Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мотор М102 и работата му на празен ходПроблема е почти решем


  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 януари 2010 - 22:29

Здравейте, :4036:

Преди година бях пуснал тема във форума, за моето 190 и проблема му с работата на празен ход. Сега година по късно смея да кажа че проблема е почти решен, или поне се вижда изход от ситуацията. Положителния резултат обаче се дължи основно на колеги от форума и по точно на PreViouS, Lorinser и най вече на Subsonic. Станислав отдели доста време около моето 190, за което много благодаря :allhail:
Та в изходното си състояние, мерцедеса ми беше със скършена клапа на дебитомера, вследствив на гърмеж на газовата, така го купих.
Впоследствие смених дебитомера, копютъра ( така ми казаха в ЮВЕ Бош) и нещата не се промениха особено колата гаснеше на място докато стигне 60 градуса.
И тогава започнаха "мъките" за Станислав. Останови се че стъпковото моторче не работи, маркуча от него към главата беше запушен и кабела на стъпковото моторче минваше през реле - така бяха го подредили газаджиите. Оправихме кабеляка, маркучите и на мястото на стъпковото моторче поставихме кранче, зада мога да карам колата докато си намеря ст. мотор. Патента за каранчето е изцяло на Станислав, спасява положението, е оборотите растът с температурата, но не много от 800 до 1300.
Купих си моторче втора употреба, монтирах го, но оборотите се вдигнаха до 2000 на място и не се помръдваха надолу. Сложих го на друга кола и там си работеше без проблем. :kill_myself: От тук насетне идеята ни беше или прекъснат кабел от компа, релето за пренапрежеие, но и там всичко беше ОК. И настъпи подмяна на гумички и вакуумчета, може би отнякъде дърпа вуздух. Смних маркучетата от дебитомера до филтъра, гумички на дюзите и някой друг щутцер, но мотора си държеше 2000 оборота на място. :kill_myself: :kill_myself: :kill_myself: Проврих на работещо 190 компютъра и релето а пренапрежение, но си работеха супер.
И така преди седмица Станислав ме светна че има един датчик на дросела, който проверих и не работеше. Въпросния датчик не се продава отделно а заедно с дросела, което го прави леко скъпичък. Днес реших да пробвам да го почистя. За целта се маха дебитомера, сваля се дросела за да се стигне до въпросния датчик. Самият той е капсолован и няма как да се разглоби, само се сваля от дросела. Датчика работеше, но сработваше 15 тина градуса след като клапата се затвори. Посредством болта за реглаж нещата си дойдоха на мястото.
Към момнта мерцедес държи 900 - 1000 със стъпково моторче, но като започна да го натварвам с генератора, от 900 падат на 800 и там се заковават. Съмнявам се че сервото ми изпуска, защото педала ми е под нивото на съединителя, оборотите се регулират от изпарителя - мах 1400, но пък спирачката ми е доста по мека от всяко едно 190 или 124 което съм карал, и спира повече от прилично.
Така сега остава да сменя сервото на спирачките и един вакуум който е до датчика за перката, не знам за какво е, но е хлабавичък.
И така много мина, малко остана надявам се скоро да се похваля със стабилни 800 оборота.
Малко снимки от днешното бурмене на мерчо.
Поздрави и още веднъж благодаря на всички които ми помогнаха.
Андрей Иванов

Прикачени файлове


  • 0

#2 Barird

Barird

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    Mercedes 190e 1.8

Публикувано 14 август 2017 - 08:33

Здравейте Андрей,

имам въпрос по този регглаж, а именно, мога ли да направя тази регулировка, без да свалям клапата? Имам съмнения, че е избягала!

Какви трябва да са стойностите и между кои крачета на куплунга?

Автомобила е 190е 1.8 - 1991г.

Благодаря!


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни