Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Нивомат 200ТЕнастройка


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 zlobil81

zlobil81

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Видин
  • Автомобил:
    W124 200TE 16V 93г. автомат

Публикувано 22 октомври 2009 - 08:24

Здравейте колеги,

Първо да споделя малък опит от снощи. Колата я имам от 1 година но не знаех работи ли нивомата, при сядане в багажника на 1-2 човека си клякаше 1-2-3 см и не се повдигаше, та реших снощи да видя има ли ги въобще въпросните сфери и не са ли орязани тръбите.

Та снощи на канала сфери не видях, но освен тръбите на спирачките, нагоре отиваха още 1 чифт. Забелязах машинката, към която с малка шарнирна щангичка към планка/лостче се предполага напомпва или спада амортисъорите.

Откачих тази 'биалетка' със шарнирчето и когато на ръка повдигнах лостчето на този вентил/машинка чудо - колата скочи и се повдигна на повече от педя (гума/калник). Та така раздвижих я аз нагоре надолу и колата прилично си клякаше и повдигаше страхотно.

Дойде ми тъпата идея че може бие добре да я вдигна малко 2-3 см, тъй като на лежащите полицай ми жулят кюнците; за съжаление ходът за настройка на дължината на 'биалетката' не беше достатъчен та бързо се изработи 1 планка от ламаринка с 3 дупки ( 2 за ръчицата на вентила и 1 за да влезе шарнирчето на щангичката) и след няколко проби положението заспа.

Просвета между гумата и кланика стана около 3 пръста и изглеждаше супер, при сядане на 2 души на багажника колата веднага се повдигна.
Доволен тръгнах към къщи обаче дойде лошото - щяха да ми изпаднат пломбите - така твърдо друсаше отзад.

Поуката е че е хубаво да се раздвижи въпросната машинка тъй като моята явно беше заяла в началото или ходът на шарнирчето бе недостатъчен,

Обаче опитвайки се да мисля, излиза че задницата лежи върху амортисъорите и вече в много малка степен на пружините което води до мн.твърда возия а и не знам доколко е полезно.
Ако се остави на 'нулево' ниво пък изглежда е ниска и при товарене ще клекне което трябва да се обере от сферите. Интересното е че при максимално надути, задницата стърчи супер високо като на цигански москвич :) т.е. ходът на амортисъорите е страшно дълъ и на мен ми е странно.


Друга тънкост която забелязах е, че в тази лостова система може да се настрой 'чувствителност', т.е. при малко движение на задницата да има по голямо движение в рамото на вентила.

Както и да е, реших да споделя този малък опит, някой ако вече го е правил да сподели оптималният вариант за най-мека возия, че то и преди в сравнение с една 190ка на 1 колега моята си возеше супер твърдо, а сега ше е ужас докато се доредя до канала да я смъкна обратно.

------------------
200ТЕ 16V 1993г. (не знам обозначението на мотора)
  • 0

#2 gaidarski

gaidarski

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    124 260 E

Публикувано 22 октомври 2009 - 12:36

Килега имах същия проблем... Опитах се да я повдигна и взе да вози твърдо. След консултация във форума си купих две сфери по 170лв/бр и колата заспа...На пътя е като ютия... Ако решиш да го правиш пиши, мисля, че имам и снимки каква е точната последователност...
Сега обаче имам друг проблем- на около 1000км казанчето на нивомата се пълни от мин. до макс, че и отгоре... Мисля, че маслото е двигателно- то няма от къде да дойде, та мисле да разглобя помпата на нивомата и да видя дали някоя гумичка(семеринг) не е за смяна... Моля , ако някой колега е разглобявал, да ме светне има ли семеринг или е гарнитурка...
  • 0

#3 zlobil81

zlobil81

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Видин
  • Автомобил:
    W124 200TE 16V 93г. автомат

Публикувано 22 октомври 2009 - 13:05

Колега gaidarski

искаш да кажеш че с нови сфери, дори и повдигната колата ще вози меко ли??

Според мен функцията им е да се пълнят/празнят с масло/газ като с това 'надуват' и съответно удължават или омекотяват амортисъорите; Аз мисля че по скоро нови пружини биха помогнали.

Нека някой по запознат колега даде мнение дали при положение че функционират, сферите имат общо с мека/твърда возия.

Относно твоя проблем май нашите помпи са 2 в 1, т.е. ти вкарва от серво кръга; как е нивото на маслото в казанчето на сервото ?
  • 0

#4 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 22 октомври 2009 - 13:49

колеги, не се мъчете зорлем да си развалите нивомата...

меко-твърдо - това зависи от налягатнето на газа в сферата, то не се регулира.

не променяй дължната на тягата, това ще умори помпата
Като разгледаш разпределителния вентил, отстрани в него има отвор ф4

при откачена тяга там се пъха нешо със същия диаметър - опашка от свредло ф4, напр.
движи се тягата нагоре-надолу до съвпадане .
Това е положение неутрално - при него помпата не работи непрекъснато.
тогава се закача тягата

да, помпата е 2 в 1 и увеличаването на нивото на течността вероятно е от проникване на масло от другия кръг

успех
  • 0

#5 gaidarski

gaidarski

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    124 260 E

Публикувано 22 октомври 2009 - 19:11

Помпата за нивомата няма нищо общо със сервото. Тя е на отделен резервоар и има връзка само с масло от двигателя. При мен няма никаква връзка със сервото... А там нивото не мърда.


А за твоя проблем съм сигурен , че е от сферите, два месеца докато смених мойте ми паднаха пломбите... Моя съвет е да идеш в някои сервиз, ако не искаш да си ги правиш сам. Не нищо сложно и после послушай Veni за регулажа. Моята съм я дигнал на макс. , но на мен така ми трябва колата- да е по висока. Но не друса, след като смених сферите.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни