Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

SRS - свети известно време след запалване


  • Please log in to reply
41 мнения по тази тема

#1 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 12 декември 2009 - 22:20

Колеги,

SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.

Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?
  • 0

#2 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 12 декември 2009 - 22:36

На предните седалки-тоест под тях трябва да имаш датчици,та като за начало провери кабелите към тях.
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#3 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 13 декември 2009 - 09:12

Колеги,

SRS лампата на таблото ми свети известно време след като запаля, после изгасва. При загрял до нормална работна температура двигател, след като я загася и след известно време я запаля, ту свети, ту не.

Принципно какво показва лампата, т.е. кога трябва да свети и кога не? Нормално ли е това или има някакъв проблем?


Когато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#4 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 13 декември 2009 - 14:31

Когато SRS свети, някой или всички еърбеци не работят. Най вероятната причина за това е повреда в модула за разпознаване на дупета, наричан още кантар или килимче. Тоя модул служи да определи в коя седалка има дупе, за да може да го пази с еърбег при евентуална катастрофа. По-малко вероятно е кабелите да не дават контакт, но е възможно и е по-малкта беля. Дупе-модул има във всяка седалка защитена от системата.
Възможно е причината да е и на друго място, но е малко вероятно.

Така де....почвам с най-лекото възможно ;)
Иначе на мен ми светна преди година и като погледнах отдолу се оказа не хлабава връзка,ами направо скъсани кабели-мноуууу са тънки.
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#5 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 13 декември 2009 - 14:44

Много благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.

Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?

Много съм зле значи:) Само карам без да знам кво става...
  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 13 декември 2009 - 14:55

По принцип като запалиш SRS-а загасва след около секунда-това е нормално.А после вече да гася и паля не съм забелязвал как е.Може да провериш буксите,но ако всичко е на ред отиди на диагностика да ти закачат и ще ти кажат как стоят нещата 5-10лв. и си спокоен.
  • 0

#7 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 13 декември 2009 - 15:06

Много благодаря за инфото!
Не знаех, че има такива датчици и кабели. Значи гледам здрави ли са, възразни ли са, ако трябва меря ли с нещо (мултицет) и в крайна сметка след като запаля тази лампа изобщо не трябва да свети, така ли?
Добре де, но ако свети, защото има проблем, защо после изгасва - не вярвам проблема да се оправя, а и надали на "лампата" и писва да свети. Много ми е странно.

Всъщност под или някакси "във" седалката да ги търся...?

Много съм зле значи:) Само карам без да знам кво става...

ПОД седалката....дали ще го видиш от предната или задната страна няма значка....виж кабеляците и буксите-ако са ОК минаваш на варианта на колегата daimler1...и пиши за резултата :)
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#8 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 13 декември 2009 - 15:48

Ще ги прегледам, и непременно ще пиша. На диагностика по принцип мисля да отида, но ще видя кога ще намеря време, а и като намеря къде (ще се радвам на препоръка). Има паралелна тема за диагностика, отворена от колега, така че явно и на мен ще ми е от полза:)

Мерси на всички!
  • 0

#9 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 15 декември 2009 - 18:05

Ако си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...
  • 0

#10 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 15 декември 2009 - 18:12

Мисля, че съм с два - и на таблото пред мястото на пасажера има надпис SRS, а и жабката е доста "ниска".

Т.е. само под пасажерската седалка ли има датчик? (има логика да е така, но аз да си питам)

Не ми е останало време (в светлата част на деня де) да погледна какво става с въпросните букси и кабели. Ще пиша след като погледна.

Иначе изобщо не знаех че това е сигнал за проблем - още едно време един "разбирач" ми каза "спокойно, свети, защото зарежда, после изгасва" и аз съм си спокоен. Смятайте за какво иде реч...

Преди няколко дни съвсем случайно мернах в една тема, че ако свети значи има проблем.
  • 0

#11 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 15 декември 2009 - 18:15

Ако си като мен,само с един еърбег,на седалката няма нищо.Тогава само диагностика му е цаката...

Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьор:slap:
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#12 Mien

Mien

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    1.W202-250d-605 910-automat-1994г.
    2.HONDA Eve 50cc-3hp-1988г.

Публикувано 15 декември 2009 - 18:20

Мхм-има логика...Ако е един еърбег,то нормално е да е за шофьора т.е. се обезсмисля датчика,защото колата като се движи обикновенно е с шофьор :slap:
А защо тогава аз имам датчик и на шофьорската седалка?!?! Каква е логиката?



За логиката незнам каква е,но при мен е така - няма никакви кабели по седалката.

п.с.Тойотата,която карам в службата е 2007г. с един бег,и тя няма кабели.За два и повече бега съм съгласен,но това са ми наблюденията.
  • 0

#13 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 15 декември 2009 - 18:28

ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно
  • 0

#14 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Публикувано 15 декември 2009 - 18:36

ако колегата пита за някоя от колите които са му в
профила мисля че няма контар стелка или т.н.
а и ако е тази от 92 и диагностиката ще стане трудно


За C класата 1995 питам. Има два SRS-a, а дали има такива датчици - засега незнам.
  • 0

#15 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 15 декември 2009 - 21:41

Колеги,
Дори да е само с една торба колата е възможно да има датчици на седалката с торба. Това се налага когато торбата е многостепенна(на по-модерните коли). Не съм съвсем сигурен, но мисля че на нашите коли след 1998 са двустепенни торбите, дори да са само на шофьорското място.
От това колко тежи водача зависи на коя степен се отваря торбата, да не дава Господ.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни