Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Какво масло е за хидравликата на кормилото на W123Питането е до собствениците на магазини да погледнат в католозите.


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 март 2008 - 11:11

Здравейте автомобилисти, автомонтьори и автоджамбази.

Питането ми е такова:
Какво масло е за хидравликата на кормилото на W123 240D 1983г.

Питането ми е до собствениците на магазини да погледнат в католозите и да кажат
Масло фукс 3000, фукс 3500, кастрол турбо, мобил супер екстриййм или марката на някакво друго масло.
И най-важното спецификация по Мерцедес МВ 236.6, МВ 236.12 МВ 338.1 МВ 432.2. Тия числа са измислени от мен, не ги търсете тях ви моля да ми кажете какво препоръчва съответната фирма.
Скоро, скоро в събота ще сменям маслото и там и трябва да купя друго.
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 28 март 2008 - 11:19

утиваш в Балкан Стар или Ивай Жет и си взимаш оригинално масло и филтър за модела
  • 0

#3 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 март 2008 - 12:05

утиваш в Балкан Стар или Ивай Жет и си взимаш оригинално масло и филтър за модела

И оставям в замяна 2 литра кръв и метър кожа...
  • 0

#4 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 28 март 2008 - 12:41

И оставям в замяна 2 литра кръв и метър кожа...


Е- не е чак толкова зле. Ама си вземи вазелинче
  • 0

#5 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 28 март 2008 - 12:45

ATF 236.2
  • 0

#6 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 март 2008 - 12:49

каква е разликата между ATF със MB 236.2 и с друг номер 236.6 или 236.12?

ATF със МВ 236.2 е равно на ATF-A или ATF Dextron A
А има и ATF Dextron II че и ATF Dextron III!!!
  • 0

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 28 март 2008 - 17:22

Ти кво правиш тука ми не си в РЕТРО секцията а??? ;) :friends: :beer:

http://www.mb-w123.c...en/Page1843.htm

И е прав 123,караш по тая спецификация,каквото и да му сложиш го кльопа.Кажи какво тьрсич - Валволин,Фуч,Кастрол,Моли,Елф.................???

Technical Data Sheet for
236.2 oil - supplied by Elf Oil Co. of France.

Elf Trans-O-Matic - Mercedes-Benz 236.2/236.5 and Voith DIWA transmissions
502-2/502-3 specification.

TYPICAL CHARACTERISTICS
Relative Density @ 15.6C 0.879
Kinematic Viscosity @ 40C 36.5 mm2/s
Kinematic Viscosity @ 100C 7.1 mm2/s
Viscosity Index 160
Pour point -40C
Flash point 200C

"Applications: automatic transmissions, torque converters, power steering systems, manual gearboxes and other applications for which a fluid Type A Suffix A or Mercedes-Benz 236.2/236.5 is specified."

--------------------------------------------------

Basically, M-B 236.2 is an old-style auto transmission fluid without the friction modifiers found in Dexron II/III. I tried Castrol Dexron III in my 190E five-speed, but in the winter, with a cold 'box, I got some 'snagging' when changing up 1-2 and 2-3. I had a discussion with Castrol technical dept. over this and they said its not so much the viscosity of the oil that is important, but the friction modifiers. Basically, D-III is a bit too 'slippery' for the syncro's on the MB manual 'box and so they take longer to lock up than was the designer's intention. They advised using either Castrol TQ Type A Suffix A or Elf. Since I changed to the Elf fluid the cold change
quality is better. No damage will be done to the 'box by using D-III since the D-III specification takes in the Type A Suffix A fluid and it is an
alternative specified by Mercedes-Benz - but the 'box won't function quite as the designerintended. The D-III probably has better anti-wear properties than 236.2, but then again your're catching the synchro dogs every now and then so maybe it evens out?

Няма да ти превеждам,езика го знаеш.Аз едно знам за тоя модел - и Калиакра да му пернеш проблеми прави след 25 година.Аз му долях малко Валволин на моя че почна да вие леко и след 10 мили спря воя.Никога не сьм го сменял там,а беше черно. :kill_myself: :0_yahoo:
  • 0
.

#8 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 28 март 2008 - 17:39

TITAN ATF 10

Castrol TQ

Mobil-ATF 200



AA

Automatic Transmission Fluid, Type A Suffix A


DaimlerChrysler/M-Benz Sheet 236.2
  • 0
.

#9 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 28 март 2008 - 19:05

Не се престаравай с тая работа бих те посъветвал аз...
Взимаш един Castrol TQ-D за 14лв и ще свършиш не по-лоша работа.
Според спецификациите е 236.6
Оригиналното не помня колко беше, щото го купувах в момент на умопомрачение :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#10 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 март 2008 - 21:23

Ами братята руснаци в описанието на ремонта и регулировката на тази кормилна кутия са категорични в употребата на маслото- само МБ 000 989 88 03 или ФЕБИ 08972. Утре ще търся да купувам това масло и ще имам инфо. :closed-topic: Жълто на цвят.
  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#11 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 28 март 2008 - 22:05

ATF 236.2


Ако искаш можеш и да сложиш масло по спецификация 237 което не е АТФ.
  • 0

#12 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 28 март 2008 - 23:14

nonev пиши каква си я свършил и каква информация си събрал.
  • 0

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 29 март 2008 - 11:44

Ами братята руснаци в описанието на ремонта и регулировката на тази кормилна кутия са категорични в употребата на маслото- само МБ 000 989 88 03 или ФЕБИ 08972. Утре ще търся да купувам това масло и ще имам инфо. :closed-topic: Жълто на цвят.


не мисля че е толкова скъпо впредвид качеството на оригинала.не помня точно колко беше, но ми се върти в главата 24лв за 1л
филтъра и той беше около 20лв

ако кажеш че 50лв е скъпо за оригинал... цената на алтернативата е 35 лв комплекта, спестяваш за 15-20лв

оригиналното масло е ЖЪЛТО, не е като обикновен дextron2 --червен, явно има защо

освен това е мое мнение, че не е добре да сипваш Dextron3, там където е препоръчано Dextron 2. 3-ката е полусинтетика, доколкото знам, а 2ката е минерално
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни