двигателкакво ще кажете за мотора 102
Започната от kamenski_84, 03 юни 2009 - 21:31:21
34 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 юни 2009 - 21:31
Колата ми е със мотор 102 и искаше ми се да чуя какво ще кажете като цяло за мотора.Здрав ли е крехък ли е подръжка и особености?Благодаря предварително и поздрави на всички. Не съм я разтривал още и затова питам да съм наясно.
От ръждата и човешката завист няма спасение.....
#2
Публикувано 03 юни 2009 - 21:43
Какво да ти кажа за 102 мотора- 3 години го сцепих от каране, никъде никога не съм го щадял и не можах да го строша. Кофтито при 102 мотора е скапаната механична инжекция- прецаква се потенциометъра,.главно от некадърно монтитрана АГУ, а вече не го произвеждат и става много интересно. Но ако е пазена колата спокойно можеш да караш без никакви притеснения.
#3
Публикувано 03 юни 2009 - 21:49
лошото е че е бил но газ до послледно и сега като го запаля леко мени оборотити не венаги но през повечето време е така.сега е на бензин но маи ще стане пак на газ.
От ръждата и човешката завист няма спасение.....
#4
Публикувано 03 юни 2009 - 21:56
А добре де Камене, къде му отиде газовата на тоя мерцедес?? Само не ми казвай че продавача си я е свалил Иначе по принцип да го караш на бензин си е живо набутване, този мотор може да се настрои да работи перфектно на газ. Говоря ти от личен опит със същия мотор и 50'000км на газ- никви ядове, а сега новия собственик продължава да го кара на газ и той също няма ядове.лошото е че е бил но газ до послледно и сега като го запаля леко мени оборотити не венаги но през повечето време е така.сега е на бензин но маи ще стане пак на газ.
#5
Публикувано 03 юни 2009 - 22:22
колата не беше карана две години и са я спряли заради теч на равдиатора за две години са я облозгали яко като отидох да я дърпам да я прибера видях как са скубали яко от нея чак ми дожаля.Казах си хубава кола е била но ще я постегна.Тои собственика ми я подри и е дна стотинка не ми взе.Но сега ще сабирам парици и ще я таманим.А за испаритела беше отскубнат яко със съединенията и всичкото.
От ръждата и човешката завист няма спасение.....
#6
Публикувано 03 юни 2009 - 23:32
леко капризен към масло. слагай 10W40.
супер як мотор, особено ако е с двойната верига. имал съм много такива, особено единият беше зверски експлоатиран 480.000км и още се кара. от 50хил км е с издухана гарнит. на главата, но новия собственик е мърляч и още не я сменил. продължава така. около 10 пъти я е прегрял.... НО още движи и то --почти добре...
потенциометъра не се скапва от газта. а от километрите.газта няма досег с потенциометъра.
иначе си прав за инжекциона---не го пипай, докато не направи по-голям проблем или разход
супер як мотор, особено ако е с двойната верига. имал съм много такива, особено единият беше зверски експлоатиран 480.000км и още се кара. от 50хил км е с издухана гарнит. на главата, но новия собственик е мърляч и още не я сменил. продължава така. около 10 пъти я е прегрял.... НО още движи и то --почти добре...
потенциометъра не се скапва от газта. а от километрите.газта няма досег с потенциометъра.
иначе си прав за инжекциона---не го пипай, докато не направи по-голям проблем или разход
#7
Публикувано 04 юни 2009 - 08:47
Ако искаш да го караш на бензин и да нямаш грижи трябва да направиш малко инвестиции в него . Потенциометър /ако е скапан не е невъзможно да се намери тук май у форума някой продаваше 300-400 лв. по спомен / , кабели и свещи / 100 % са за смяна от 2 годишното стоене- кабели между 75-150 лв. , свщи 20 лв NGK /, ламбда сонда трябва да се замери / оригинална 250 лв.Лоринзер от форума май има такива/ , Дюзите 100 % са заминали от карането на газ / 4*35-40 лв. / , Да се огледа за пукнатини легена да не смучи въздух и да се смени / 40-50 лв. /. Това ориентировачно без цени за труд . Ако искаш пак да минеш на газ : кабели и свещи / 100 % са за смяна от 2 годишното стоене- кабели между 75-150 лв. , свщи 20 лв NGK / , изпарител LOVATO , къдърен монтаж и настройка, но този мотор е капризен за газифициране но ако караш предимно извън градско се търпи .
The Gods Made Heavy Metal
#8
Публикувано 04 юни 2009 - 09:20
Адаша ти каза най-правилно.Единствения каприз на тоя мотор е маслото.Ако още е читав и искаш да го караш дълго маслото го сменяй на най-много 6000км.Марката сам си я избираш,но филтъра също винаги оригинален от БС или Ивайжет. И в НИКАКЪВ,ама като ти казвам НИКАКЪВ НАИСТИНА НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, няма да даваш на разни да ти пипат настройките на колата,особенно настройката за сместта там от шестограма.Ако имаш някакви проблеми,само при хора които са доказали,че разбират и имат апаратура.
#9
Публикувано 04 юни 2009 - 10:48
Здравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.
Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросният потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година производството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 T03 021, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федер шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 T03 021. Цената му в магазина на ул. Сребърна е 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Последните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.
Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенциометъра за него не се произвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпросната част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.
Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни .
Поздрави на всички и безавариино шофиране!
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.
Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросният потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година производството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 T03 021, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федер шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 T03 021. Цената му в магазина на ул. Сребърна е 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Последните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.
Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенциометъра за него не се произвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпросната част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.
Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни .
Поздрави на всички и безавариино шофиране!
#10
Публикувано 04 юни 2009 - 10:57
Здравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.
Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросния потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година пройзводството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 TX2 060, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федет шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 TX2 060. Цената му в магазина на ул. Сребърна е точно 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Поеледните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.
Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и досега не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенцоометъра за него не се пройзвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпроснате част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.
Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни .
Поздрави на всички и безавариино шофиране!
Имаш бира ако се видим по сбирките! Нищо че не съм съа 102 мотор.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#11
Публикувано 04 юни 2009 - 12:40
и от мен ракийката и мезетоЗдравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.
Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросния потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година пройзводството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 TX2 060, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федет шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 TX2 060. Цената му в магазина на ул. Сребърна е точно 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Поеледните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.
Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и досега не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенцоометъра за него не се пройзвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпроснате част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.
Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни .
Поздрави на всички и безавариино шофиране!
#12
Публикувано 04 юни 2009 - 12:46
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни .
Поздрави на всички и безавариино шофиране!
Колега,аз съм един от тия,дето ги е страх и да си помислят за газ на 102 мотор.Ако опишеш подробно оптималното газифициране (най-удачен изпарител,ГУ,начин на свързване) ще помогнеш на много хора като мен. Обещавам да почерпя - много здраво ! А пък дотогава ще си карам Нексията - тя е на газ и нямам абсолютно никакви проблеми,явно уредбата е монтирана от кадърен майстор.
Mercedes Benz W201 - The Last Action Hero
#13
Публикувано 04 юни 2009 - 13:23
Адаш, респект! Хубав пост, много хубав, браво!
kamenski84, мотора е слънце, НЕ слагай модерни свещи(с по няколко електрода).
Успех!
kamenski84, мотора е слънце, НЕ слагай модерни свещи(с по няколко електрода).
Успех!
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#14
Публикувано 04 юни 2009 - 13:30
Много отдавна гоеоря, че М102 може да се кара на газ без никакви проблеми, ама много хора не вярват. Монтажа е важен, да го направи специалист, настройката после- също е много важна, а най-важно е да не се пипа по газовата от хора които нищо не разбират.
#15
Публикувано 04 юни 2009 - 14:57
Браво на колегата IVOS Дано повече хора от форума се научат че това тук е място за споделяне без комерсиална цел.
И от мен
И от мен
S 124 200 TE 16
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни