Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Ремонт на демпферен маховикВъзможно ли е това?


  • Please log in to reply
64 мнения по тази тема

#61 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 17 август 2017 - 11:13

Няма невъзможни неща - всеки си преценява сам. Болшинството бенцове са с плътен маховик до 09.1989 ... След това масово от мерцедес минават на двумасови маховици. Аз лично съм пробвал на двигател ОМ602.911 (произведен април 1992-та - заводско с демпферен маховик) да сложа плътен маховик, понеже го местихме от лека кола в бус - а буса си беше с кутия с дълга опашка и с конфигурация за плътен маховик. Ииии .. да кажа, че не съм очарован - все едно се качих в гигантски вибромасажор :) :) :) ... Въобще не претендирам за изчерпателност - просто си споделяме в темата. И тук основно си говорим за двигатели антики - с до 200 нютона въртящ момент ... Ако някой е слагал плътен маховик на нещо съвременно - примерно 4 или 5 цилиндъра CDI с 400 нютона - нека да сподели какъв е ефекта. Даже аз в момента съм приготвил подобен експеримент - на 6 цилиндров М104 с HFM оригинална електроника да монтирам плътен маховик от М103 от 88-ма година :yeah  :beer :beer :beer


  • 0

#62 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 август 2017 - 15:30

И аз мисля че няма драми да се ползва обикновен маховик, вместо демпферен. Да, ще бъде различно, да, трябва да се смени кутията, но мисля че по-голяма драма е да се олекотява махoвика или да се заменя демпферната шайба с trigger wheel.

 

Демпферната шайба и маховика гасят вибрации и осцилации, които над определено ниво могат да нарушат масления филм в лагерите и да предизивкат задиране на вала.

 

Затова няма точен отговор на въпроса колко лек може да бъде направен един маховик, преди да стане опасно.

 

Подозирам, че ако се стругова обикновен маховик с размерите на двумасов, то той ще бъде по-тежък от двумасовия. Това ще представлява проблем само по отношение развъртането на мотора, но пък в замняа може да работи дори по-гладко на празен ход и на ниски обороти. И ще се уморява по-трудно по баирите.


  • 0

#63 nbajani

nbajani

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Before: W208 2000 CLK 200 KOMPRESSOR Elegance
    W209 2003 CLK 270 CDI Elegance

    Now: W211 2003 E320 CDI Avangarde

Публикувано 06 септември 2017 - 11:55

Здравейте колеги,

 

На празен ход се чува силно чаткане от маховика.

Въпроса ми е възможно ли е да е лагера и помпата или маховика има луфт?

 

Принципно мисля, че трябва да има луфт но нямам представа колко точно.

 

 


Този пост е редактиран от nbajani: 06 септември 2017 - 11:56

  • 0

#64 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 15 октомври 2017 - 09:12

Здравейте съфорумници!

Да споделя и своя опит от смяната на съединителя. Колата ми е ръчна Ц180/95 и е над 300к. Преди около 1500км започна да тресе при потегляне сутрин, после почна при всяко потегляне и се наложи да отида при Петко. Диагнозата - съединител. Офертата на Петко ми беше над лимита, затова потърсих друга възможност. Другата възможност е един инженер по ДВГ, самият той кара 124 и поработва отвреме навреме. Накратко - смяна на съединителя (без маховика). По-интересно е това, което ми каза инженера: Имаш рядък късмет съединителя да замине при оцелял маховик, но ако трябваше да се смени и маховика, за какво ти е двумасов?

Днес, поради напредъка на машиностроителните технологии и за "пълното" обезшумяване на колите слагат двумасови маховици и на евтините коли Така, като купуваш нов автомобил, какъвто и да е той, все едно купуваш Ролс Ройс, толкова са обезшумени (друг е въпросът колко време ще се радваш на този комфорт). 

Накрая ще изкажа едно еретично мнение на пълен лаик - не може ли заварка, шлайф (ако е наложително), баланс и караш с едномасов маховик без смяна на СК?


  • 0

#65 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 15 октомври 2017 - 12:59

Мерцедеските демпфери (особено на старите бензинки) не се предават лесно - това не е TDI ... Чувал съм за три комплекта съединител (феродо, притискател,лагер ...) изкарали все още с оригиналния демпфер .. всичко си зависи от мотора, стила на каране, километрите ... Колкото до това да си заварим демпфера на ежедневната кола (и надявам се поне да сложим феродо с пружинки - все някой трябва да обира "удара" като пускаме съединителя) - нека да споделят мнения колеги, които са го правили ... на мен лично ми се струва доста странна тази модификация ... :beer


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни