръчката е последната цифра от годината на произвоството.
А първите три могат да се възстановят, като се види съответния двигател през кои години е слаган на съответния модел.
Това пък е достъпно от други бази данни и в общи линии с малко сметки е възможно да се възстанови датата +/- 12 месеца.
Та ако човека знае датата (то я пише на табелката под капака) - можеш ли да чекнеш някой път 92 година ли е?
Не е спешно - може и след месец :) Просто проверявам, дали алгоритъмът ми е верен.
Мерси за което предварително.

1992 е годината на производство, така каза той. Ако ми покаже 190ката си ще погледна под капака и за месеца.

:flagMB new:
  • 0

#10 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3860 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2010 - 14:25

Само за информация:

190-ката беше 1984 и беше с 102.962 мотор - така че това не е определящо за годината
  • 0

#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2010 - 14:56

Пазиш ли VIN номера на тая 190-ка? Ако си я продал - в договора го има.
Ако го пазиш - прати ми го на лично или го дай тук - да тестваме дали алгоритъма е точен ;)
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#12 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 744 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2010 - 22:37

Илийка, онзи ден ходих да видя колата. За нещастие сина на шефа яа блъснал след обеда след като писахме. Та ходих да ударя едно рамо да преберем колата. Та колата е 92 по стъкло, 120 000 км съдейки по километража, а по вида на мотора са горе долу толкова, а и си има редови документи до момента.
Иначе щетите не са големи, трябва и един нов грил само, другото си дойде на мястото, с малко почукване. Не съм си представял че някога ще свалям броня на 190 в центара на немско кварталче и то на оживена улица. Няма да ви казвам как ме гледаха минувачите, след като иълеънах от под колата.
:flagMB new:
  • 0

#13 vito L

vito L

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВАРНА
  • Автомобил:
    vito L 108cdi

Публикувано 01 юли 2010 - 14:24

Искам да помоля ИЛИЯ ГОРАНОВ ако може и има желание да помогне и на мен.Това е кода-VSA63819413370459.Благодаря.
  • 0

#14 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на МБКБ

  • Администратори
  • 7780 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юли 2010 - 17:29

Модел Vito, шаси 108
Номер на двигател: 611980 50 308387
Номер на трансмисия: 711697 00 151012
Номер на секторната кутия на волана: 010402023
Дата: 22 февруари 2001 г.

Цвят: арктическо бяло - 9147
Тапицерия: дишащ текстил, сив - 111B

Екстри:
AB8 - Предавателно число на диференциала 1.347
BB0 - Спирачна система с ABS/ASR или ABS/ETS
EF5 - Фабрично радио SOUND 10 с две тонколони
F66 - Жабка със заключване
F68 - Ел. огледала за обратно виждане с подгряване
H00 - Настройка за топъл/студен въздух в пасажерската част
H20 - Термо стъкла от всички страни
H81 - Вентилационна система на пасажерската част с филтър
IL1 - Производство за Германия
LB5 - Среден стоп в горния край за задната врата
LD0 - Плафон с две лампи за четене
LD3 - Индивидуално управление на лампите на плафона за всеки пасажер
LD5 - Допълнително осветление в пасажерската част
MF8 - Понижено ниво на емисиите, двигател ЕВРО-3
MQ3 - Двигател OM611 POWER STAGE 1
Q22 - Фиксиран теглич с топка (не се демонтира)
RB1 - Гуми различни от фабричните (поръчка)
RD8 - Напълно покрити гуми до 15 цола (не знам какво означава това)
RF1 - Производител на гумите CONTINENTAL
RM0 - Всесезонни гуми
SA5 - Airbag на шофьорското място
S23 - Двойна навигаторска седалка
U63 - Седалки в пасажерския отсек, втори ред с три седалки
U71 - Седалки в пасажерския отсек, първи ред със сгъваема седалка
W49 - Ръчно странично стъкло за проветряване в пасажерския отсек
X30 - Сервизна книжка
Y10 - Аптечка
Y44 - Авариен триъгълник по стандартите на ECE
ZK5 - VITO L, COMBI 3 (доколкото разбирам, това е някаква дълга база)
Z42 - Сертификат за превоз на пътници

Екстрите са малко странни, ама при бусовете положението е малко различно от леките коли.
  • 0
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле

#15 vito L

vito L

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВАРНА
  • Автомобил:
    vito L 108cdi

Публикувано 01 юли 2010 - 19:31

Е ха, златен си да знаеш,мерси много.От къде мога да получа инфо за мотора ,че моя по документи е 75кв. а всички ми викат ,че на 108 цди е по малко- около 82коня.тенкю
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни