Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

двигателкакво ще кажете за мотора 102


  • Please log in to reply
34 мнения по тази тема

#1 kamenski_84

kamenski_84

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 146 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с.Ветрино обл.Варна
  • Автомобил:
    W124 купе 2.0/122к.с 1991г. Audi B4 1.9TDI

Публикувано 03 юни 2009 - 21:31

Колата ми е със мотор 102 и искаше ми се да чуя какво ще кажете като цяло за мотора.Здрав ли е крехък ли е подръжка и особености?Благодаря предварително и поздрави на всички. :4036: Не съм я разтривал още и затова питам да съм наясно.
  • 0
От ръждата и човешката завист няма спасение.....

#2 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2009 - 21:43

Какво да ти кажа за 102 мотора- 3 години го сцепих от каране, никъде никога не съм го щадял и не можах да го строша. Кофтито при 102 мотора е скапаната механична инжекция- прецаква се потенциометъра,.главно от некадърно монтитрана АГУ, а вече не го произвеждат и става много интересно. Но ако е пазена колата спокойно можеш да караш без никакви притеснения.
  • 0

#3 kamenski_84

kamenski_84

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 146 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с.Ветрино обл.Варна
  • Автомобил:
    W124 купе 2.0/122к.с 1991г. Audi B4 1.9TDI

Публикувано 03 юни 2009 - 21:49

лошото е че е бил но газ до послледно и сега като го запаля леко мени оборотити не венаги но през повечето време е така.сега е на бензин но маи ще стане пак на газ.
  • 0
От ръждата и човешката завист няма спасение.....

#4 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2009 - 21:56

лошото е че е бил но газ до послледно и сега като го запаля леко мени оборотити не венаги но през повечето време е така.сега е на бензин но маи ще стане пак на газ.

А добре де Камене, къде му отиде газовата на тоя мерцедес?? Само не ми казвай че продавача си я е свалил :kill_myself: Иначе по принцип да го караш на бензин си е живо набутване, този мотор може да се настрои да работи перфектно на газ. Говоря ти от личен опит със същия мотор и 50'000км на газ- никви ядове, а сега новия собственик продължава да го кара на газ и той също няма ядове.
  • 0

#5 kamenski_84

kamenski_84

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 146 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с.Ветрино обл.Варна
  • Автомобил:
    W124 купе 2.0/122к.с 1991г. Audi B4 1.9TDI

Публикувано 03 юни 2009 - 22:22

колата не беше карана две години и са я спряли заради теч на равдиатора за две години са я облозгали яко като отидох да я дърпам да я прибера видях как са скубали яко от нея чак ми дожаля.Казах си хубава кола е била но ще я постегна.Тои собственика ми я подри и е дна стотинка не ми взе.Но сега ще сабирам парици и ще я таманим.А за испаритела беше отскубнат яко със съединенията и всичкото.
  • 0
От ръждата и човешката завист няма спасение.....

#6 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 03 юни 2009 - 23:32

леко капризен към масло. слагай 10W40.
супер як мотор, особено ако е с двойната верига. имал съм много такива, особено единият беше зверски експлоатиран 480.000км и още се кара. от 50хил км е с издухана гарнит. на главата, но новия собственик е мърляч и още не я сменил. продължава така. около 10 пъти я е прегрял.... НО още движи и то --почти добре...

потенциометъра не се скапва от газта. а от километрите.газта няма досег с потенциометъра.
иначе си прав за инжекциона---не го пипай, докато не направи по-голям проблем или разход
  • 0

#7 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 04 юни 2009 - 08:47

Ако искаш да го караш на бензин и да нямаш грижи трябва да направиш малко инвестиции в него . Потенциометър /ако е скапан не е невъзможно да се намери тук май у форума някой продаваше 300-400 лв. по спомен / , кабели и свещи / 100 % са за смяна от 2 годишното стоене- кабели между 75-150 лв. , свщи 20 лв NGK /, ламбда сонда трябва да се замери / оригинална 250 лв.Лоринзер от форума май има такива/ , Дюзите 100 % са заминали от карането на газ / 4*35-40 лв. / , Да се огледа за пукнатини легена да не смучи въздух и да се смени / 40-50 лв. /. Това ориентировачно без цени за труд . Ако искаш пак да минеш на газ : кабели и свещи / 100 % са за смяна от 2 годишното стоене- кабели между 75-150 лв. , свщи 20 лв NGK / , изпарител LOVATO , къдърен монтаж и настройка, но този мотор е капризен за газифициране но ако караш предимно извън градско се търпи .
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#8 Bobi

Bobi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 359 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W204 220CDI
    Nissan Patrol Y60

Публикувано 04 юни 2009 - 09:20

Адаша ти каза най-правилно.Единствения каприз на тоя мотор е маслото.Ако още е читав и искаш да го караш дълго маслото го сменяй на най-много 6000км.Марката сам си я избираш,но филтъра също винаги оригинален от БС или Ивайжет. И в НИКАКЪВ,ама като ти казвам НИКАКЪВ НАИСТИНА НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, няма да даваш на разни да ти пипат настройките на колата,особенно настройката за сместта там от шестограма.Ако имаш някакви проблеми,само при хора които са доказали,че разбират и имат апаратура.
  • 0
Публикувано изображение

#9 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 04 юни 2009 - 10:48

Здравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.

Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросният потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година производството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 T03 021, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федер шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 T03 021. Цената му в магазина на ул. Сребърна е 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Последните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.

Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенциометъра за него не се произвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпросната част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.

Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни :) .

Поздрави на всички и безавариино шофиране!
  • 1

#10 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 04 юни 2009 - 10:57

Здравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.

Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросния потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година пройзводството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 TX2 060, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федет шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 TX2 060. Цената му в магазина на ул. Сребърна е точно 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Поеледните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.

Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и досега не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенцоометъра за него не се пройзвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпроснате част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.

Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни :) .

Поздрави на всички и безавариино шофиране!


:allhail:
Имаш бира ако се видим по сбирките! Нищо че не съм съа 102 мотор.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#11 tuning13

tuning13

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 341 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    W123 1980г

Публикувано 04 юни 2009 - 12:40

Здравейте колеги,
Не се подлъгвайте по оферти за потенциометъра на Air flow сензора от порядъка на 300 - 400лв. Тази част просто не струва толкова пари, освен всичко не е ясно с какъв произход е, най-вероятно е китайски. Бих добавил, че най- малкото не е колегиално да ни го предлагат във форума на тази цена, при положение че китайски струва около 4.5USD за 300 броя. Пиша това защото и мен се опитваха да ме убеждават, колко му се покачва цената от транспортните разходи, а всъщност всичко е до това ако може да се "преебат" повече колеги с цел бърза печалба.

Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросния потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година пройзводството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 TX2 060, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федет шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.
Между другото на корпуса на потенциометъра е щампован старият номер 3 437 224 035, а върху етикета на кутията е новия F 026 TX2 060. Цената му в магазина на ул. Сребърна е точно 134лв. и още 18лв. за доставката от Германия с DHL. Аз си го получих точно за три работни дни.
Дистрибуторната капачка Bosch - 74лв. , палец Bremi - 8лв., термостат Behr - 27лв. пак от същия магазин. Кабели за свещи Beru (комплект 5бр.) 101лв., свещи Beru 4.3лв./бр. Поеледните ги купих от W&D с 10% отстъпка само защото отидох на място. Частите са за двигател М102.982 2300cc./132hp.

Колеги, от една година карам W124 комби (купих го от колегата Йонко- johoho) и досега не бях писал във форума поради липса на време, но сега написах всичко това само защото съм възмутен от отношението на някои некоректни търговци, опитващи се да ни убедят колко капризен е двигателя М102.*** и как потенцоометъра за него не се пройзвежда, а ние понеже сме "баровци" и караме дърти мерцедеси (моя е на 17 години) трябва да се набутаме по 375лв за една "пикана " керамична плочка залепена със силикон за пластмасова кутия. Нямаше да напиша всичко това ако въпросния търговец не ми беше казал, че ако ми продаде въпроснате част за по-малко от 320лв. щял да ми направи подарък. Мисля си че все пак не е нужно те да се "спонсорират" такива търговци.
Моля не ме разбирайте погрешно, аз си изкарвам парите като радио инжинер и не се занимавам с каквато и да било търговия на авточасти или ремонт на автомобили (освен моя собствен) и нека споменаването по-горе на търговците да не се третира като реклама.

Още веднъж се извинявам ако неволно съм обидил някой от Вас, а на некоректните търговци, сервизи и "майсторчета" - не се извинявам.
Нещо повече, в близко бъдеще ако времето ми позволи ще се опитам да напиша поредица от постове със снимки за различни ремонти на електрическата инсталация, на КЕ-Jetronic, монтиране на газова уредба на двигател с механичен инжекцион (този двигател може да работи перфектно с конвенционална газова уредба на газ и на бензин ЕДНОВРЕМЕННО и надеждно). Много ще се радвам ако има и още хора от форума занимаващи се с електроника, знаещи в подробности работата на КЕ-Jetronic и на газовите уредби и имат инжинерно мислене, да споделят своя опит в подробности.
Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни :) .

Поздрави на всички и безавариино шофиране!

:allhail: и от мен ракийката и мезето :icon_coolgrin:
  • 0

#12 tonyb

tonyb

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    W201 ,190E , 122 h.p.,1990

Публикувано 04 юни 2009 - 12:46

Това което мисля да публикувам бих се радвал да се копира, преписва и разпространява по какъвто и да е начин. Ще се радвам особено много ако зная, че труда ми се използва най-вече от хора занимаващи се с ремонти на КЕ-Jetronic и монтиране на газови уредби на двигатели М102.*** - за да не се учат на автомобилите ни :) .

Поздрави на всички и безавариино шофиране!


Колега,аз съм един от тия,дето ги е страх и да си помислят за газ на 102 мотор.Ако опишеш подробно оптималното газифициране (най-удачен изпарител,ГУ,начин на свързване) ще помогнеш на много хора като мен. Обещавам да почерпя - много здраво ! :beer: А пък дотогава ще си карам Нексията - тя е на газ и нямам абсолютно никакви проблеми,явно уредбата е монтирана от кадърен майстор.
  • 0
Mercedes Benz W201 - The Last Action Hero

#13 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Публикувано 04 юни 2009 - 13:23

Адаш, респект! Хубав пост, много хубав, браво!

kamenski84, мотора е слънце, НЕ слагай модерни свещи(с по няколко електрода).
Успех!
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 юни 2009 - 13:30

Много отдавна гоеоря, че М102 може да се кара на газ без никакви проблеми, ама много хора не вярват. Монтажа е важен, да го направи специалист, настройката после- също е много важна, а най-важно е да не се пипа по газовата от хора които нищо не разбират.
  • 0

#15 Nikefi4

Nikefi4

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W 208 230 KOMPRESSOR

Публикувано 04 юни 2009 - 14:57

Браво на колегата IVOS :icon_welldone: Дано повече хора от форума се научат че това тук е място за споделяне без комерсиална цел.
И от мен :allhail:
  • 0
S 124 200 TE 16




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни