Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

как се сваля волана :)


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 borchev

borchev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 506 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:КОЛИ ЗА СКРАП
  • Автомобил:
    2 х W140 V8+V6
    +ОЩЕ 3-4:)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2009 - 20:04

как да си сваля волана....че искам да го претапицирам да ми е по комфортно :) мисля че процедурата е следната....маха се акумулатора да не думне еърбега после малките болчета отдолудокато падне еърбега след това мисля че трябва да има въртящ датчик + буксичка....след тяхното махане мисля че вече трябва да е големия болт :) ....някой да ме поправи ако бъркам че не ми се купува еърбег :) ....и другия въпрос е става ли волан от 190-ка да сложа докато го тапицират :)
мерси предварително :) ....ъъъ 210-ката е 97-ма година посредата :)
  • 0

" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"

 


#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 02 септември 2009 - 20:38

как да си сваля волана....че искам да го претапицирам да ми е по комфортно :) мисля че процедурата е следната....маха се акумулатора да не думне еърбега после малките болчета отдолудокато падне еърбега след това мисля че трябва да има въртящ датчик + буксичка....след тяхното махане мисля че вече трябва да е големия болт :) ....някой да ме поправи ако бъркам че не ми се купува еърбег :) ....и другия въпрос е става ли волан от 190-ка да сложа докато го тапицират :)
мерси предварително :) ....ъъъ 210-ката е 97-ма година посредата :)

Аз бях при тапицери-майстори в София, препоръчани тук във форума. Акомулатора не са откачали, просто ме предупредиха да не слагам ключа(инфрачервен) в ключалката, за да не се налга да ходя да ми чистят грешки.
Свалят капака на волана, откачат жиците на еърбега и каквото още там има, че съм с ЕСП, бележат положението на волана, развиват централната гайка, тапицират, позиционират волана според белега, завиват централната гайка, закачат жиците(всичко е на куплонзи, няма поене), монтират капака на волана и ме пуснаха да си ходя. Капака на волана е на две глухи болтчета, мисля 8-ца или десетка, от към гърба на волана(от към капака на двигателя). Внимателно се изтегля освободения капак и се разкачат куплонзите. Ключа в джоба на тапицера, да не се изкушаваш да си пуснеш музика.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 02 септември 2009 - 22:21

Без да сваляш акумулатор, но махни ключа!
Дълъг торкс 30 с малка тресчотка, развиваш AIR BAG-а
След като го развиеш, с проска отвертка махаш буксата на пиропатпона на AIR BAG-а, отгоре имаш две малки клеми, те са за клаксоните, откачаш ги и тях.
След като си направил всичко това, остави BAG-а на дясната седалка и развий гайката на волана, свали внимателно, като изкараш през десния отвор буксите.
За монтирането на друг волан не те съветвам да слагаш, не че нестава, ама........ ;)

PS: преди да правиш каквото и да било, волана и гумите да бъдат изправени
  • 0

logo-600-1002.png


#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2009 - 22:36

Ако свалиш акумулатора:

Ако имаш ESP на първо палене трябва да завъртиш максимално дясно, задържаш за няколко секунди и завърташ максимално ляво, пак задържаш и връщаш на право положение. Това е за да се калибрира датчика за въртене на волана, който се ползва от ESP системата.

Ако имаш автоматични прозорци: натискаш надолу и държиш докато слезе додолу, без да пускаш държиш 5 секунди. Натискаш нагоре и държиш докато се качи догоре, без да пускаш държиш 5 секунди. Правиш го с единия, после с другия (аз имам само 2 ако има 3ти и 4ти - и с тях).

Ако си с инфрачервен ключ: сваляш прозорците додолу от ключа (първо натискаш веднъж отклучване, след това натискаш и държиш отключване, като държиш инфрачервения ключ насочен към бравата на вратата). После качваш прозорците догоре от ключа (по същия начин, ама с бутона за заключване). Когато е от ключа слизат и двата (при мен са само два).

Ако имаш оригинално аудио от Becke/BOSCH/Alpine/BOSSE може да ти поиска код. Ако не знаеш кода - питаш тук :)

А най-добре да не сваляш акумулатора, само не пъхай ключа :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 borchev

borchev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 506 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:КОЛИ ЗА СКРАП
  • Автомобил:
    2 х W140 V8+V6
    +ОЩЕ 3-4:)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2009 - 23:19

хаха мерси момчета аз си мислех че е баница-режи па яж и са колегата комби ме светна на далаверата с ключа .... аз мислех да си тура волана от 190-ката де си го пазя и да си карам.....ама после явно и грешки трябва да се чистят :) така че не е оферта ще чакам тапицера да си го сваля....
  • 0

" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"

 


#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 септември 2009 - 09:57

Е те грешките са от липсата на air bag, а не от липсата на волан :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 септември 2009 - 16:42

Имаше една хитринка която съм правил при Пежо.На буксата за AIRBAG-а се поставя съпротивление 1.5 ома.Съветвам те обаче да НЕ го правиш без да се консултираш с някой дето знае дали е толкова съпротивлението на самата въздушна възглавица.При Пежо е толкова и на възглавницата и на пиропатроните за натягане на коланите при удар.

п.п. Няма ли някое служебно возило за два три дни,та да не си правиш експерименти и да не ходиш да ти трият грешки?
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 септември 2009 - 19:20

Пък и в крайна сметка от тия грешки никой не е умрял.
Аз като сменях накладките ги помолих да вържат една диагноза, че да угасят червената лампа за спирачките.
И като вързаха диагнозата ми казаха: "А! Свалял си акумулатора на... дата/час..." А аз даже помнех кога и защо е било.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 03 септември 2009 - 19:51

Пък и в крайна сметка от тия грешки никой не е умрял.
Аз като сменях накладките ги помолих да вържат една диагноза, че да угасят червената лампа за спирачките.
И като вързаха диагнозата ми казаха: "А! Свалял си акумулатора на... дата/час..." А аз даже помнех кога и защо е било.

Чистене на грешка е около 40-50 кинта в повечето сервизи. Не виждам от какъв келешлък ще даваш контакт докато ти е откаен волана?
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#10 borchev

borchev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 506 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:КОЛИ ЗА СКРАП
  • Автомобил:
    2 х W140 V8+V6
    +ОЩЕ 3-4:)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 септември 2009 - 20:27

като го разглобя ще пробвам варянта за волан от 190-ка с еърбег + тиксо :) непременно ще го снимам....за близки разсетояния имам нещо като автомобил...но не ми се слиза от цедеса ;)
  • 0

" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"

 


#11 borchev

borchev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 506 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:КОЛИ ЗА СКРАП
  • Автомобил:
    2 х W140 V8+V6
    +ОЩЕ 3-4:)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 септември 2009 - 09:13

операцията премина успешно! :) 1 ден бях с джип, закъсвах возих се на трамвай 10 , теглиха ме с друг джип :)
  • 0

" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"

 


#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 септември 2009 - 22:12

Ясно - не си скучал! А волана? Направиха ли го, как е? Къде го прави?
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни