Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Обезвъздушаване на хидравлични амортисьориW210


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 00:11

Колеги, днес направих едно доста просташко изпълнение :rolleyes:
Направо ме е срам ама какво да се прави - един път не седнах да се заредя с теория и се омазахме.
И буквално и преносно.
Значи захванах се да сменя спирачната течност.
Отворих всички цилиндри на колелата и на съединителя, продухах системата и докато се мотах в канала, гледам на задния мост някакъв регулатор.
На него - пробка като на останалите цилиндри за обезвъздушаване.
На фиата имам такъв и той е вързан към задния спирачен кръг - колкото е по-натоварена колата толкова по-голямо налягане пуска към накладките на задните колела.
Викам си я да го отворя и него та да изтече квото има в регулатора.
Отвъртам го аз и като фукна някаква субстанция под налягане - страшна работа.
Една чашка от 250гр, 2, 3, 4... Седи ми червено и се пени! Гледам аз отпред - нищо не намалява!
В това време първата чаша се утаи, пяната спадна и кво да видя - на ATF масло мяза!
Обзет от грозни съмнения, по тръбичката на регулатора та до сферите на амортесьорите - вапцахме я!

Да се таковаме в артистите като си не знаем ролите!

Та обезвъздуших си спирачките, монтирах гумите пуснах колата и както се очакваше - колата легнала долу ниско.
Запалих мотора и хидравличното масло за секунди изчезна от съда - замина да напълни сферите които аз компетентно източих :rolleyes:

Та въпроса ми е:

След такова отваряне на система на амортесьорите, необходима ли е някаква процедура по обезвъздушаване или каквото и да било освен доливане на хидравлично масло в системата?
Май колата се вдигна ама не съм 100% сигурен - стана тъмно, студено и аз се опизнервих.

Ей сега седнах и прегледах обяснението на Lorinser за принцип на действие на амортесьори и сфери при 124 Т - и при мен е същото.

Публикувано изображение

Дефакто пробката е на регулатора - синия правоъгълник.
Мисля че хидравлика не се обезвъздушава ама ми се иска някой да потвърди.

Благодаря на всички отзовали се.
  • 0

879897.png


#2 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 02 февруари 2008 - 00:44

покарай 10-ина минутки по паваж,...и долей до маркировката,...тва е!
  • 0

#3 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 08:27

Мерси LINX, то аз така и направих - нямах друг избор.
Литър и нещо пое. Ако не друго, подмених и маслото в хидравликата - не го бях барал него...
Сутринта я погледнах и май си е вдигната до нормалното положение :icon_welldone:

BTW...
В една тема беше загатнал някакъв финт за обезвъздушаване за системата на спирачките с подаване на захранване на мотора на ABS-a.
Можеш ли на нахвърляш надве-натри как точно се прави тая работа?
В смисъл пускаш го да върти при затворена система и почваш да отвиваш пробката на най-далечното колело?
Щото това помпане малко аборигенско ми се видя, имам предвид класическата система за обезвъздушаване...


Мерсаж!
  • 0

879897.png


#4 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 08:42

Точно.Беше в тема в която аз питах за спирачките на Мрака и смяната на спирачната течност както и на маркучите.Тия дни и аз сьм с теб,накладки и дискове оправих,сега сьм на тема маркучи.
  • 0
.

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 08:50

Точно.Беше в тема в която аз питах за спирачките на Мрака и смяната на спирачната течност както и на маркучите.Тия дни и аз сьм с теб,накладки и дискове оправих,сега сьм на тема маркучи.



Бе смених ги и аз обаче ми дойде до козирката от разходи и купих някакви ефтинджос, ~10 кинта парчето...
Колкото карат - карат, емал съм им бабата...

Добре де, тва с мотора колко време е допустимо да се прави?
Мое ли да баца примерно 5мин без някакви опасности за проблем?
Трябва да го поразгледам, имам спомени че не беше много лесно да се стигне до жиците му...
Ша видим при смяната на следващите маркучи - предвид цената, не ми се вярва да е в много далечно бъдеще :kill_myself:
  • 0

879897.png


#6 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 08:59

http://www.mercedess...;threadid=72244

Е как смучат хората - проста помпа и маркуч и вьрти.Това е за смукането на старото масло,сега ти тьрся за новото.

Тук маркуч за Мрака е около 15 кинта АТЕ,тьрсих му метална оплетка ма няма за модела,има едни Центрик ма и те са толко.Кажи,че ти е мерак и ти пускам снимки на ебани маркучи.................па ако не хукнеш кьм магазина после е ме на.
  • 0
.

#7 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:04

http://www.bmw-m.net...roc/bleeder.htm

Ако не ти се аби ток :rolleyes: :flagMB new:
  • 0
.

#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:19

Мерси за идеите.

Между другото, това с дуенето в казанчето за спирачна течност едно време съм го правил, само че с обикновена помпа за гуми и свален накрайник за вентила - само на гумен маркуч и притиснат на центъра на капачката - има там едно ситно дупче.
Тоя метод е запазена марка на чиче - от време оно той само така си джуркаше мохера ;)
Неудобството е, че трябва още една маймуна - един на търкалата, друг да попми въздух в казанчето.
Тук обаче са го снимали с модната капачка - модерна работа, ей - втората маймуна мое да пуши и цигара :lol:

Май за следващия път ще захапа енерго-независимият вариант - енергетиката е в криза, да опазом планетата пестейки електричество :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#9 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:29

Бе моля ти се,вьртя кьт глуа кучка тука,чудя се как да го направя ем сам,ем да не наклепам света,че глобата за тая каскада е 10 бинки както всеки ремонт на улицата.Има едни помпи дето смучат и може да се работи сам,имам такива подобни ма много мощни - зареждаме гориво с тях,за 15 минути 200 литра прекарват и сега се чудя какво да ползвам.Сменям и амортесиори та и без тва ше се мацам та си викам да избия рибата и да опердаша и маркучите с течноста,Номера е каква да е помпата,другото е лесно,то вьздух няма да влезе.Е ще отиде едно шише повече ма по-добре от цял ден на кафе пр моите майстори. :flagMB new:
  • 0
.

#10 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:36

Ми според мен ти трябва мембранна помпа, не роторна.
Мембранните имат и клапанчета на входящия и изгодящия маркуч и според мен да перфектни за целта!
С удоволствие бих ти предложил една от парното на запорожеца ама дип си ми далече...
Пък и представяш ли си да се разчуе новината, че зазов чарк пътува за щатите - ше ни смелят от майтап, заеби! :lol:

Добре де, немаш ли гараж?
Щото ако я боднеш вътре, кой ше те гледа кви мазалища вършиш вътре?
Не се ли поцеди извън гаража си ОК :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#11 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:46

Аз ако имах................. :bigemo_harabe_net-110: :bigemo_harabe_net-110: :bigemo_harabe_net-110: На машината багажника е като работилница,там са ми магиите.Гараж НЯМА,ако напипам гараж си взимам ВЕДНАГА една 140,а не да ги дебна добри,много добри,перфектни................ма така ту вали,ту мен ме няма...........и пак ше ми хване година до като я оправя.А иначе имам приятели с гаражи ма един пьт наместя ли се там и нямам мьрдане :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: За спешни нужди става ма тва не е спешно никак.
  • 0
.

#12 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:54

Ей я помпата, долу в дясно - типично по руски!
Няма електроника, няма простотии.
Прави си импулси с една механика, самозадоволява се един вид.
Тупа си кат юнашко сърце га види мечка у гората!
Най-ценната част от машината е тва - колко съм лъгал че нямам такава помпа :rolleyes:

Ми ше внимаваш и тва е.
Лошото е, че аз колкото и да внимавам - бурканчето със спирачна течност ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го бутам.
Няма две, няма три - все по някое време успявам.
Понякога и го счупвам, закон божи е това :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#13 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2008 - 09:59

Помпата е знам колко е - дьлга колко цигарена кутия и дебела като един дебел..............я не си гледай у гащите бе.Качва до 2 метра обаче,слабичка ми се вижда за целта.Тук такива ползваме за обезвьздушаване на горивни системи - справка ДИЗЕЛА И ФИЛТРИТЕ,тия помпи са на сьщия принцип като тая и пак така нежно цькат.Ма как да е,гараж няма,пак ше се ходи май при мойте и НА КАНАЛА :flagMB new: :flagMB new: :flagMB new:
  • 0
.

#14 disem

disem

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 117 Мнения:

Публикувано 02 февруари 2008 - 10:08

Само не разбирам що се мъчите? Смяна на спирчното масло със специална машинка в сервиз струва 12 лв. :rolleyes: Без маслото, разбира се! Та струва ли си хамалогията за 12 лв.?
  • 0

#15 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 02 февруари 2008 - 10:13

Само не разбирам що се мъчите? Смяна на спирчното масло със специална машинка в сервиз струва 12 лв. :rolleyes: Без маслото, разбира се! Та струва ли си хамалогията за 12 лв.?



Не бе човек...
Не е въпроса в 12-те лева и никога не е бил!
Хоби, мутации от соц-ламаринозаврите, какво искаш го приемай ама аз не се ли омажа - не ми е благо карането после :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни