МВ190Е-сваляне на "кора""Кората" на шофьорската врата
Започната от rotsen, 05 май 2009 - 19:09:48
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 май 2009 - 19:09
Здравейте,
потърсих решение на проблема чрез "търсачката" - не открих за МВ 190 Е.
Проблема ми е следният :
Заради нуждата от профилактика на повдигащия механизъм на прозореца на предна-лява врата - наложи се да махна кората. Стигнах до момента, в който трябва да извадя черната-пластмасова част/легенче/, държаща никелираната ръкохватка, с която се отваря вратата ... и до там ?! Огледах възможностите за демонтаж... "понапънах" малко по-силничко цялата кора ... - не става !! Само тази черна-пластмасова част не ми позволява да извадя изцяло кората. Следващите операции вече са лесни.
В тези почивни дни - ако има някой колега, който е разглабял предна-лява врата / кората / - да съдейства.
Предварително благодаря....
Нестор Иванов - кмета....
потърсих решение на проблема чрез "търсачката" - не открих за МВ 190 Е.
Проблема ми е следният :
Заради нуждата от профилактика на повдигащия механизъм на прозореца на предна-лява врата - наложи се да махна кората. Стигнах до момента, в който трябва да извадя черната-пластмасова част/легенче/, държаща никелираната ръкохватка, с която се отваря вратата ... и до там ?! Огледах възможностите за демонтаж... "понапънах" малко по-силничко цялата кора ... - не става !! Само тази черна-пластмасова част не ми позволява да извадя изцяло кората. Следващите операции вече са лесни.
В тези почивни дни - ако има някой колега, който е разглабял предна-лява врата / кората / - да съдейства.
Предварително благодаря....
Нестор Иванов - кмета....
#2
Публикувано 05 май 2009 - 20:27
Преди всичко се извинявам за малоумното обяснение, но компютърът ми е след преинстал на ОС и нямам нищо на него и немога да представя снимков материал за което съжалявам, както и да е :Р
кората се държи на 2 болта (еврейски звезди( лимбуси)) единият е точно зад хромираната дръжка (под пластмасово капаче) на която се държи жилото за отварящият механизъм и вторият майче беше в дръжката (издадената част за която се хващаш когато искаш да затвориш вратата), ако изобщо имаше такъв на 190-те а да забравих и за третото място на което се държи кората като отвориш врата при механизма на вратата има пластмасов П-образен профил който се държи на един винт който пада с кръстата отверка, ако си махнал всичките 3 винта кората би трябвало да се държи само на горната си част където захлупва оплътнението на прозореца, когато я хванеш с ръка за дръжката би трябвало да се размести, не е много трудно и нетрябва да се притесняваш че може да се счупи някоя щипка просто защото няма такива (за разлика от w202 например ) хромираното лостче/дръжка неиграе никаква роля в захващането на кората към вратата, ще се опирам да намеря снимков материал за да ти покажа нагледно как се сваля
кората се държи на 2 болта (еврейски звезди( лимбуси)) единият е точно зад хромираната дръжка (под пластмасово капаче) на която се държи жилото за отварящият механизъм и вторият майче беше в дръжката (издадената част за която се хващаш когато искаш да затвориш вратата), ако изобщо имаше такъв на 190-те а да забравих и за третото място на което се държи кората като отвориш врата при механизма на вратата има пластмасов П-образен профил който се държи на един винт който пада с кръстата отверка, ако си махнал всичките 3 винта кората би трябвало да се държи само на горната си част където захлупва оплътнението на прозореца, когато я хванеш с ръка за дръжката би трябвало да се размести, не е много трудно и нетрябва да се притесняваш че може да се счупи някоя щипка просто защото няма такива (за разлика от w202 например ) хромираното лостче/дръжка неиграе никаква роля в захващането на кората към вратата, ще се опирам да намеря снимков материал за да ти покажа нагледно как се сваля
мерцедесът е гениален в своята си простота
#3
Публикувано 05 май 2009 - 20:37
W201parchmentdrpnls.jpg 99,42K
78 Брой сваляния ето най-нагледно за какво става въпрос опитах се да го нарисувам ама неме бива в рисунките майче сваляш капачетата с отверка отдолу са болчетата след като ги отстраниш и тях повдигаш кората нагоре и разглащаш наляво, надясно зада видиш как точно се държи, би трябвало да се свалят така корит, все ми се струва че имаше още едно болче някъде около дръжката но на тази снимка несе вижда :/
мерцедесът е гениален в своята си простота
#4
Публикувано 05 май 2009 - 21:05
[quote name='radi B' post='165526' date='5th May 2009 - 21:27']Преди всичко се извинявам за малоумното обяснение, но компютърът ми е след преинстал на ОС и нямам нищо на него и немога да представя снимков материал за което съжалявам, както и да е :Р
Благодаря,
Това което сте ми показали на снимковия материал - изпълнил съм го точно !
• 1-я болт - 10 мм.- до хромираното лостче (под пластмасово капаче) - изваден !
• С кръстата отверка извадих и „П” образния профил / намира се точно до заключващия механизъм на колата /.
• Кората леко я издърпах „нагоре /наистина няма „щипки”/ – навсякъде кората се освободи…. но „запъна” само около хромираното лостче, което стои в черно PVC легенче. Тук някъде е проблема . Никъде „под-над-около” това хромирано лостче не виждам други винтове – болтчета или др.подобни.
Може би трябва да опитам да "пораздвижа" малко по-сериозно цялата - вече освободена - кора - освен "вертикално" - така и "хоризонтално".
От форума гледах снимков материал за сваляне на кора - – но за „124”-ка – там са по-други нещата.
Утре ще поработим – няма начин да не стане.
Благодаря за снимковия материал и съдействието…..
Благодаря,
Това което сте ми показали на снимковия материал - изпълнил съм го точно !
• 1-я болт - 10 мм.- до хромираното лостче (под пластмасово капаче) - изваден !
• С кръстата отверка извадих и „П” образния профил / намира се точно до заключващия механизъм на колата /.
• Кората леко я издърпах „нагоре /наистина няма „щипки”/ – навсякъде кората се освободи…. но „запъна” само около хромираното лостче, което стои в черно PVC легенче. Тук някъде е проблема . Никъде „под-над-около” това хромирано лостче не виждам други винтове – болтчета или др.подобни.
Може би трябва да опитам да "пораздвижа" малко по-сериозно цялата - вече освободена - кора - освен "вертикално" - така и "хоризонтално".
От форума гледах снимков материал за сваляне на кора - – но за „124”-ка – там са по-други нещата.
Утре ще поработим – няма начин да не стане.
Благодаря за снимковия материал и съдействието…..
#6
Публикувано 06 май 2009 - 18:15
Здравейте,
Днес направих следното - относно : ремонт на врата на водача – на МВ 190 Е
1. общ изглед на врата на МВ 190 Е – с ръчно вдигане на прозореца.
2. с кръстата отверка се развива болтче, което държи предпазното капаче, в непосредствена близост до заключващия механизъм на вратата. Капачето с винтчето го поставям в картонена кутия – там са всички извадени части.
3. с отверка се маха предпазното PVC капаче, което се намира в най-горната /тънка / част на дръжката, с която се отваря/затваря вратата. Капачето се оставя в картонената кутия.
4. показва се 1 бр. болт – развива се с ключе 8 мм. / малко е неудобно – но се развива /. Болчето също го поставям в картонената кутия.
5. освобождавам черната декоративна част, покриваща дръжката / става в натиск от страната, където е „врътката”/, с която се вдига/сваля прозореца. Металната дръжка, декоративната и част, заедно с дистанционната PVC шайбичка - също се поставя в картонената кутия. Вижда се „върха” на механизъма, с който се движи стъклото.
6. внимателно се повдига цялата кора – в посока „нагоре”/вертикално/ … ; при това положение – кората се „отделя” от захващането към металната част на вратата.
7. внимателно се раздвижва цялата кора – „хоризонтално”…; при това действие – отделя се кората от черното PVC легенче, в което стои никелираното лостче, с което се отваря вратата. Кората се оставя настрани.
8. внимателно се отделя 1бр. лостовата система /тел/, хваната към никелираното лостче. Освободеното черно PVC легенче - поставям в картонената кутия – при др. извадени части.
9. внимателно отстранявам тънкия - предпазен пласт „найлон” / или както там се нарича това PVC фолио / .
10. Показва се металната част на вратата – с 4 бр. болтове се крепи целия повдигащ механизъм на стъклото. Проверява се действието на механизъма; смазват се движещите му части; правят се необходимите ремонти – подмени и т.н……
11. смазах и т.н.”ограничител” на вратата - и без това имаше нужда….
12. Сглобката – по обратен ред.
Днес направих следното - относно : ремонт на врата на водача – на МВ 190 Е
1. общ изглед на врата на МВ 190 Е – с ръчно вдигане на прозореца.
2. с кръстата отверка се развива болтче, което държи предпазното капаче, в непосредствена близост до заключващия механизъм на вратата. Капачето с винтчето го поставям в картонена кутия – там са всички извадени части.
3. с отверка се маха предпазното PVC капаче, което се намира в най-горната /тънка / част на дръжката, с която се отваря/затваря вратата. Капачето се оставя в картонената кутия.
4. показва се 1 бр. болт – развива се с ключе 8 мм. / малко е неудобно – но се развива /. Болчето също го поставям в картонената кутия.
5. освобождавам черната декоративна част, покриваща дръжката / става в натиск от страната, където е „врътката”/, с която се вдига/сваля прозореца. Металната дръжка, декоративната и част, заедно с дистанционната PVC шайбичка - също се поставя в картонената кутия. Вижда се „върха” на механизъма, с който се движи стъклото.
6. внимателно се повдига цялата кора – в посока „нагоре”/вертикално/ … ; при това положение – кората се „отделя” от захващането към металната част на вратата.
7. внимателно се раздвижва цялата кора – „хоризонтално”…; при това действие – отделя се кората от черното PVC легенче, в което стои никелираното лостче, с което се отваря вратата. Кората се оставя настрани.
8. внимателно се отделя 1бр. лостовата система /тел/, хваната към никелираното лостче. Освободеното черно PVC легенче - поставям в картонената кутия – при др. извадени части.
9. внимателно отстранявам тънкия - предпазен пласт „найлон” / или както там се нарича това PVC фолио / .
10. Показва се металната част на вратата – с 4 бр. болтове се крепи целия повдигащ механизъм на стъклото. Проверява се действието на механизъма; смазват се движещите му части; правят се необходимите ремонти – подмени и т.н……
11. смазах и т.н.”ограничител” на вратата - и без това имаше нужда….
12. Сглобката – по обратен ред.
#7
Публикувано 06 май 2009 - 18:26
Благодаря - направих опит /след Вашето и на колегите писания / - и стана...... !!!Избутва се самото "легенче" напред или назад беше.Смело бутай кмете.Поздрави.
Даже направих и снимки... поне се опитах ???
Но - май ще се наложи да търся целия повдигащ механизъм на стъклото....?!
Щом стъклото започне да наближава горния край на вратата - започва да се чува СИЛНО ПУКАНЕ и не може да се вдигне до горе ??
Засега ще караме така... после... ще видим...
Поздрави на всички..
Нестор Иванов - "кмета"...
#8
Публикувано 13 май 2009 - 12:53
Всичко добре кмете,ама болтчето с глава 10
И хайде и аз да попитам! Преди 15144564987 год. ви питах за това,че предна дясна врата се закл./откл. наполовина(в смисъл моторчето прибира/избутва само 1/2 от бутончето на вратата)!
Не че нещо ми пречи(мадамите даже са много доволни,че им отварям вратата (не че ако не беше наред нямаше да го правя) ),ама взе да ми писва! Тамън заключа и хоп оттам да помогна на моторчето!! Сега разглобих вратата(по-точно кората) налягане и вакуум има,ама все едно нещо спира бутона до половината!! Имам съмнение за самата помпа на централното!! Дали има толкова голяма вероятност само на тази врата да не и достига въздух,защото всички други са си ОК!!!
И установих още нещо! Ако има дори и мин. загуба на налягане или вакуум,централното не работи! Помпата си ручи и подаденият или засмукан ...... ъммм въздух си извирясва навън,и нито една машинка не работи! Всичките врати са навързани и това ме наведе на мисълта за помпата!!
Ще съм много благодарен ако някой даде идея как да го оправя!
Довечера ще пробвам с нова помпа(от една 124-ка) и ако случайно се оправи,ще споделя,ако не-пак .....
Моля за помощ!!!
Предварително Благодаря!
Забравия да напиша Става дума за W 201 или 190,1986год. ако има някакво значение
И хайде и аз да попитам! Преди 15144564987 год. ви питах за това,че предна дясна врата се закл./откл. наполовина(в смисъл моторчето прибира/избутва само 1/2 от бутончето на вратата)!
Не че нещо ми пречи(мадамите даже са много доволни,че им отварям вратата (не че ако не беше наред нямаше да го правя) ),ама взе да ми писва! Тамън заключа и хоп оттам да помогна на моторчето!! Сега разглобих вратата(по-точно кората) налягане и вакуум има,ама все едно нещо спира бутона до половината!! Имам съмнение за самата помпа на централното!! Дали има толкова голяма вероятност само на тази врата да не и достига въздух,защото всички други са си ОК!!!
И установих още нещо! Ако има дори и мин. загуба на налягане или вакуум,централното не работи! Помпата си ручи и подаденият или засмукан ...... ъммм въздух си извирясва навън,и нито една машинка не работи! Всичките врати са навързани и това ме наведе на мисълта за помпата!!
Ще съм много благодарен ако някой даде идея как да го оправя!
Довечера ще пробвам с нова помпа(от една 124-ка) и ако случайно се оправи,ще споделя,ако не-пак .....
Моля за помощ!!!
Предварително Благодаря!
Забравия да напиша Става дума за W 201 или 190,1986год. ако има някакво значение
#9
Публикувано 13 май 2009 - 19:02
Колегиии,а сложете една ръка,дет се вика
#10
Публикувано 17 юни 2009 - 15:36
Абсолютно същото. Тази врата се отваря последна ако не се лъжа като се заслушам на тихо място. Не съм отварял кората там, но явно ще се наложи, ако някой колега даде акъл.
Cheers
Cheers
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната , която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.
#11
Публикувано 10 юли 2016 - 19:04
Здравейте, Наложи с да махам кората на предна дясна врата на моята 190-ка, потърсих с търсачката и открих тази тема, събуждам я за да добавя и снимки към описанието на rotsen от преди 7 години. Благодаря на съфорумците, които са се потрудили преди мен. Справих се лесно, първо се маха капачето на дръжката, отдолу се вижда болта, крепящ дръжката, сваля се, после с кръстата отвертка се маха пластмасовото капаче на ключалката, накрая се повдига задния край на легенчето на хромираната дръжка и се избутва назад (към пантите на вратата) и се откача куката от дръжката. Кората излиза лесно нагоре. Това е. Дано и други ползуват тази тема, то малко останахме тия, дето караме такива коли.... ама има още много живот в тях...
Прикачени файлове
#12
Публикувано 10 юли 2016 - 19:46
А някой случайно да знае как се ремонтират тези кори? Моите се отлепиха от времето, лепих та дори с такер ги хванах.
Но тази кожа така силно се свива, че започна да обръща шперплата.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#13
Публикувано 16 юли 2016 - 08:51
Колега аз моите ги лекувам с такера - подлепям си с Ц200 където трябва а отгоре, за да не се прибира кожата минавам с такерчето. После за да скрия грозотията от такера залепям по една Г образна лайстна (винкел алуминиев) от онези кухненските и става прилично. Мога да добавя малко снимчици. Ето е те така грозно се разлепят отгоре:
Защото нямат хубава лайстничка която да държи кожата - като на 124-ките - нещо такова:
И за това ей така ги бия с такера грозно:
И така
И малко ги подлепям с Ц 200 - а на самите щипки отзад хубаво им зачиствам местата като махам заводското лепило и ги залепям с черния силикон на вюрт - много е здрав
Алуминиеви лайстни за кухненски мебели - на сивия ми салон си ги оставих в натурален сив цвят - но този ми е черен и ги боядисах да са в тон
Залепям здраво лайстните - като после с макетното ножче режа отдолу излишния изплют силикон
Отрязах си и дупки за говорители на предните кори
Малко късно се сетих - за да стане боята по лайстните здрава и трайна - няколко ръце лак с втвърдител
Всички дреболии смъкнати и измити с обезмаслител, за да станат като нови ...
Ето ръба на кората вече заприлича на нещо
Стъклоповдигачите и ограничителите почистени и смазани - всички врати снабдени с найлони, за да пазят корите от влага и да шумоизолират - както си е била от завода
Стана прилично - особено като се сетя каква свинщина беше в началото
Тонколоната е адски пайнер от преди 20 години ...
Ако салона е сив аз лично не боядисвам лайстните - харесва ми как стоят в алуминиев "цвят"
Не казвам, че това е най-правилния начин - има и други начини - от и-бей кори изглеждащи като чисто нови от американски 190-ки ... или пък на професионален тапицер, но и в двата случая ще струва скъпо а аз съм практичен човек и не бих дал 1000 лв. за корите на кола, която струва 2-3 хиляди лв.
#14
Публикувано 16 юли 2016 - 12:22
Моите не са разлепени, ама определено доста ми допада как си го направил !!
Евала, сега даже се чудя защо не са ги правили по някакъв подобен начин ?
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#15
Публикувано 16 юли 2016 - 14:59
Много добре се е получило, могли са и те да го направят, но явно продукцията се оскъпява.
Иначе цената на една кора за моята W201 е: 145,42 €
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни