Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Маслото - основните неща, които трябва да се знаятАвтор Caмo Дизeл


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2857 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 18 май 2008 - 22:58

Автор Caмo Дизeл




Ще се спра само на основните понятия. После можем да изпадаме в допълнителни подробности.
Целта на темата е да даде най-обща начална представа за моторните масла, на тези, които съвсем си нямат такава. Знам, че много от вас ги зная тия работи не по-зле от мен, но също така знам, че има такива, които биха научили нещо допълнително.
Самият аз не съм специалист по трибология или петрохимия и не гарантирам за абсолютна точност. Приемайте ги на собствен риск. Фактите изложени по-долу в по-голямата си част са получени от Интернет източници, преведени, допълнени и променени според моите лични знания и разбирания. Най-долу ще дам линкове, където всеки сам може да продължи да чете.
Приятно четене

Съдържание:

1. Предназначение и задачи на моторното масло.
2. Видове моторни масла според техният състав и произход.
- Минерални
- Полусинтетични
- Хидрокрек
- Напълно синтетични
3. Класификация на маслата
- Вискозни класове (SAE)
- Качествени класове (ACEA, API)
4. Какво масло да изберем?

________________________________________________________________
1. Предназначение и задачи на моторното масло.

За какво всъщност служи маслото в двигателя? Очевидният отговор е, за да смазва. Формулирано по-точно, най-важната функция на маслото е да предотвратява прекия контакт между две метални повърхности. Това се осъществява посредством образуването ма маслен филм между контактуващите повърхности. Дебелината и свойствата на този филм зависят пряко от състава на маслото и условията на средата.

Втората много важна функция на маслото е да отвежда топлината, образувана при триенето на повърхностите, както и от други процеси в двигателя (горене, нагнетяване на въздуха).

Третата важна функция на маслото е да поема и задържа в суспензия различни вещества, образуващи се като странични продукти от работата на двигателя - нагар, окиси, киселини и тнт. Това е основният показател по който се различават дизеловите от бензиновите масла, защото отпадните продукти при двата типа двигатели са доста различни. Например, към дизеловите масла се предявява повишени изисквания за неутрализиране на киселини, които в дизеловите двигатели се образуват в по-голяма степен, например от нафта с високо съдържание на сяра.
Почистващата функция на маслото се подобрява в голяма степен с използването на специални добавки.

2. Видове моторни масла според техният състав и произход.

Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.

Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.

Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.

Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.

Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.

Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. За Мерцедесите от 124 насам, мога да гарантирам, че няма такива проблеми.


3. Класификация на маслата.

Тука идваме на най-важната от практична гледна точка част.
Защо? Защото какво се получава - отивате в магазина за масла и там заварвате камари с туби с най-различни етикети, кой от кой по-шарен и по-обещаваш. Какво трябва да правим в такъв случай? Ами най-добре е напълно да се игнорира предния (шарения) етикет на тубата и да забием поглед в задния такъв.
Каква информация намираме там?
Първото нещо, което виждаме, може би още от предния етикет е т.нар. вискозен индекс по SAE (Society of Automotive Engineers), който изглежда като нещо такова: 15W40, 5W30, 0W40, 20W50, 10W60 и тнт.
Има много теории какво точно означават самите цифри и сега няма да се спирам на това, защото по-важно е как да се тълкуват означенията.
Накратко - цифрата преди "W" (като Winter) e за вискозитета на студено. Колко студено, няма значение, това е вискозитета, който е важен, когато двигателят е студен. Като оставим конструкцията и състоянието на двигателя, както и външните условия, този вискозитет е най-важният фактор, който определя колко време двигателят ви ще работи без масло, след като го запалите сутрин. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя. Всъщност от това идва може би 90% от износването, особено при двигатели подложени на чести студени стартове и особено в студени климатични пояси.
Колкото е по-ниска цифрате преди "W", толкова маслото е по-течливо при ниска температура, толкова по-лесно и бързо се изпомпва до местата, където е необходимо. Допълнителен бонус през зимата е по-лесното палене на двигателя, тъй работата по изпомпвнането на маслото и пличкането му из картера е по-малка. Тази работа иначе се вади от мощността на стартера, която хич не е много.
Само за информация, има и т. нар. mono grade масла, като W30 да речем. Това означава, че няма специални добавки за намаляване на вискозитета на студено. Такива масла вече не се използват в леките автомобили, но могат да се използват в тежкотоварни или промишлени дизели.

Така, двигателят е отдавна запален и карате вече повече от половин час. Това обикновено означава, че двигателят е достигнал работната си температура. Работна температура в случая трябва да включва и температурата на маслото. Защото то се загравя много по-бавно от охладителната течност да речем.
С повишаване на температурата в двигателя, вече започва да играе цифрата след "W", a именно, вискозитетът на горещо (по принцип се тества при 100°C). Повишената течливост, която се търсеше при студения старт, тука вече е нежелателна, защото горещото масло си е течливо и без това. Маслото трябва да има определен минимален вискозитет иначе не може да си върши работата! Колко точно да е този вискозитет е казано от производителя на двигателя. Обикновено производителите допускат известни вариации във вискозитета, което ни дава по-голяма свобода в избора на масла.

Но как да тълкуваме например следните визкозитети:
0W40, 5W40, 10W40, 15W40. Тези означения означават, че при достигане на работна температура, тези масла ще са с приблизително еднакъв вискозитет. Т.е. след като загрее, на двигателят ще му е все тая кое от тези масла сте му сипали (но само от гледна точка на вискозитета). Ако подберем масло с по-нисък "студен" вискозитет обаче, ще облекчим значително двигателят в първите минути след старта.

SAE класификацията по вискозитета обаче не е единственото, което трябва да се гледа при избора на масло.
На всяко масло, продавано на европейския пазар, има още най-малко едно означение, а често даже две или повече.
Това, са така да ги наречем, качествените класове по различни системи. Европейската система носи името на асоциацията на Европейските автомобилни инженери ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles). Тя е аналог на системата на Американският петрологичен институт (API).
Докато SAE индекса се занимава основно с един от показателите на маслото (вискозитета), тези две системи оценяват маслата по-генерално, по повече показатели. Така се формират отделни класове, които казват съответното масло за какво е подходящо.
ACEA класовете са следните - от А1 до А3 за масла за бензинови двигатели (не съм сигурен дали не излезна и А4 стандарта вече); В1 до В4 за дизели за леки автомобили; и Е1 до Е3 за промишлени и тежкотоварни дизели.
Ето ги и сами те класове (копирам ги на англйски, мисля, че и така са ясни):

A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain

B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
B4 For direct injection passenger car diesel engines

E1 Non-turbo charged light duty diesel
E2 Standard performance level
E3 High performance extended drain
E4 Higher performance and longer extended drain
E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances.

Индекса може да е последван и от годината на приемане на съответния стандарт, примерно А3'96.

Подобна е и API класификацията.
Със "S" се означават класовете за бензинови двигатели, а с "C" за дизели

Бензинови двигатели:

Стандарт: Статус: Предназначение:

SL Актуален За всички съвременни автомобили. Въведен 2001.
SJ Актуален За всички съвременни автомобили произведени преди 2001.
SH Остарял За двигатели произведени преди 1996
SG Остарял За двигатели произведени преди1993
SF Остарял За двигатели произведени преди 1988
SE Остарял За двигатели произведени преди 1979
SD Остарял За двигатели произведени преди 1971
SC Остарял За двигатели произведени преди 1967
SB Остарял За по-стари двигатели. Да се използва само по специална преподъка от производителя.
SA Остарял За още по-стари двигатели без големи натоварвания.Да се използва само по специална преподъка от производителя.


Масла за дизелови двигатели

CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CH-4 Статус: Актуален
Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя.

CG-4 Статус: Актуален
Въведен през 1995 за бързооборотни силнонатоварени 4-тактови двигатели.СН-4 маслата са особено подходящи при исползване на гориво със ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Изисква се за двигатели покриващи стандартите за изгорели газове от 1994. Може да замества CD, CE и CF-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CF-4 Статус: Актуален
Въведен през 1990 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CD и CE маслата.


CF-2 Статус: Актуален
Въведен през 1994 силно натоварени двутактови двигатели. Може да се използва вместо CD-II.


CF Статус: Актуален
Въведен през 1994 за офроуд, индиректно-впръскващи и други дизели, вкл. и такива използващи гориво с над 0,5% сяра (каквото е в България). Може да се използва вместo CD.


CE Статус: Остарял
Въведен през 1987 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CC и CD маслата.


CD-II Статус:Остарял
Въведен 1987 за двутактови двигатели.

CD Статус:Остарял
Въведен 1955 за определени атмосферни и турбо двигатели.

CC Статус:Остарял
Въведен 1961 за всички дизели.

CB Статус:Остарял
Въведен 1949 за средно натоварени двигатели.

CA Статус:Остарял
Въведен 1940 за леко натоварени двигатели.


4. Какво масло да изберем?
Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт.

Допълнително (всъщност би трябвало на първо място) може да се гледа дали маслото отговаря на стандартите на прозиводителя на вашия автомобил. За стандартите на Мерцедес може да се погледне на този линк - Mercedes Benz Engine oil recommendations ТУК.
Аз лично предпочитам маслото да отговаря най-малко на MB 229.1.
Има масла, които са предназначени специално за един тип двигатели (бензин или дизел). Тогава обикновено се дават само единият от рейтингите, примерно, ако е за дизели, може да пише само API CF и ACEA B3. Въпреки, че в повечето случаи това е само трик на производителя (да си кажеш, гледай какво специално масло), то не си струва да се рискува да се слага на двигатели от друг тип.
И разбира се, каквото и масло да сипете, то трябва да се сменя редовно.

Aми мисля, че това трябва да е достатъчно, като първоначална информация.
Искрено се надавам да съм бил полезен на някого.


За повече информация по въпроса може да се започне от следните сайтове, както и да се потърсят допълнителни, има много:

Инфо

Инфо на Руски

Инфо за Синтетичните масла

Approved Engine Oils for the Latest Engines

Тук също има интересни неща :icon_coolgrin:




  • 0

#2 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1264 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 26 октомври 2009 - 15:11

Рових се за други неща но намерих полезно инфо. Понеже доста линкове са не актуални копирам инфото директно като текст.

A few Mercedes-Benz Approved Oils

MB sheet 228.1 approved oils
for commercial trucks with diesel engines, SHPD (Super High Performance Diesel) oil, multi-viscosity, drain interval to 30,000 km. Caution when using 228.x oils in gas cars - additives might damage catalytic converters. ACEA E2-96 is based on this spec.

MB sheet 228.3 approved oils
for commercial trucks with diesel engines, Euro 2, minimum spec for CDIs, multi-viscosity SHPD (Super High Performance Diesel) oil, extended drain intervals up to 45,000 km. 228.x oils are designed to handle increased soot loads, EGR and a reduced tendency to thicken. ACEA E3-96 is based on this spec. The complete list comprises 100+ oils.

Aral HighTurboral 10W-40
Castrol Tection SAE 10W-40
Castrol Tection SAE 15W-40
Chevron Delo 400 15W-40 Multigrade (first oil to meet global DHD-1 spec introduced 2/2001; formulation 6/2004 first to meet CI-4 Plus)
Chevron Delo Euro HDMO 15W-40
Kendall SHPD-LD 15W-40
Mobil Delvac 1300 Super 15W-40
Pennzoil Supreme Duty Diesel Engine Oil 15W-40
Quaker State Super Diesel 15W-40
Shell Rimula X CH-4 15W-40
Shell Rimula X CH-4 20W-50
Shell Rotella T 15W-40
Ursa Premium TDX 15W-40
Ursa Premium TDX 10W-30
Ursa Super TD 15W-40
Ursa Turbo 15W-40
Ursa Turbo 20W-50

MB sheet 228.31 approved oils
for commercial trucks with diesel engines with diesel particulate filters. Approval requires running the full suite of API CJ-4 tests, plus passing two additional engine tests developed by Mercedes Benz; MB OM611 and OM441LA.

Chevron Delo® 400 LE™ Multigrade SAE 15W-40 (added Mar 7, 2007)

MB sheet 228.5 approved oils
for commercial trucks with diesel engines, Euro 1 and Euro 2, UHPD (Ultra High Performance Diesel) oil for turbocharged diesels; spec pioneered with Chevron; introduced in 1999. Multi viscosity oils for longest oil change intervals up to 45,000 km (light class) and up to 100,000 km (heavy class) or 160,000 km (with side filters) possible, service interval indicator, FSS. ACEA E4 and E5 are based to a large extent on this spec. The complete list comprises 100+ oils.

Aral MegaTurboral 10W-40
Castrol Dynamax 10W-40
Castrol Elixion SAE 0W-30
Castrol Enduron SAE 10W-40
Castrol Enduron Plus SAE 5W-40
Chevron Delo® XLD Multigrade 10W-40
Elf Performance Experty 10W-40
Fuchs TITAN CARGO SL SAE 5W-30
Fuchs Titan Cargo 10W-40
Hunold Multicargo 10W-40
Liqui Moly LKW Langzeit Motorцl 10W-40
Mobil Delvac 1 5W-40
Mobil Delvac 1 SHC 5W-40
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40
Mobil Delvac XHP Ultra 5W-30
Quaker State Synquest Diesel 10W-40
Shell Rimula Ultra 10W-40
Shell Rimula Ultra 5W-30
Ursa Premium FE 5W-30
Ursa Super TDX 10W-40
Ursa TDX 10W-40
Valvoline ProFleet 10W-40
Valvoline ProFleet Extra 5W-30


MB sheet 228.51 approved oils
Longlife oils for commercial trucks with diesel engines complying to EURO IV, with BLUETEC® - soot particle filter. Based on ACEA E6.

BP Vanellus Eco SAE 10W-40
Castrol Enduron Euro 4 Low SAPS SAE 10W-40
Fuchs TITAN CARGO MAXX SAE 10W-40
Kuwait Petroleum Q8 T 900 10W-40
megol Motorenoel Low SAPS SAE 10W-40
Mobil Delvac XHP LE Extra 10W-40
Motorex Focus 4 SAE 10W-40 LOW SAPS
Shell Rimula Signia 10W-40 (MB 228.51)

MB sheet 229.1 approved oils
for passenger cars with gas and diesel engines, used to be minimum spec for latest (98+) engines, high detergent, dispersant spec suitable for normal drain intervals. Based on ACEA A3, B3. Note 229.1 oils are not recommended for MB's latest (2002+) 4 valve gas M271, M275, M285 and diesel OM646, OM647, OM648 engines.

Aral Super Elastic 0W-40 Unal
Aral Extra Turboral 0W-40 Unal
Aral BasicTronic 10W-40
Aral SuperTronic 0W-40
Aral HighTronic 5W-40
Aviasynth 5W-40
Avia Turbo CFE 10W-40
BP Visco 5000
Castrol GTD Magnatec 10W-40
Castrol GTX5 Magnatec 10W-40
Castrol GTX3 15W-40, 15W-50, 20W-50, 10W-40
Castrol GTX2 15W-50
Castrol GTX 15W-50
Castrol GXL 10W-40 ACEA A3/B3
Castrol Formula RS 0W-40
Castrol GTX3 Professional 15W-40 (Castrol's best mineral oil)
Castrol GTD 505 01 TOPUP 5W-30
Chevron Supreme SAE 5W-40
Chevron Supreme Semi-Synthetic SAE 10W-40
Elf Excellium 0W-40
Elf Synthese
Esso Ultra
Esso Uniflo
Fuchs Titan Supersyn SL 0W-30, 0W-40, 5W-40
Fuchs Titan UNIC MC 10W-40
Fuchs Titan UNIC Plus MC 10W-40
Havoline Synthetic 5W-40
Havoline Formula3 X1 Extra 10W-40
Havoline Formula3 X1 Diesel Extra 10W-40
Hellas Super Synto 0W-40
Hellas Hermes Plus 15W-50
Kendall Motor Oil Elite 0W-40
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40
Liqui Moly High Tech 5W-40
Liqui Moly HC7 5W-40
Mobil 1 with SuperSyn 15W-50
Mobil 1 TriSynthetic 5W-50, 15W-50, 0W-40, 5W-40 (100% synthetic)
Mobil Super M 15W-40 (mineral)
Mobil Super S 5W-40 and 10W-40 (mineral w/ synth additives)
Motul 6100 Synergie 10W-40
Motul 4100 Turbolight 10W-40
Pentosin Pentosynth TS 10W-40
Pentosin Pentosynth 5W-40
Pentosin Pentoturbo 15W-40
Pentosin Diesel 10W-40
P.O. Zirve
P.O. Zirve Ekstra
Pennzoil Synthetic European Formulation 5W-40
Performanx Full Synthetic Motor Oil 5W-40
Schaeffer Micron Moly 5W-30
Schaeffer Micron Moly 10W-40
Schaeffer Supreme 7000 10W-30
76 Pure Synthetic Motor Oil 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-30
Shell Helix Plus 5W-40
Shell Super Motor Oil 10W-40
Sunoco Forza SAE 15W-40
Ultra Turbo Semi-Synthetic Motor Oil 0W-40
Valvoline All Fleet Extra 15W-40, 20W-50, 10W-40
Valvoline SynPower
Veedol SUPER X-TRON 10W-40
Veedol SUPER X 15W-40

MB sheet 229.3 approved oils
for passenger cars with gas and diesel engines with extended drain interval indicator FSS up to 20,000 km, or 40,000 km - 25,000 mi, current minimum spec for 1998+ MB engines, min. 1.0% fuel saving compared to 229.1, based on ACEA A3 B4. For gas engine of the M100 series, gas engines of the M200 series and diesel engines of the OM600 series (not models with Euro 4 diesel particle filters).

AGIP EXTRA HTS 5W-40
AGIP Synthetic PC 0W-40
AGIP Eurosport 0W-40
Amsoil 5W-30 Synthetic Motor Oil
Amsoil 10W-30 Synthetic
Amsoil Series 3000 5W-30 Heavy Duty Diesel
Aral HighTronic 5W-40
Aral SuperSynth 0W-40
Aral Super Tronic 0W-40
Aviasynth 0W-40
Castrol DCO TOPUP SAE 0W-30
Castrol Formula RS Road and Track 5W-40
Castrol GTX7 DYNATEC 5W-40
Castrol Formula SLX 0W-30
Castrol TXT SOFTEC PLUS 5W-30
CIFAB Synthoil Hydrocrack HC7 5W-40
Elf Excellium LDX SAE 5W-40
Esso Ultron 0W-30 (fuel economy)
Esso Ultron 5W-40
Fuchs Silkolene Pro S 5W-40 - 100% Synthetic Oil For All Race Engines
Fuchs Silkolene Pro S 10W-50 - 100% Synthetic Oil For All Race Engines
Fuchs Titan SuperSyn SL 0W-30
Havoline Synthetic DS 0W-30
Kendall GT-1 Full Synthetic 5W-40
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40
Liqui Moly High Tech 5W-40
Liqui Moly HC7 5W-40
LUKOIL SYNTEETIK 5W-40
Mobil 1 SuperSyn European Car Formula 0W-40
Mobil 1 SuperSyn 5W-40
Mobil 1 SuperSyn 5W-50
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Mobil Synt S 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel 5W-40
Mobil Syst S 5W-40
Motul 8100 E-Tech 0W-40
Motul 8100 X-cess 5W-40
Pennzoil Synthetic European Formulation 5W-40
Pentosin Pentospeed 0W-30 VS
Q8 Formula Excel 5W-40
Quaker State Full Synthetic European Formulation 5W-40
Schaeffer Micron Moly 5W-30, 10W-40
Schaeffer Supreme 7000 5W-30, 10W-30, 20W-50
76 Pure Synthetic Motor Oil 5W-40
Shell Helix Plus S 5W-40 (Mercedes-Benz)
Shell Helix Ultra 5W-30, 0W-40, 5W-40
Sunoco Synturo Gold 5W-40 (introduced January 2002)
Total FINA First 5W-40
Total Quartz 9000 5W-40
Valvoline DuraBlend MXL 5W-40
Valvoline SynPower MXL 0W-30
Valvoline SynPower 5W-30, 0W-40, 5W-40
Veedol POWERTRON 5W-30
Veedol SYNTRON 0W-30

MB sheet 229.31 approved oils; LA "low ash" Oils
Mercedes pioneered this new spec for passenger cars with diesel engines with EURO 4 or Bluetec exhaust particle filters, e.g. W211 E200 CDI, E220 CDI. The spec was introduced 7/2003. They are called LA "low ash" or "low SAPS" oils, low on sulfated ash, phosphorus and sulphur to limit exhaust particle filter pollution. In 2004 the ACEA introduced the new C3 spec (mid SAPS, normal viscosity) based on it. Change intervals extend to 15,000 km.

30
Aral Tronic 229.31 5W-30
BP Visco 5000 MB 5W-30
Castrol FORMULA SLX Turbo Diesel 0W-30
Castrol TXT Softec MB 5W-30
Fuchs Titan GT 1 5W-30
Liqui Moly TopTec 7000 LA
Low SPAsh Motorenцl 5W-30 (DaimlerChrysler)
Midland Synqron 5W-30
Mobil SHC Formula LA 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (from 3/2005)
Q8 Formula Special 5W-30
Pento High Performance 5W-30 LA
Shell Helix Diesel Ultra AE 5W-30
Shell Helix Ultra AE 5W-30
Wintershall ViVA 1 topsynth alpha LA 5W-30
40
Aral SuperTronic 0W-40 LOW SAPS (ACEA C3)
Castrol GTD Magnatec 5W-40
Fuchs Titan GT 1 10W-40
Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40
Midland Synqron 5W-40
Motor Gold Mid SAPS 5W-40
Motul SAE 5W-40 Vollsynthetisch
Pento High Performance 5W-40 LA

MB sheet 229.5 approved oils; "MB Longlife Service Oils"
for passenger cars with gas and diesel engines with extended drain intervals beyond 229.3 oils, to 30,000 km, min 1.8% fuel saving, first oils introduced summer 2002. ACEA A3 B4. For gas engines of the M100 series, gas engines of the M200 series and diesel engines of the OM600 series (not models with Euro 4 diesel particle filters).
229.5 engine oils must be used with fleece oil filter designed for use with 229.5 engine oils.

AGIP Formula LL DC 5W-30 (I)
Aral SuperTronic G 5W-30 (D)
Aral SuperTronic M 5W-30 (D)
Castrol DCO TOPUP 0W-30 (D)
Castrol Syntec European Formula 0W-30 (USA)
Elf Excellium 229.5 5W-30 (F)
FormulaShell Ultra AB 5W-30 (GB)
Fuchs Titan Supersyn SL MB 5W-30 (D)
Labo MB 229.5 5W-30 (F)
Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 (D)
Mobil 1 SuperSyn European Car Formula 0W-40 (USA)
Mobil 1 Turbodiesel 0W-40
Mobil SHC Formula MB 5W-30
Motorex Profil M-XL 5W-30 (CH)
OMV full syn MB 5W-30 (A)
Pennzoil European Formula Ultra 5W-30 (USA)
Premium Synthetik Motorenцl 5W-30 (DaimlerChrysler, D)
Quaker State European Formula Ultra 5W-30 (USA)
Shell Helix Ultra AB 5W-30 (Mercedes-Benz) (GB)
Shell Helix Ultra DC 229.5 (GB)
Total Quartz 229.5 5W-30 (F)
Valvoline SynPower MB 5W-30 (NL)

MB sheet 229.51 approved oils; low ash long life
Mercedes pioneered this new spec for passenger cars with diesel engines with EURO 4 or Bluetec exhaust particle filters and longer service life than the 229.31 oils. The spec was introduced in 2005. Change intervals increased to 20,000 kilometers. Based on ACEA A3 B4 and C3.

Amsoil European Car Formula 5W-40
Anglomoil RoadMaster 500 API SM 10W-40
Aral SuperTronic 229.51 0W-40 LOW SAPS
Castrol Longtec Turbodiesel 0W-30 (229.51)
ELF Solaris LSX 5W-30
Fuchs TITAN GT1 229.51 SAE 5W-30 (first fill oil in OM 642)
megol Motorenoel New Generation SAE 5W-30
Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 (to become available in the USA on 5/15/06)
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Emission System Protection (Europe, from 12/05)
Shell Helix Ultra AX 5W-30 Mercedes 229.51
Valvoline SynPower MST 5W-30 229.51 (added 6/1/2006)
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#3 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1264 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 26 октомври 2009 - 15:15

Описание на класовете масла по АПИ - на немски е но мисля че не е проблем ако някои иска да си го преведе. Копирал съм го от страничката на Мотул в немско -достатъчно достоверен източник.
http://www.motul.de/i/prd/api.htm



API-Klassifikation

Das American Petroleum Institute (API) hat für Motoren- und Getriebeöle Leistungsanforderungen festgelegt und diese als API-Klassifikation definiert.

Motorenöleinteilung nach API SAE J 183

OTTO-MOTOREN (Service-Klassen)

SA Regular-Motorenöle evtl. mit Stockpunktverbesserer und / oder Schauminhibitoren. Nur noch für Oldtimer bis Bj. 1950 verwendbar. Nicht mehr gültig.

SB mildlegierte Motorenöle für leicht beanspruchte Otto-Motoren mit Wirkstoffen gegen Alterung, Korrosion und Verschleiß. Nicht mehr gültig.

SC Otto-Motorenöle für mittlere Betriebsbedingungen, mit Wirkstoffen gegen Verkokung, Kaltschlamm, Alterung, Korrosion und Verschleiß. Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller für Fahrzeuge von 1964-1967. Nicht mehr gültig.

SD Otto-Motorenöle für gegenüber API-SC höhere Betriebsbedingungen. Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller für Fahrzeuge von 1968-1971. Nicht mehr gültig.

SE Motorenöle für erhöhte Anforderungen und starke Belastungen bei Otto-Motoren (Stadtverkehr, Kurzstrecken). Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller für Fahrzeuge von 1971-1979. Nicht mehr gültig.

SF Motorenöle für erhöhte Anforderungen und starke Belastungen bei Otto-Motoren (Stadtverkehr, Kurzstrecken). Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller für Fahrzeuge von 1980-1987. Es werden kommen verstärkt Additive zum Einsatz, welche Oxidationsstabilität, Verschleißschutz und Schlammtragevermögen verbessern. Nicht mehr gültig.

SG Motorenöle für erhöhte Anforderungen bezogen Oxidationsstabilität und Reduzierung der Schwarzschlammbildung. Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller von 1987-1993. Nicht mehr gültig.

SH Spezifikation für Motorenöle die ab 1993 auf den Markt gekommen sind. API-SH entspricht weitgehend API SG, mit zusätzlichen Anforderungen bezüglich HTHS, Verdampfungsverlust (ASTM-Test und Noack), Filtrierbarkeit, Schaumverhalten und Flammpunkt. Nicht mehr gültig.

SJ Nachfolgeklassifikation zu API-SH. Streng limitierter Verdampfungsverlust, dadurch geringerer Ölverbrauch auch bei. Gültig ab 10/1996. Zur Zeit gültig.

SL stellt im Vergleich zu API: SJ noch höhere Anforderungen an das Motorenöl hinsichtlich Alterungsbeständigkeit, Viskositätsstabilität, Kraftstoffersparnis, Motorensauberkeit und Verschleißredzierung insbesondere bei verlängerten Wartungsintervallen. Gültig ab 07/2001 Zur Zeit gültig.


DIESEL-MOTOREN (Commercial-Klassen)


CA Motorenöle für leicht beanspruchte Benzin- und Diesel-Motoren ohne Turbolader, die mit schwefelarmen Kraftstoffen betrieben werden. Nur noch Oldtimer-Dieselmotoren bis in die 50er Jahre geeignet. Nicht mehr gültig.

CB Motorenöle für leicht bis mittelbelastete Benzin- und Diesel-Motoren ohne Turbolader, die mit schwefelreichen Kraftstoffen betrieben werden. Verbesserter Schutz gegen Hochtemperaturablagerungen und Lagerkorrosion. Nicht mehr gültig.

CC Motorenöle für mittlere bis schwere Betriebsbedingungen bei Diesel- und Otto-Motoren. Bietet zusätzlich Schutz gegen Kaltschlamm, Korrosion und Hochtemperaturablagerungen. Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller ab 1961. Nicht mehr gültig.

CD Motorenöle für schwerbelastete Diesel-Motoren mit und ohne Aufladung. Nicht mehr gültig.

CD II Entspricht API-CD, erfüllt aber zusätzlich die Anforderungen von amerikanischen 2-
Takt-Diesel-Motoren (Schiffs-, Generator-Diesel). Verbesserter Schutz gegen Verschleiß und Ablagerungen. Nicht mehr gültig.

CE Motorenöle für schwerbelastete und schnelllaufende Diesel-Motoren mit und ohne Aufladung, die vielfach stark wechselnden Belastungen ausgesetzt sind. Verbesserter Schutz gegen Öleindickung und
Verschleiß, bessere Kolbensauberkeit. Zusätzlich zu API CD müssen die Herstelleranforderungen
Cummins NTC 400 und Mack EO-K/2 erfüllt werden. Erfüllt die Anforderungen der US-Automobilhersteller ab 1983. Nicht mehr gültig.

CF Ersetzt ab 1994 API CD Für hochaufgeladene Dieselmotoren. Hohe Asche. Geeignet für Schwefelgehalte größer 0,5%. Zur Zeit gültig.

CF-2 Nur für 2-Takt-Dieselmotoren. Ersetzt ab 1994 API CD II. Zur Zeit gültig.

CF-4 Seit 1990 Motorenölspezifikation für schnell laufende 4-Takt-Dieselmotoren. Überdeckt die Anforderungen von API CE, verschärfte Anforderunge bezüglich Ölverbrauch und Kolbensauberkeit. Reduzierter Aschegehalt.

CG-4 Für hochbeanspruchte LKW-Motoren. Berücksichtigt EPA Emissionsbegrenzungen
ab 1994. Ersetzt ab Juni 1994 API CF-4.

CH-4 Ersetzt ab Dezember 1998 API CF-4/ CG-4. Geeignet für Schwefelgehalte > 0,5% bei verlängerte Wechselintervallen.

CI-4 Ersetzt ab 2002 API CF-4/ CG-4/ CH-4. Für verlängerte Wechselintervalle.


Getriebeöle

Wie für Motorenöle hat das American Petroleum Institute auch für Getriebeöle Leistungsanforderungen beschrieben. Für den Einsatz im normalen Kfz-Bereich unterscheidet man zwischen den Leistungsklassen API GL 1 bis GL 5, d.h. je höher die Zahl der GL-Bezeichnung ist, desto anspruchsvoller ist das Getriebeöl legiert. GL 1-Getriebeöle sind unlegierte Öle ohne EP-Zusätze, mit Wirkstoffen gegen Öloxidation und Korrosion. Traditionelle Schaltgetriebeöle sind meistens GL 4-Öle, während Getriebeöle für hypoidverzahnte Hinterachsen in der Regel GL 5 entsprechen müssen.

GL 1 Unlegiertes Getriebeöl für Zahnrad und Schneckengetriebe sowie für schräg- und bogenverzahnte Achsantriebe, mit geringer menge an Korrosionsschutzadditiven und Oxidationsinhibitoren. Nur für leichte Betriebsbedingungen. Bedingt für den Einsatz in Oldtimergetrieben geeignet. Nicht mehr gültig.

GL 2 Wie GL 1, jedoch mit einem besseren Additivpaket. Bedingt für den Einsatz in Oldtimergetrieben geeignet. Nicht mehr gültig.

GL 3 Mildlegiertes (EP – Extreme Pressure) Getriebeöl für Schalt-, Sonder- und Achsantriebe bei leichten und mittleren Betriebsbedingungen. Bedingt für den Einsatz in Oldtimergetrieben geeignet. Nicht mehr gültig.

GL 4 Mehrzweckgetriebeöle für Schaltgetriebe und Hypoidantriebe unter normalen Betriebsbedingungen und hochbelastete Schalt- und Sondergetriebe.

GL 5 Getriebeöl für hochbeanspruchte Hypoidantriebe. Teilweise auch für Schaltgetriebe, wenn vom Herstellervorgeschrieben.

Wichtig: Getriebeöle verschiedener Leistungsklassen sind daher aus technischen Gründen nicht gegeneinander austauschbar! Jedoch gibt es Getriebeöle, welche gleichzeitig 2 Leistungsklassen abdecken.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#4 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3899 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 май 2013 - 19:18

Mercedes-Benz Specifications for Operating Fluids (MB BeVo)

 

 

http://bevo.mercedes...eets-sort1.html


  • 2

#5 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 13 юни 2016 - 09:20

Всички масла са хубави, но някой все пак са по-хубави!
Как да ги различим, какъв критерий за хубост да търсим в маслата освен 5W30, 5W40, 10W40... и т.нт.

Нека споделя инфо разисквано и с колега от друг форум извън MB


търсете следните технически показатели:
TBN > 10;
HTHS > 3,5mpas;
NOACK < 10%

Като това ще са параметри валидни за масла отговарящи на следните стандарти:
VW 502.00;
API SL, SM;
ACEA A3/B3; A3/B4.

и

търсете следните технически показатели:
TBN > 7;
HTHS > 3,5mpas;
NOACK < 10%

Като това ще са параметри валидни за масла отговарящи на следните стандарти:
VW 504.00;
API SN;
ACEA C3, A3/B4
Това са съвсем кратко казано необходими параметри на маслата за родното гориво!
Не се залъгвайте само с покрити спесификации! Има много масла от тях които са със "срамни" показатели и по TBN и Noack което говори много за пакета присадки и почистващите свойства на маслото. Така след кратък пробег в БГ маслото бързо ще загуби тези си качества а двигателя ще започне да харчи масло и да образува много смолисти отлагания. Тогава и всички масово започват да се лутат и сменят марки,вискозитети с надеждата да овладеят ситуацията.
Бих ви насочил към следният избор на моторно масло:
5W30, за темпераментни градски шофьори, които ползват целият диапазон на оборите на ДВГ, недостатък на това масло е типично ниският HTHS, от което се получават флуктоации в потока, тези масла са и с типично нисък TBN <7, препоръчвам гo, но само ако си намерите такова масло с TBN > 7, HTHS > 3.5, NOACK < 10%;
0W40, за шофьори, които ползват целият даипазон на оборите на ДВГ, недостатък на това масло е ограничаване на потока при много високи обороти над 6000об./мин. т.е. да се търси масло с висок TBN > 10;
5W40, за градски шофьори, които ползват ограничен даипазон на оборите на ДВГ, недостаък на това масло е проблема с потока над 4500об./мин. т.е. да се търси масло с висок TBN > 10, NOACK < 10%;

Филтрирането също е много важно, а от лесно достъпните и качествени филтри са тези на Mann

Сложете някое подобно масло и си замерете разхода.
  • 0

#6 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 юни 2016 - 18:25

Всичко това е много хубаво ама това е 

Форум на Мерцедес, не на VW и произходни. 

 

Mercedes не произвежда конструктивно недомислени двигатели и 

след това да хвърля вината на качеството на маслата и интервала на обслужване.

 

Мерцедес върви с всякакво масло и не се мръщи 

ако се спазват и МБ спецификации е най добре.


  • 4

#7 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 13 юни 2016 - 18:38

Съгласен напълно! VW спес. са просто ориентир а не конкретика такова масло покрива и MB до 229.5 това се има в предвид виж що се отнася до това че върви с всякакво масло хмм интересно. Дали се отнася същото и за горивото? Различните нужди касаят бензиновите мотори на MB където също като вагините има доста конструктивни проблеми с газоразпределителен механизъм но разбира се не коментирам 124-ки а тези от новата ера. Не са малко случаите и при тях с разтегнати вериги хидравлични кшапани и елементи и то не само при M271-семейство
Всеки двигател има известни слабости какво лошо има ако погледнем маслото просто по-обстойно?
http://repairpal.com...oid-failure-488

Този пост е редактиран от Azazel: 13 юни 2016 - 18:52

  • 0

#8 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 юни 2016 - 19:33

Има известни проблеми с М272 и М273 , 2006-2007 години и 

то определени партиди, лесно проверими по номер на двигател, 

дали са минали сервизна акция по отстраняване. 

 

Разтегнати вериги имат BMW-тата, масово. 

 

Това не се дължи на маслата за които е темата.

 

МБ спецификациите са с едно ниво нагоре, 

демек тия на VW не ни вършат работа. 

 

W124 върви и с М10Д Диона Супер и си пее.


  • 3

#9 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 13 юни 2016 - 19:58

Ще се радвам да видя такова 502,505 примерно по ВАГ което не покрива MB до 229.5 щото масово караме коли до тая спесификация
Както и да е в пълна сила важи всичко казано за характеристиките на синтетичните масови масла и всеки лесно може да го провери. Дори и напълно "безпроблемният" двигател ще има нужда от добра база добавки или алкален резерв (TBN) както и добър Noack ето конкретен пример произволен като марка на масло което покрива 502,и в същото време 229.5 не виждам нещо по-различно а като база присадки е чудесен избор за горивата тук...за което говорим от началото де

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  image.png   115,93K   11 Брой сваляния
  • Прикачен файл  image.png   187,85K   11 Брой сваляния

  • 0

#10 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 юни 2016 - 22:09

Всичко това е много хубаво ама това е 

Форум на Мерцедес, не на VW и произходни. 

 

...

 

Това пише във Библията :

http://bevo.mercedes...tter-sort1.html

Би било добре повече да се спазва от колкото да се коментира. 

 

От VW502.00 , VW504.00 и подобни направо ми прилошава, не ги познавам.


Този пост е редактиран от vencislav: 13 юни 2016 - 22:12

  • 1

#11 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 14 юни 2016 - 08:05

Би било добре ако човек понякога повече слуша също но природата е такава че егото пречи. "Библията" е правилна относно спес.
Но в случая те не са отричани и тъй като аз ги гледам чисто технически а не пристрасно трябва да те разочаровам с факта че точно VW имат най-много изисквания и спесификации към производителите. Дали заради това че имат редица технически проблеми сигурно така е....но пък е бонус за другите които нямат такива нали? И тук е това което се опитах по-милион начина да кажа че щом покрива техните недосмислици явно маслото обикновено е с високо съдържание на всички необходими присадки които се оказват много полезни на родна земя. И това е нещо което не съм открил аз
Конкретните примери са чудесен избор за MB-спес. Всички те от "библията" са покрити така че не нарушаваме закона нали :) аз съм до тук който прецени може да извлече инфо за това е и този форум вярвам...
  • 0

#12 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8095 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юни 2016 - 08:47

Страхотни постове Azazel. Аз също никога не съм следил спецификацията на VAG маслата, но определено ми е интересно да ги науча.

Понеже гледам БМВ и Мерц документации, съм си извадил извода да гледам Мерц спецификация, когато избирам масла за БМВ, тъй като там са абсолютни мундари, когато става въпрос за масла. LL-xx да има, пък за дизел ли е, за бензин ли е... няма значение. 

Ще позадълбая в тази информация, със сигурност ще има полезно инфо.

 

Молбата ми е да не превръщаме тази тема в свада. Хубава е от самото начало.

Благодаря ;)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#13 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 14 юни 2016 - 09:06

Благодаря и аз! Изобщо не търся конфликт напротив харесвам много хората тук защото познавам доста от тях лично и много са ми помагали :) споделям търся и се надявам да науча! Това се опитвам да правя винаги... водя едни дебати по мейл с производители като OMV,Bardahl,Liqui Moly относно спес. изисквания и бъдещето на "модерните" масла и двигатели съответно...коментираме неща като удължен пробег (Long life) на маслото и дали е приложим изобщо? Че маслото зависи пряко от типа гориво и няма формула и еднакъв пробег във всички райони. Спесификации,съдържание и маркетингови трикове от страна на производителите много неща които обещавам съвсем приятелски да споделям за в бъдеще!
П.с абсолютно си прав за LL-BMW никога са нямали адекватни изисквания към производителите Long life е абсолютно не приложим при тях това е лично мнение

Този пост е редактиран от Azazel: 14 юни 2016 - 09:14

  • 0

#14 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2301 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 14 юни 2016 - 13:14

Свада не може да има и шът' дума да не става. 

Това е Мерцедес Форум.

 

Аз също следя OMV, имат някой интересни продукти, покриващи МБ спецификации,

но на пазара ги няма, нито на Българския, нито на Австрийския.  

Едва ли не трябва човек да ги търси усилено и да им се моли за да им купува нещата.

 

Liqui Moly са много готини, красиви и компетентни, но, нищо тяхно не се ползва за 

първоначално вграждане от никоя автомобилна компания.

Имат 100 годишна история и един билюк секви иновации. Ама що така с тях.

 

LL е измислен от комунистите,

само да караш и нищо да не правиш,

е няма такова нещо.

 

За разни Бардали няма какво да говорим, измислени Измамници най страшни.

 

Извинявам се за рязкото си звучене. 

VW са организирана престъпна група . 

BMW от 10 години нямат читав двигател, продават

само мечти на килограм най нагло и безнаказано.


  • 1

#15 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8095 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2016 - 07:12

Дразнител ;)

;) Не съм запознат с vag моторите, но твърдението, че БМВ от 10 г. нямат читав двигател е абсурдно.

Аз споделям мнение в другия край на скалата, което се отнася до бензинките.

Докато БМВ имат само един слаб мотор, М40, направен в късните 80години,  в диапазона 1.6 до 3 литра (4 до 6 цилиндровите, вкл. и до днес)...

То Мерцедес нямат нито един читав малък мотор... М112 и M272 трудно седят в критериите на малък двигател...

Да... М111 е горе долу ОК, но е супер груб като работа. 

Едва в последните години малките турбо моторчета са вече в новият век и стават за каране.

 

Комичното е, че може би най-добрият бензин на Мерцедес, който съм карал е 2.0Turbo в А-класа W169 ;)

========

 

Сега по маслата.

Не знам за Liqui М, но Bardahl не са никак лоши масла

Не се слагат за първоначално вграждане поради същата причина, поради която разносвачите на Еконт карат някакви баничарки, а не G-класи: и тя е цена!


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни