Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

трудно палене при топъл двигател


  • Please log in to reply
57 мнения по тази тема

#31 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1273 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 24 май 2009 - 19:13

Има и 126 к.с. с вакуумното запалване без многото електроника (вакуумното делко от там се познава)

В Бг никога не е имало от този модел!
  • 0

#32 yavrik

yavrik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190E, 1989

Публикувано 26 май 2009 - 21:53

Колега може да ти звучи логично това което си написал, но ще си говорим пак след като си смениш дюзите. И това с добавките, извинявай, е пълна глупост. Ти карай на газ пък после сипвай добавки - половин час да работи на газ колата с малко по-богата смес от необходимото и след това бензиновите дюзи така са зацапани че нон-стоп трябва да наливаш добавки и пак няма да смогнеш да я очистиш навреме за следващия топъл старт след 10-20 мин седене.

Иначе на Яврик ще му кажа че ако проблемът му беше електрически - първо щеше да го усетиш карайки на метан, като едно голямо БУМ. Защото запалителните процеси при използване на газово гориво са малко по-различни. Заради по-високата диелектрична плътност на гориво-въздушната смес на газ, искрата достига по-голямо напрежение преди да прескочи от единия електрод на свещта към другия. Това значи че ако има някъде слабо място, пропукано, по кабели, палец, капачка, първо на газ ще го усетиш.

После - да не би да са ти дали повечко аванс заради метановата уредба. Ти ако не се лъжа с ТСЗ запалителна система, където аванса се регулира от делкото, а не от октан-коректор като при ЕЗЛ. Въобще не е ясно колко и какви интервенции е имало по горивна и запалителна системи. Според мен е най-добре да отидеш да ти направят една добра центровка на делкото, според предписанията - 10 градуса преди ГМТ на празен ход, после един газ-анализатор на бензин с регулиране на гориван смес, и накрая може да си монтираш един ТАП (тайминг аванс процесор) за метана(ако няма). Да дава екстра предварение докато караш на метан, че той е към 110 октана, а бензинеца е само 95.



За съжаление както вече писах по - горе проблема не е в дюзите, защото това беше първото нещо което смених и уви, пак същото.
А възможно ли тази пета дюза да не изключва и да работи постоянно и за това колата да се дави? Може би има някаква логика, макар, че много не разбирам.
  • 0

#33 bis

bis

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ПЛОВДИВ

Публикувано 28 май 2009 - 17:33

За съжаление както вече писах по - горе проблема не е в дюзите, защото това беше първото нещо което смених и уви, пак същото.
А възможно ли тази пета дюза да не изключва и да работи постоянно и за това колата да се дави? Може би има някаква логика, макар, че много не разбирам.

За дюзите разбрах, но не казваш дали си провери свещите, дали са нови, какво им е разстоянието и т.н.
  • 0

#34 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 29 май 2009 - 15:41

За съжаление както вече писах по - горе проблема не е в дюзите, защото това беше първото нещо което смених и уви, пак същото.
А възможно ли тази пета дюза да не изключва и да работи постоянно и за това колата да се дави? Може би има някаква логика, макар, че много не разбирам.


Не съм се изразил правилно - аз също не смятам че са дюзи. Най-малкото съм сменял дюзи и това по никакъв начин не промени работата на моя мотор.

Не-паленето на топъл мотор може да се дължи на бедна смес, на богата смес, или на недостатъчно аванс или на повече аванс. Затова те посъветвах да отидеш да ти регулират горивна смес - 1.0% СО на празен ход и температура на мотора от 60 до 80 градуса, както и предварение на запалването - 10-12 градуса преди ГМТ на празен ход без вакум. Може и "моторчето" за празен ход да е клеясало и да не може да регулира активно постъпващия в мотора въздух.

Това за петата дюза е възможно, зависи какво е управлението й - на по-новите мотори е през релето на помпата, на по-старите от другаде.
  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#35 MitakaxXx

MitakaxXx

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 94 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:s.Iskrec
  • Автомобил:
    Mercedes 190E 2.0

Публикувано 17 август 2009 - 00:47

Здравейте колеги,
при мен дойде 190-ка която палеше от четвърт,няма топла няма студена, но не можеше да се изфорсира.Повече от 3500 оборота не можеше да вдигне.Проверих цялата инсталация докато не остана само варианта глава на инжекциона. Ето на който му е интересно какво има в нея да погледне снимките долу.Колега Varvik, не се плаши, и аз си мислех че е нещо мн по-сложно, ма не.. Прочистих цедките над всеки един калпан със спрей за карбуратори,смених 4-те кръгли гумички които уплътняват на главата защото се бяха разтегнали мн,продухах всички канали и отворчета сглобих(при което видях малко зор но от 2-рия път стана) после закачих маркучите и тръбичките и мерих дебита на горивото,които изкарва за 1 мин.Леко надвишаваше каталожните стойности но го пренебрегнах.Важното е че порциите гориво които изкарваше от 4-те тръбички за дюзите беше еднакво. Преди да я разглобя го мерих и първо порциите бяха мн по-малки от каталожните и второ на всеки цилиндър различни.Измерването за цикловото количество гориво се правят без дюзи А когато ги премерих със закачени дюзи се изумих просто.Дюзата на трети цилиндър беше почти запушена.За 1 минута тя не изкара и 10мл .Не помня точно колко трябваше да е,но близо 10 пъти по-малко изкара от останалите. Сглобих всичко и колата запали и се форсираше вече без проблем. Та макар и с една мн запушена дюза колата палеше и работеше устойчиво. Почти съм сигурен че твоя проблем не е в дюзите понеже колата пали от раз макар със запушени. Възможно е да се лъжа, аз говоря за моя конкретен случай.
Датчика с вакумите както каза Subsonic е температурен, аз ги проверявам като с един мултицет дето може да мери температура го слагам във съд с вода която загрявам на котлона и следя температурата.На около 60 градуса се отваря и започва да пуска малко повече въздух в смукателния колектор като по този начин на загрял двигател обеднява сместа.
За пусковата дюза можеш да премериш с мултицет кога е включена и кога не. На моя тя се включва само в стартерен режим студена. Въпреки че си мисля че се пуска всеки път независимо от температурата на двигателя,но не съм обеден. Мога да си направя експеримента да видя кога се пуска и за колко време и после да ти кажа за сравнение с твоя
Ако си ентосиаст и имаш познания по колите ще ти дам линк как се проверява цялата електроника и механика по КЕ Jetronik. Тук във форума на МБ един колега беше обяснил всичко най детайлно,степенувано и подредено.На мен лично ми помогнаха много неговите обяснения за отстраняване на проблема и най-важното .. да го открия .

Трябва да знаеш че каквото и да ти казват колегите във форума няма гаранция че проблема ще ти се реши. Трябва да си се позанимаваш ти или някой който разбира, да мери налягания на горна,долна камера дебити на горивото на всеки един цилиндър, да свалиш и дюзите да ги видиш. Много важно е да не смука въздух някаде двигателя(Колегата чието обяснение използвах аз мн подробно и пълно е обяснил как се проверява това посредством мултицет за мерене на напрежение на ламбда сондата и спрей за карбуратори). Моят съвет е да направиш всичко стъпка по стъпка както го е обяснил човека, за да си спестиш излишно хвърляне на пари за части които няма да ти решат проблема .
Аз със моя скромен опит ще помагам с каквото мога :)
Поздрави

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC05925.jpg   350,19K   75 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC05926.jpg   435,36K   76 Брой сваляния

  • 0

#36 yavrik

yavrik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190E, 1989

Публикувано 17 август 2009 - 17:42

Благодаря, Митак, но за мен проблема съм го решил по следния начин: карам така докато върви колата. Повече от две години я карам така и вече й свикнах. Е, дразни ме понякога. Иначе съм ентусиаст, по-точно може би бях. Вече не ми пука толкова. Ръчка и това е. А не съм и от тези които се биха наели сами да разглабят двигателя, разбирам от други работи, но не и чак толкова от двигатели, маркучи и прочее. А от майстори ми омръзна. По тяхната логика трябва да сменям всичко по ред до налучкване и докато случайно виж и се оправила колата. А след месец свършват жегите и така до следващото лято. А до тогава я камилата я ......
Все пак благодаря ти за съветите!
  • 0

#37 Bobi

Bobi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 369 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W204 220CDI
    Nissan Patrol Y60

Публикувано 25 август 2009 - 00:09

Дозатора след като го разглоби и почисти после заработи ли!? Питам щото и аз правих същото с моя,но освен че го прецаках да тече друго не свърших.Пък на всичкото отгоре вътре не беше изобщо мръсен.И клапите как разбра как да ги настроиш!? Я дай малко повече информация,това е много интересна тема.
  • 0
Публикувано изображение

#38 bis

bis

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ПЛОВДИВ

Публикувано 10 октомври 2009 - 12:46

Имам повод да почерпя, понеже вчера взех колата от майстора, след многократни проби вече е решен проблема, майстора за един ден я разглобяваше и пробваше, ремонта беше под сто лева- само труд, без подмяна на части. От разговора с него разбрах, че причините за труднотопалене може да са доста, поне 5-6 и се върви по веригата. За мен конкретно е било бедна смес на бензина, като е студена, горе- долу й стига, щом обогати, като е гореща- също, но на 50-60 грасуса- не стигаше горивото и въртеше. Проблема ми каза той, че е пробив на горивото по магистралата и го връща обратно от клапан, в резервоара, а бензина не стига до инжекциона. Спуканата мембрана е причина за това, като това беше от две годинии пробива се увеличава и се влошаваше- тоест щеше да дойде до момента да не може да пали изцяло. А тогава може даси купа акумулатор или стартер, като ги скапя.За да питате колеги- майстора ми е добър и взима сносни пари- който е близо до Пловдив- телефона му е 0888837587. Може проблема да ви е другаде- търсене му е майката, успех......
  • 0

#39 yavrik

yavrik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190E, 1989

Публикувано 11 октомври 2009 - 08:15

Имам повод да почерпя, понеже вчера взех колата от майстора, след многократни проби вече е решен проблема, майстора за един ден я разглобяваше и пробваше, ремонта беше под сто лева- само труд, без подмяна на части. От разговора с него разбрах, че причините за труднотопалене може да са доста, поне 5-6 и се върви по веригата. За мен конкретно е било бедна смес на бензина, като е студена, горе- долу й стига, щом обогати, като е гореща- също, но на 50-60 грасуса- не стигаше горивото и въртеше. Проблема ми каза той, че е пробив на горивото по магистралата и го връща обратно от клапан, в резервоара, а бензина не стига до инжекциона. Спуканата мембрана е причина за това, като това беше от две годинии пробива се увеличава и се влошаваше- тоест щеше да дойде до момента да не може да пали изцяло. А тогава може даси купа акумулатор или стартер, като ги скапя.За да питате колеги- майстора ми е добър и взима сносни пари- който е близо до Пловдив- телефона му е 0888837587. Може проблема да ви е другаде- търсене му е майката, успех......


Браво "bis". Кога ли аз ще се похваля така!!! А впрочем кога и къде ще е черпенето? :0_yahoo:
  • 0

#40 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 09 февруари 2010 - 23:56

Може би се включвам много късно, но чак сега забелязах тази тема. Абсолютно си прав колега.

Проблема ми каза той, че е пробив на горивото по магистралата и го връща обратно от клапан, в резервоара, а бензина не стига до инжекциона. Спуканата мембрана е причина за това, като това беше от две годинии пробива се увеличава и се влошаваше- тоест щеше да дойде до момента да не може да пали изцяло.

Трудното палене при загряла кола се дължи най-вече на това, че мембранката на горивния акумулатор, намиращ се до бензиновата помпа се пука и част от бензина се връща обратно в резервоара. При загасен мотор остатъчното налягане на бензина трябва да е около 2,8 бара, в рамките на половин час след като се загаси мотора. При скъсана мембранка налягането пада много бързо до бара, образува се възглавница от бензинови пари и помпата вече много трудно подкачва бензин. Провалите в оборотите при рязко изфорсиране се дължат също на това. За да не даваш грешни пари за нов горивен акумулатор, на първо време прещипи е нещо тънкото маркуче, което свързва горивния акумулатор и резервоара. Ако колата започне да пали по-лесно, сменяи тази джаджа, ако ли пък положението е същото търси на друго място проблема.
Трябва да знаеш обаче, че с прещипано маркуче пак няма да пали така както с изправен горивен акумулатор.
  • 0

#41 yavrik

yavrik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190E, 1989

Публикувано 11 февруари 2010 - 20:03

А колко струва този горивен акумулатор? И защо сега в студеното нямам този проблем, а само лятото когато е над 15 градуса.
  • 0

#42 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 12 февруари 2010 - 08:56

А колко струва този горивен акумулатор? И защо сега в студеното нямам този проблем, а само лятото когато е над 15 градуса.


Аз като си търсех за моята, за SWAG ми обявиха около 160лв. Оригиналния на Bosch е оклоло 280лв. На студено пали по-лесно, защото неможе да се образува възглавница от бензинови пари, която да достигне при помпата (така поне пише в Haynes-a).
  • 0

#43 bis

bis

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ПЛОВДИВ

Публикувано 12 февруари 2010 - 20:41

При мен този възел беше изолиран и проблема изчезна на 90 процента, само с цената за труда, без части-беше затворен пътя назад.И така колата си работи и пали нормално.
  • 0

#44 yavrik

yavrik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 55 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц 190E, 1989

Публикувано 12 февруари 2010 - 21:43

BIS, а как го изолира и ще работи ли колата без този горивен акумулатор? И къде се намира горе долу? Ако е до бензиновата помпа значи трябва да е отзад, така ли?
  • 0

#45 bis

bis

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ПЛОВДИВ

Публикувано 28 февруари 2010 - 17:52

Намира се от долу до бензиновата помпа,относно изолирането му- колата си работи добре, но питай майстора как го прави, предполагам го запушва.... но имай впредвид, че от месец отново ми направи съшия проблем и този път майстора откри загуба на налягане и връщане на горивото, от клапан на бензиновата помпа. Лошото е , че се продавал само комплект с нея, затова е трудно намирането му, но като го смених, сега пали веднага при 50-60 градуса. Също така може и да се отвори, и да се направи, въпреки, че е капсулован- при стругар. Като стои развален, той не затваря прихода на гориво назад от бензинова помпа и налягането пада постепенно като загасиш, така и при полу-горещ двигател сместта е бедна. После се започва едно въртене, като на 1,2 и 3 чилиндъра припалва, гасне и така....Само че това той го замерва, къде точно е - а аз съм полицай......Аз замервам друго.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни