Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Основен ремонт и още нещо!W201


  • Please log in to reply
55 мнения по тази тема

#1 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 25 януари 2009 - 00:34

Та по темата. Колата ми е W201 1989г. с мотор 102.962 която карам от три години и половина през които съм навъртял 40 000 км. По километраж е малко над 240 000 км. След първите две смени на масло /от общо пет до сега/ се забелязваше спад на мощността и прогресивен разход на масло , което ме водеше към мисълта , че има значително износване , прикрито с наливане на добавки.Което се оказа точно така след като отворихме мотора.

Резултатите: главата е крива, гарнитурата й направо се беше стопила. Мотора е прегряван . Буталата са повлекли/но леко/. Сегментите са си заминали отдавна.Значително количество нагар по клапани,бутала, леглата на изпускателните клапани, особено на 1-ви и 4-ти цилиндър. Явно в горивния процес освен маслото е участвал и антифриз, въпреки , че не съм имал значителни загуби на охл. течност/разход под 1л. на година/.

Ремонта: Главата е обезкостена. утре я пращам за ревизия - шлайф и всички други шукарии- смана на водачите /щото клапаните си хлопат в тях/, нови гумички , припасване на клапани.

Хонинга е перфектен. Вижда се навсякъде. Цилиндрите нямат ръб и не са износени на елипса/което беше най големия ми страх , но ми олекна/.След цялото гъзене , чесане по главата и мерене реших да остана на стандартен размер сегменти и биелни лагери.Основни лагери няма да сменям.Буталата , въпреки че са леко повлекли ,смятам да не сменям.Все пак съм карал с тях така 40 000 км, пък и са оригиналните/ между другото са производство на Нурал/.Болтовете на главата са в норма и няма да ги сменям.

Частите: - сегменти - Мале
- биелни лагери- Колбеншмидт
- гарнитури - важните Елринг, останалите -квото има
- водачи на клапаните- федерал могул

Освен това: нови задни пружини Каяба , средно гърне Полмостроу, предни дискове и накладки Текстар, ремък , филтри ,масла ,антифриз, свещи и други дреболий.

Конкретни въпроси нямам ,освен- кво да правя с веригата/двойна/ при положение че е разтегната около 5-6 мм, успокоителя е перфектен , а банана е здрав? Може да ви се вижда смешен въпроса, но вече излезах от планувания бюджет.
Но ще съм благодарен на всеки който даде креативно предложение, мнение и съвет, преди да е затворен мотора.

Да се похваля:
След година дебнене по форуми, пазари и тн. най-накрая си взех джанти .модела е за 124-ка от тези с 15-те дупки- 7J15H2 ET 41 + плюс оригинални капачки и 25 бр. оригинални болтове/ 39 мм/ на смешна цена.
Та въпроса е: ако надяна на тях 205/60/ 15 дали няма да опират някъде / особено от пред/? ако някой е карал 190-ка със стоково окачване с такъв размер гуми нека сподели опит.

Този пост е редактиран от bon_bonev: 02 март 2009 - 13:58
Оправяне на заглавието според правилата на подфорума на Ц класата ! :)

  • 0

#2 tonyb

tonyb

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    W201 ,190E , 122 h.p.,1990

Публикувано 25 януари 2009 - 00:51

Сигурно много си харесваш колата,за което те разбирам ,обаче не мога да разбера защо не си вземеш направо читав мотор,при положение,че автокъщите и моргите са затрупани със 190-ки.Даже има и такива със 2,6 мотор,който си е истинско съкровище. Ама аз просто така си разсъждавам,иначе ти желая успех с ремонта! :icon_coolgrin:
  • 0
Mercedes Benz W201 - The Last Action Hero

#3 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 25 януари 2009 - 01:08

Сигурно много си харесваш колата,за което те разбирам ,обаче не мога да разбера защо не си вземеш направо читав мотор,при положение,че автокъщите и моргите са затрупани със 190-ки.Даже има и такива със 2,6 мотор,който си е истинско съкровище. Ама аз просто така си разсъждавам,иначе ти желая успех с ремонта! :icon_coolgrin:


Благодаря за пожеланието.

щото ме е страх да не стана с 2 мотора за правене. за инплантиране на по-голям мотор не съм и мислил дори щото вероятно ще трябва да си преправят доста неща. Сега ремонта ще ми излезе на цена на мотор втора ръка, поради това , че ползвах прилични отстъпки при закупуването на частите.
Да :icon_welldone: много си обичам колата.
  • 0

#4 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 25 януари 2009 - 02:01

ще направиш някои грешки.
-ако искаш да си вдигнеш налягането на маслото--смени и основните лагери.
-Болтовете за главата-задължително ги смени с нови, въпреки че си ги мерил и са под максимума, като тръгнеш да ги стягаш, някои ще се разтеглят и ти ще го усетиш в динометричния ключ
-сложи гарнитура на главата на Victor Reinz, а също и такъв силикон където е нужно.
-смени и задния семеринг на коляновия вал
-провери клапаните за пукнатини
-изчисти нагара от челата на буталата, а в каналите за семерингите го чисти САМО в дълбочина, но не и в ширина!
  • 0

#5 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 25 януари 2009 - 02:13

ще направиш някои грешки.
-ако искаш да си вдигнеш налягането на маслото--смени и основните лагери.
-Болтовете за главата-задължително ги смени с нови, въпреки че си ги мерил и са под максимума, като тръгнеш да ги стягаш, някои ще се разтеглят и ти ще го усетиш в динометричния ключ
-сложи гарнитура на главата на Victor Reinz, а също и такъв силикон където е нужно.
-смени и задния семеринг на коляновия вал
-провери клапаните за пукнатини
-изчисти нагара от челата на буталата, а в каналите за семерингите го чисти САМО в дълбочина, но не и в ширина!


Четах ръководството за ремонт и експлоатация / руската версия/ и гледам да следвам написаното.
налягането на маслото при загрят мотор беше около 2.7-2.8 на празен ход.
ще сменя болтовете и семеринга
относно нагара- постъпих точно така . чел съм твои постове по други теми относно това. междудругото - изобщо не са спекли и по каналите няма нагар.
клапаните ще бъдат проверени от човека който ще прави главата , която също ще бъде проверена
Идеи относно веригата?
  • 0

#6 pepino

pepino

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 476 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия

Публикувано 25 януари 2009 - 08:52

Смени си и веригата заедно с всички плъзгачи и обтегачи поне аз това бих направил и тъи като си разглобил мотора даи си и стартера и генератора да ти го проверят.
И не забравяи да провериш и почистиш дюзите
Успех вярвам че ще стане хубава кола
  • 0

#7 калоян

калоян

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W211 2,7CDI-2001-черен металик.W201-хобито- 2.0 бензин 1992-черен металик

Публикувано 25 януари 2009 - 11:20

По удачния размер гуми за твоята кола е 205х55х15"-по добре очертават калника,а на 60 при големи неравности ще ти опират в бронята отпред,малко но достатъчно да се изнервиш.Кабели на свещите не забравяй и гумените маншони и маркучи по инжекциона.Гарнитурата на главата послушай Loriser.Аз бих сложил и нови клапани .
  • 0

#8 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 25 януари 2009 - 12:22

Ами аз съм с 195,и пробвах с 205! Леко опират в амортис.,но с фланци нещата сае оправят(аз не сложих и си карам с 195,просто ме дразнят фланците). Бобкаа,въпреки че не си написал,а аз съм сигурен че така ще стане,не слагайте силикон по гарнитурите!!!! Още повече тече!!! Иначе за марката правилно са ти казали Reinz(мойта е Goetze и не съм доволен,отзад пак леко сълзи)!!! Абсолютно задължително се сменяват болтове за глава,при всяко нейно сваляне,забелязах че си извън бюджета,ама не ги пропускай,важни са!!! Въпроса за веригата е риторичен,нали :)
Успех ти желая,и браво за ентусиазма,защото повечето ги дават на вторични :(
  • 0

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 25 януари 2009 - 12:47

Vitcig, написах- "КЪДЕТО Е НУЖНО" тоест не по гарнитурите, а по капака за веригата примерно. добре е да се сложи и по гарнитурата на картера, особено ако е заваряван на аргон някога, без други гарнитураи.

ако сложи нови клапани, ще излезе извън бюджет.. нови са нужни за нерваците, ако караш спокойно--може и старите
веригата--прецени си, желателно е да я смениш, но само с вериги на jws--при мен цената на такава е около78лв (нямам налични и не мисля да продавам вериги въобще, че са отговорност)
принципно 102 не късат вериги.
банаите с времето стават на бакелит и се чупят, нищо че не са мръднали, такаче ги смени, те са евтини

ако ти затрябват запалит. кабели-пиши ми

стартера и генератора, може и сам да си ги чекне, пича е вътре в материята ;)
няма да има майстор де ще му каже--супер, са, бегай---все ще има, абе хубаво е да сменим я втулки, я стъргане.. я лагерче...
проверяваш сам, за луфт, за шум в лагерите, зареждане, четки, на стартера гледаш и чистиш шалтер, чистиш стружките при бендикса и т.н.
  • 0

#10 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 25 януари 2009 - 15:56

Повечето майстори шляпат навсякъде силикон с и без нужда :):):) Всички вериги който съм виждал досега(независимо febi/swag/topran ...) са Iwis ( http://www.iwis.com/ ) комплекта кабели за тоз мотор на Beru e 112лв./Champion 90лв. (по единично са м/у 32-43)
Колега да споделиш после инфо за резултата от ремонта :)
  • 0

#11 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 27 януари 2009 - 23:37

Утре трябва да е готова главата, което предполага , че до няколко дни мотора ще бъде събран. В този ред на мисли да ми препоръчате масло което да ползвам при разработване на мотора , както и съвети как точно да разработвам. Чувал съм за масла с добавки които се ползват само за разработка.
  • 0

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 28 януари 2009 - 00:13

без добавки!

вземи си масло GM 10В40, полусинтетика, евтино е, и след 2-3000км го изхвърли и си вземи масло със спецификация МБ229.3
  • 0

#13 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 31 януари 2009 - 07:23

Малко снимки
Прикачен файл  PIC_4385.JPG   242,12K   300 Брой сваляния
тук ясно се вижда хонинга , нагара и ужасната гняз от добавките.
Прикачен файл  PIC_4397.JPG   242,43K   287 Брой сваляния
тук също
  • 0

#14 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 31 януари 2009 - 08:16

Какво ти се е случило с 4-ти цилиндър???????? :o :huh:
  • 0

#15 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 31 януари 2009 - 10:12

Нищо особено приятелю- това е нагар по буталото след като е разкиснато с малко нафта. И другите цилиндри бяха в почти същото "цветущо" здраве.Това са последствията от високия разход на масло.
Прикачен файл  PIC_4389.JPG   244,43K   178 Брой сваляния
снимка на втори и трети цилиндър
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни