Здравейте колеги,
Първо да споделя малък опит от снощи. Колата я имам от 1 година но не знаех работи ли нивомата, при сядане в багажника на 1-2 човека си клякаше 1-2-3 см и не се повдигаше, та реших снощи да видя има ли ги въобще въпросните сфери и не са ли орязани тръбите.
Та снощи на канала сфери не видях, но освен тръбите на спирачките, нагоре отиваха още 1 чифт. Забелязах машинката, към която с малка шарнирна щангичка към планка/лостче се предполага напомпва или спада амортисъорите.
Откачих тази 'биалетка' със шарнирчето и когато на ръка повдигнах лостчето на този вентил/машинка чудо - колата скочи и се повдигна на повече от педя (гума/калник). Та така раздвижих я аз нагоре надолу и колата прилично си клякаше и повдигаше страхотно.
Дойде ми тъпата идея че може бие добре да я вдигна малко 2-3 см, тъй като на лежащите полицай ми жулят кюнците; за съжаление ходът за настройка на дължината на 'биалетката' не беше достатъчен та бързо се изработи 1 планка от ламаринка с 3 дупки ( 2 за ръчицата на вентила и 1 за да влезе шарнирчето на щангичката) и след няколко проби положението заспа.
Просвета между гумата и кланика стана около 3 пръста и изглеждаше супер, при сядане на 2 души на багажника колата веднага се повдигна.
Доволен тръгнах към къщи обаче дойде лошото - щяха да ми изпаднат пломбите - така твърдо друсаше отзад.
Поуката е че е хубаво да се раздвижи въпросната машинка тъй като моята явно беше заяла в началото или ходът на шарнирчето бе недостатъчен,
Обаче опитвайки се да мисля, излиза че задницата лежи върху амортисъорите и вече в много малка степен на пружините което води до мн.твърда возия а и не знам доколко е полезно.
Ако се остави на 'нулево' ниво пък изглежда е ниска и при товарене ще клекне което трябва да се обере от сферите. Интересното е че при максимално надути, задницата стърчи супер високо като на цигански москвич т.е. ходът на амортисъорите е страшно дълъ и на мен ми е странно.
Друга тънкост която забелязах е, че в тази лостова система може да се настрой 'чувствителност', т.е. при малко движение на задницата да има по голямо движение в рамото на вентила.
Както и да е, реших да споделя този малък опит, някой ако вече го е правил да сподели оптималният вариант за най-мека возия, че то и преди в сравнение с една 190ка на 1 колега моята си возеше супер твърдо, а сега ше е ужас докато се доредя до канала да я смъкна обратно.
------------------
200ТЕ 16V 1993г. (не знам обозначението на мотора)
Нивомат 200ТЕнастройка
Започната от zlobil81, 22 окт 2009 - 08:24:08
4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 октомври 2009 - 08:24
#2
Публикувано 22 октомври 2009 - 12:36
Килега имах същия проблем... Опитах се да я повдигна и взе да вози твърдо. След консултация във форума си купих две сфери по 170лв/бр и колата заспа...На пътя е като ютия... Ако решиш да го правиш пиши, мисля, че имам и снимки каква е точната последователност...
Сега обаче имам друг проблем- на около 1000км казанчето на нивомата се пълни от мин. до макс, че и отгоре... Мисля, че маслото е двигателно- то няма от къде да дойде, та мисле да разглобя помпата на нивомата и да видя дали някоя гумичка(семеринг) не е за смяна... Моля , ако някой колега е разглобявал, да ме светне има ли семеринг или е гарнитурка...
Сега обаче имам друг проблем- на около 1000км казанчето на нивомата се пълни от мин. до макс, че и отгоре... Мисля, че маслото е двигателно- то няма от къде да дойде, та мисле да разглобя помпата на нивомата и да видя дали някоя гумичка(семеринг) не е за смяна... Моля , ако някой колега е разглобявал, да ме светне има ли семеринг или е гарнитурка...
#3
Публикувано 22 октомври 2009 - 13:05
Колега gaidarski
искаш да кажеш че с нови сфери, дори и повдигната колата ще вози меко ли??
Според мен функцията им е да се пълнят/празнят с масло/газ като с това 'надуват' и съответно удължават или омекотяват амортисъорите; Аз мисля че по скоро нови пружини биха помогнали.
Нека някой по запознат колега даде мнение дали при положение че функционират, сферите имат общо с мека/твърда возия.
Относно твоя проблем май нашите помпи са 2 в 1, т.е. ти вкарва от серво кръга; как е нивото на маслото в казанчето на сервото ?
искаш да кажеш че с нови сфери, дори и повдигната колата ще вози меко ли??
Според мен функцията им е да се пълнят/празнят с масло/газ като с това 'надуват' и съответно удължават или омекотяват амортисъорите; Аз мисля че по скоро нови пружини биха помогнали.
Нека някой по запознат колега даде мнение дали при положение че функционират, сферите имат общо с мека/твърда возия.
Относно твоя проблем май нашите помпи са 2 в 1, т.е. ти вкарва от серво кръга; как е нивото на маслото в казанчето на сервото ?
#4
Публикувано 22 октомври 2009 - 13:49
колеги, не се мъчете зорлем да си развалите нивомата...
меко-твърдо - това зависи от налягатнето на газа в сферата, то не се регулира.
не променяй дължната на тягата, това ще умори помпата
Като разгледаш разпределителния вентил, отстрани в него има отвор ф4
при откачена тяга там се пъха нешо със същия диаметър - опашка от свредло ф4, напр.
движи се тягата нагоре-надолу до съвпадане .
Това е положение неутрално - при него помпата не работи непрекъснато.
тогава се закача тягата
да, помпата е 2 в 1 и увеличаването на нивото на течността вероятно е от проникване на масло от другия кръг
успех
меко-твърдо - това зависи от налягатнето на газа в сферата, то не се регулира.
не променяй дължната на тягата, това ще умори помпата
Като разгледаш разпределителния вентил, отстрани в него има отвор ф4
при откачена тяга там се пъха нешо със същия диаметър - опашка от свредло ф4, напр.
движи се тягата нагоре-надолу до съвпадане .
Това е положение неутрално - при него помпата не работи непрекъснато.
тогава се закача тягата
да, помпата е 2 в 1 и увеличаването на нивото на течността вероятно е от проникване на масло от другия кръг
успех
#5
Публикувано 22 октомври 2009 - 19:11
Помпата за нивомата няма нищо общо със сервото. Тя е на отделен резервоар и има връзка само с масло от двигателя. При мен няма никаква връзка със сервото... А там нивото не мърда.
А за твоя проблем съм сигурен , че е от сферите, два месеца докато смених мойте ми паднаха пломбите... Моя съвет е да идеш в някои сервиз, ако не искаш да си ги правиш сам. Не нищо сложно и после послушай Veni за регулажа. Моята съм я дигнал на макс. , но на мен така ми трябва колата- да е по висока. Но не друса, след като смених сферите.
А за твоя проблем съм сигурен , че е от сферите, два месеца докато смених мойте ми паднаха пломбите... Моя съвет е да идеш в някои сервиз, ако не искаш да си ги правиш сам. Не нищо сложно и после послушай Veni за регулажа. Моята съм я дигнал на макс. , но на мен така ми трябва колата- да е по висока. Но не друса, след като смених сферите.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни