как се сваля волана :)
Започната от borchev, 02 сеп 2009 - 20:04:47
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 септември 2009 - 20:04
как да си сваля волана....че искам да го претапицирам да ми е по комфортно мисля че процедурата е следната....маха се акумулатора да не думне еърбега после малките болчета отдолудокато падне еърбега след това мисля че трябва да има въртящ датчик + буксичка....след тяхното махане мисля че вече трябва да е големия болт ....някой да ме поправи ако бъркам че не ми се купува еърбег ....и другия въпрос е става ли волан от 190-ка да сложа докато го тапицират
мерси предварително ....ъъъ 210-ката е 97-ма година посредата
мерси предварително ....ъъъ 210-ката е 97-ма година посредата
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#2
Публикувано 02 септември 2009 - 20:38
Аз бях при тапицери-майстори в София, препоръчани тук във форума. Акомулатора не са откачали, просто ме предупредиха да не слагам ключа(инфрачервен) в ключалката, за да не се налга да ходя да ми чистят грешки.как да си сваля волана....че искам да го претапицирам да ми е по комфортно мисля че процедурата е следната....маха се акумулатора да не думне еърбега после малките болчета отдолудокато падне еърбега след това мисля че трябва да има въртящ датчик + буксичка....след тяхното махане мисля че вече трябва да е големия болт ....някой да ме поправи ако бъркам че не ми се купува еърбег ....и другия въпрос е става ли волан от 190-ка да сложа докато го тапицират
мерси предварително ....ъъъ 210-ката е 97-ма година посредата
Свалят капака на волана, откачат жиците на еърбега и каквото още там има, че съм с ЕСП, бележат положението на волана, развиват централната гайка, тапицират, позиционират волана според белега, завиват централната гайка, закачат жиците(всичко е на куплонзи, няма поене), монтират капака на волана и ме пуснаха да си ходя. Капака на волана е на две глухи болтчета, мисля 8-ца или десетка, от към гърба на волана(от към капака на двигателя). Внимателно се изтегля освободения капак и се разкачат куплонзите. Ключа в джоба на тапицера, да не се изкушаваш да си пуснеш музика.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 02 септември 2009 - 22:21
Без да сваляш акумулатор, но махни ключа!
Дълъг торкс 30 с малка тресчотка, развиваш AIR BAG-а
След като го развиеш, с проска отвертка махаш буксата на пиропатпона на AIR BAG-а, отгоре имаш две малки клеми, те са за клаксоните, откачаш ги и тях.
След като си направил всичко това, остави BAG-а на дясната седалка и развий гайката на волана, свали внимателно, като изкараш през десния отвор буксите.
За монтирането на друг волан не те съветвам да слагаш, не че нестава, ама........
PS: преди да правиш каквото и да било, волана и гумите да бъдат изправени
Дълъг торкс 30 с малка тресчотка, развиваш AIR BAG-а
След като го развиеш, с проска отвертка махаш буксата на пиропатпона на AIR BAG-а, отгоре имаш две малки клеми, те са за клаксоните, откачаш ги и тях.
След като си направил всичко това, остави BAG-а на дясната седалка и развий гайката на волана, свали внимателно, като изкараш през десния отвор буксите.
За монтирането на друг волан не те съветвам да слагаш, не че нестава, ама........
PS: преди да правиш каквото и да било, волана и гумите да бъдат изправени
#4
Публикувано 02 септември 2009 - 22:36
Ако свалиш акумулатора:
Ако имаш ESP на първо палене трябва да завъртиш максимално дясно, задържаш за няколко секунди и завърташ максимално ляво, пак задържаш и връщаш на право положение. Това е за да се калибрира датчика за въртене на волана, който се ползва от ESP системата.
Ако имаш автоматични прозорци: натискаш надолу и държиш докато слезе додолу, без да пускаш държиш 5 секунди. Натискаш нагоре и държиш докато се качи догоре, без да пускаш държиш 5 секунди. Правиш го с единия, после с другия (аз имам само 2 ако има 3ти и 4ти - и с тях).
Ако си с инфрачервен ключ: сваляш прозорците додолу от ключа (първо натискаш веднъж отклучване, след това натискаш и държиш отключване, като държиш инфрачервения ключ насочен към бравата на вратата). После качваш прозорците догоре от ключа (по същия начин, ама с бутона за заключване). Когато е от ключа слизат и двата (при мен са само два).
Ако имаш оригинално аудио от Becke/BOSCH/Alpine/BOSSE може да ти поиска код. Ако не знаеш кода - питаш тук
А най-добре да не сваляш акумулатора, само не пъхай ключа
Ако имаш ESP на първо палене трябва да завъртиш максимално дясно, задържаш за няколко секунди и завърташ максимално ляво, пак задържаш и връщаш на право положение. Това е за да се калибрира датчика за въртене на волана, който се ползва от ESP системата.
Ако имаш автоматични прозорци: натискаш надолу и държиш докато слезе додолу, без да пускаш държиш 5 секунди. Натискаш нагоре и държиш докато се качи догоре, без да пускаш държиш 5 секунди. Правиш го с единия, после с другия (аз имам само 2 ако има 3ти и 4ти - и с тях).
Ако си с инфрачервен ключ: сваляш прозорците додолу от ключа (първо натискаш веднъж отклучване, след това натискаш и държиш отключване, като държиш инфрачервения ключ насочен към бравата на вратата). После качваш прозорците догоре от ключа (по същия начин, ама с бутона за заключване). Когато е от ключа слизат и двата (при мен са само два).
Ако имаш оригинално аудио от Becke/BOSCH/Alpine/BOSSE може да ти поиска код. Ако не знаеш кода - питаш тук
А най-добре да не сваляш акумулатора, само не пъхай ключа
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#5
Публикувано 02 септември 2009 - 23:19
хаха мерси момчета аз си мислех че е баница-режи па яж и са колегата комби ме светна на далаверата с ключа .... аз мислех да си тура волана от 190-ката де си го пазя и да си карам.....ама после явно и грешки трябва да се чистят така че не е оферта ще чакам тапицера да си го сваля....
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#6
Публикувано 03 септември 2009 - 09:57
Е те грешките са от липсата на air bag, а не от липсата на волан
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 03 септември 2009 - 16:42
Имаше една хитринка която съм правил при Пежо.На буксата за AIRBAG-а се поставя съпротивление 1.5 ома.Съветвам те обаче да НЕ го правиш без да се консултираш с някой дето знае дали е толкова съпротивлението на самата въздушна възглавица.При Пежо е толкова и на възглавницата и на пиропатроните за натягане на коланите при удар.
п.п. Няма ли някое служебно возило за два три дни,та да не си правиш експерименти и да не ходиш да ти трият грешки?
п.п. Няма ли някое служебно возило за два три дни,та да не си правиш експерименти и да не ходиш да ти трият грешки?
#8
Публикувано 03 септември 2009 - 19:20
Пък и в крайна сметка от тия грешки никой не е умрял.
Аз като сменях накладките ги помолих да вържат една диагноза, че да угасят червената лампа за спирачките.
И като вързаха диагнозата ми казаха: "А! Свалял си акумулатора на... дата/час..." А аз даже помнех кога и защо е било.
Аз като сменях накладките ги помолих да вържат една диагноза, че да угасят червената лампа за спирачките.
И като вързаха диагнозата ми казаха: "А! Свалял си акумулатора на... дата/час..." А аз даже помнех кога и защо е било.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Публикувано 03 септември 2009 - 19:51
Чистене на грешка е около 40-50 кинта в повечето сервизи. Не виждам от какъв келешлък ще даваш контакт докато ти е откаен волана?Пък и в крайна сметка от тия грешки никой не е умрял.
Аз като сменях накладките ги помолих да вържат една диагноза, че да угасят червената лампа за спирачките.
И като вързаха диагнозата ми казаха: "А! Свалял си акумулатора на... дата/час..." А аз даже помнех кога и защо е било.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#10
Публикувано 03 септември 2009 - 20:27
като го разглобя ще пробвам варянта за волан от 190-ка с еърбег + тиксо непременно ще го снимам....за близки разсетояния имам нещо като автомобил...но не ми се слиза от цедеса
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#11
Публикувано 05 септември 2009 - 09:13
операцията премина успешно! 1 ден бях с джип, закъсвах возих се на трамвай 10 , теглиха ме с друг джип
" самозадоволяването е за удоволствие-
еването за престиж"
#12
Публикувано 05 септември 2009 - 22:12
Ясно - не си скучал! А волана? Направиха ли го, как е? Къде го прави?
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни